[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:32

been hieft niet dikker te zijn agnes. Mijn paard heeft ook mok gehad zonder een verdikte kootholte.

Mocht het been alleen dik zijn (en het paard koorts hebben) dan heb je een einschuss been, en moet je de DA bellen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:51

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:00

ik vind het wel op mok lijken, zou er wel iets op smeren wat eventueel bacterie aanpakt.

nou bij appie trekt het na 3 weken eindelijk allemaal wat weg, heb me helemaal suf gesmeerd met uierzalf om die dikke korsten weg te krijgen.

zo is het nu:
http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... 1222865885

ap krijgt nu probiotica om van binnenuit te ondersteunen zodat het niet weer terugkomt.
hij heeft helemaal niks dik gehad terwijl het toch een behoorlijke mok bij hem was!
zo was het:
http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... 1222866021

dat witte is zalf hoor

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:04

ik heb er nu aloe vera en teatrea gel opgedaan en daarover uierzalf, maar t is al bijna weg...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:12

Ik ben na het smeren van een zeer agressieve mokzalf (paard kreeg er een vuurrode huid van) overgegaan op sudocreme en 1x per week goed schoon en droog maken met betadine scrub.
T is nu een week of 3 later en de korsten zijn zo goed als weg, alleen nog 2 plekjes die zeg maar in een 'plooi' vallen zitten er nog en het stalbeen wat hij had is al echt een heel stuk minder Lachen

Brr ik haat mok Bloos
Ik blijf smeren met sudocreme totdat álles weg is Ja

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:53

ik smeerde altijd een zalf erop van zwavelbloem met olijf olie erdoor heen gemengd hielp erg goed en geeft het nu vaak door aan andere en daarbij helpt het ook vaak erg goed dus probeer het een keer
de zwavelbloem kan je kopen bij de drogist

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:38

hoi allemaal.
mijn paardje heeft al een tijdje mok aan een been, tenminste het zit hoger op zijn been dan heet het anders geloof ik.
ik behandel het al die tijd met van alles wat tegen mok is (niet tegelijk hoor) maar niets helpt echt, het gaat niet over maar het word ook niet erger.
nou belde net lester zijn verzorster dat het been nu heel erg dik is, een stalbeen zeg maar alleen heeft hij de hele dag buiten gestaan.
wie weet wat ik nu moet doen , moet ik meteen de dierenarts bellen of kan het niet zoveel kwaat en kan ik wachten op morgen en dan beslissen wat ik kan doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:42

even het paard de temperatuur opnemen, tussen de 37 en 38,5 is een goede temperatuur.
is het nou hoger dan heeft het paard koorts en kan het zijn dat de mok zich naar binnen toe heeft gewerkt.
dan moet er eigenlijk wel een veearts bijkomen om een antibioticakuur toe te dienen.

waarmee heb je behandeld als ik vragen mag?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:43

als je het niet vertrouwd zou ik sowieso da bellen. wie weet is t wat anders...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:48

sudocreme, een mokzalfje van de dierenarts, en een tube met een plaatje van een fries erop volgens mij staat er alleen mokzalf op.
ik heb gister zink zwavel zalf gekocht maar nog niet gebruikt.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:16

ik heb met de staleigenares gebeld om te vragen of ze lester zijn temp. op wil nemen omdat ik nu geen auto heb om er zelf heen te gaan, en volgens haar heeft hij geen koorts en kijkt hij gewoon helder uit zijn ogen.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:10

Nee klopt niets helpt. Geen mokzalfjes, geen sudocreme, geen homeopatiche middelen (care mok) niets! althans bij mijn pony niet. hydrocortiderm = het enige wat helpt als het echt hardnekkig is en grotere oppervlakken betreft.
De mok die op het pijpbeen zit heet rasp.
De mok die mijn pony had was ook erg hardnekkig en daar heeft ze vrij lang last van gehad. Ook mijn pony had een zeer dik been. Dit ging over als ik ging rijden en werd het weer normaal. Ik kon via mijn dierenarts, zonder dat hij ernaar had gekeken (had een andere arts al snel gedaan toen deze op de stal was) hydrocortiderm mee krijgen.
Dus ik zou bellen naar de dierenarts en vragen of je het zo mee kunt krijgen als je zeker weet dat het mok is. Binnen 2 weken is de mok helemaal weg, maar die tijd had het ook echt wel nodig.
Je mag het ook maar max 2 weken gebruiken en je moet handschoenen dragen. Van te voren even met betadine shampoo wassen, goed droogmaken, en dan de zalf erop. Na een paar dagen voorzichtig met een handoek erover, dan vallen er al korstjes af.

Succes!

barbar schreef:
hoi allemaal.
mijn paardje heeft al een tijdje mok aan een been, tenminste het zit hoger op zijn been dan heet het anders geloof ik.
ik behandel het al die tijd met van alles wat tegen mok is (niet tegelijk hoor) maar niets helpt echt, het gaat niet over maar het word ook niet erger.
nou belde net lester zijn verzorster dat het been nu heel erg dik is, een stalbeen zeg maar alleen heeft hij de hele dag buiten gestaan.
wie weet wat ik nu moet doen , moet ik meteen de dierenarts bellen of kan het niet zoveel kwaat en kan ik wachten op morgen en dan beslissen wat ik kan doen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:00

Een been dat heel dik is terwijl een paard de hele dag buiten gelopen heeft, zou ik direct een VA bij halen....

passa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:46

Heee..

Ik ken dus een pony die heeft ook mok alleen nu is zijn hele been van boven tot beneden echt heel dik. hij heeft een bloedvergiftiging door een wondje.. maar als er te veel druk op kwam stierf de huid van dat been af? maar wat gebeurt er dan als het afsterft.. en gebeurt het snel?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:01

Pfff... eindelijk mijn jonge bonte hengst in een leuk paardengroepje kunnen plaatsen een paar weken geleden..
werd ik van t weekend gebeld dat hij onder de mok staat.
Ik denk dus dat er niets anders op zit dan hem uit het groepje te halen, met als nadeel dat hij er niet meer in terug kan, en hij als 1,5 jarige de winter op stal moet doorbrengen.
Ik baal zo erg!
Weten jullie of een jaarling al tegen mok te enten is, als hij het al heeft?

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:27

Hoi,

Mijn paard had ook best erg mok eerst ging het wel totdat ik op stal kwam en hij had een heel dik been vanaf zijn knie.
Dus ik gelijk de Dierenarts gebeld en hij heeft toen een spuit gekregen plus medicijnen en zalf nou het been was snel dunner.

maar het moes binnen 10 dagen over zijn en hij heeft nog wel wat korsjes het is zo goed als weg maar nog niet helemaal, Moet ik nu de dierenarts weer bellen ofniet?

a_n_giee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:53

sokken eraf, en als ze in een natte paddock of dergelijke gaan, de kootholtes van te voren dik insmeren met een dikke laag uierzalf... egt ideaaall Haha!
hydrocortiderm helpt ook goed.
x

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:03

Zou ik toch nog even niet doen. Want meestal duurt het langer als 10 dagen voordat echt alle korstjes eraf zijn. Gewoon blijven smeren met Hydrocortiderm. Dit mag je 2 weken gebruiken, maar ik heb het toch 2 dagen langer gesmeerd omdat er nog een klein korstje zat.

viperlover schreef:
Hoi,

Mijn paard had ook best erg mok eerst ging het wel totdat ik op stal kwam en hij had een heel dik been vanaf zijn knie.
Dus ik gelijk de Dierenarts gebeld en hij heeft toen een spuit gekregen plus medicijnen en zalf nou het been was snel dunner.

maar het moes binnen 10 dagen over zijn en hij heeft nog wel wat korsjes het is zo goed als weg maar nog niet helemaal, Moet ik nu de dierenarts weer bellen ofniet?

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:23

Ik heb Vetaderm (o.i.d.) van de dierenarts gehad voor de mok van mijn Tinker. Is geloof ik te vergelijken met Hydrocortiderm. Mag je 10 dgn gebruiken, hielp goed! Maar ik was er dan ook op tijd bij. Verder krijgt hij regelmatig homeopatische druppels door zijn voer tegen mok. Momenteel heeft hij er weinig last van (afkloppen). Ik heb ook Foeneknof Zeewier bij de Paardendrogist besteld. Is weerstand verhogend (de ingredienten versterken elkaar) en zorgt voor een betere weerstand tegen mok, schimmels, etc. Althans, dat staat er en moet nog blijken Knipoog Maar proberen kan altijd!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:40

ik heb het ook gekocht en je kunt mijn pony nu al van ver af ruiken Tong uitsteken
anyway is zijn mok bijna weg, nog een paar kleine korstjes,maar ik smeer alles goed in met uierzalf en dan trekken ze mooi weg

hanozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:53

Mijn paard ook met ontzettende mok gehad. Volgens mij is het wel van belang om erachter te komen of het om een schimmel of bacterie gaat, want beide moeten met andere middelen behandeld worden (net als mij mensen).
Bij mij heeft uiteindelijk hydrocortiderm uiteindelijk (!!) goed geholpen, nu bijna ervan af.

hanozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:54

Hoorde laatste wel van iemand dat het wel handig is om hydrocortiderm met handschoenen in te smeren, omdat er hormonen in zitten en dat is als je het lang op je vingers laat zitten, niet heel gezond...

Jessica1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:06

Beide paarden van mij hebben mok. De een heb ik met mok zalf van de dierenarts behandeld en bij haar is het nou zo goed als weg.
Maar bij de ander heb ik het met hydrocortiderm behandeld. Maar daar is geen verbetering te zien na een ruime maand smeren. Nu ben ik 2 dagen met die andere zalf begonnen. En het gaat nu al iets vooruit. De korsten komen al wat los.

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:15

Ik heb ook een merrie mat soort van chronische mok, heb van alles geprobeerd, maar sudocreme hielp nog het beste. En af en toe wassen met betadine.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:00

kingbilly, aan chronische mok kan je eigk niks doen, gaat nooit meer weg Knipoog
maar voor de mensen, die met mokproblemen zitten, ik weet een ideaal zalfje dat perfect tegen mok werkt.. (geheim recept DA) en nee zitten geen enge dingen in, heb het ook al is moeten maken Knipoog
dus wie hier misschien in geintereseerd in is, moet maar pb sturen.. kan je het afhalen of laten opsturen..
en nee dit is geen reclame hoor Knipoog tis gewoon een wondermiddel Haha!