melissa_b schreef:Nadeel zuigt
Ze zuigt lucht. Niet heel erg maar wel zo af en toe, de eigenaresse heeft een nekband(weet niet hoe het heet) geprobeerd, maar dat vond ze er erg zielig uitzien. Dus nu loopt ze zonder en ze doet het gelukkig niet in het weiland.
Nou heb ik dus echt dé klik met deze merrie en wil ik haar graag kopen het enigste wat me er nog een keer over laat denken is dat ze lucht zuigt. Nu zou ik graag van mensen willen weten die zelf ook een paard hebben gehad of er veel vanaf weten of dat er bij hun paard iets hebben gedaan waardoor het minder is geworden of zelfs is gestopt! (Operatie, medicijnen, kruiden, therapieën enz.) Ook zou ik de gevolgen op de lange termijn willen weten.
Ik hoop dat ik veel reacties krijg waar ik wat aan heb.
Wij hebben 2 paarden die luchtzuigen: 1 Epony ruin van nu 13, wisten we niet, bleek pas bij ons op stal. Hij doet het alleen even na het eten en als wij met het andere paard aan het poetsen etc zijn. Tof paardje die mijn dochter van niets in 2 jaar tijd de M1 in heeft gereden. Hij heeft er totaal geen last van, dus wij ook niet. Van het andere paard wisten we het toen we haar kregen. Nog geen minuut spijt van gehad, top karakter, top paard. Mijn dochter heeft haar nu ook een paar maal uitgebracht en inmiddels 4 wp in de B. Bij haar hebben we echter wel een miracle collar om als ze op stal staat, ze zuigt nu dus geen lucht meer. Dit omdat ze graatmager was toen we haar kochten en zij na het luchtzuigen wel een opblaaspop lijkt, als we dan gaan rijden doet ze niets anders dan winden laten, zij krijgt de lucht dus wel degelijk binnen en dat lijkt ons gewoon niet goed. Ze vindt de band prima, maakt als ze op stal staat ook een tevreden indruk. Inmiddels hebben we haar goed op gewicht (mede dankzij een speciaal voer). Kortom, wij hebben veel plezier van onze paarden en voor ons zijn ze er niet minder om, in tegendeel
.
Daarentegen zuigt het paard van een kennis ook veel lucht en telkens wanneer hij de kans hiertoe heeft gehad, prompt een koliekaanval.