Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Mijn nog redelijk nieuwe paard schud af en toe heel erg met zijn hoofd. Ik heb hem nu 2 maanden en het begon na een dag of 10 ineens. Hij doet het alleen op stal en heel af en toe een zwaai buiten, maar eigenlijk vooral op stal. Het is normaal een heel rustig dier op stal en heel netjes, maar heeft hij zo'n 'aanval', dan krabt hij de hele stal overhoop, doet niets als zwaaien met zijn hoofd en briesen en zijn neus schuren. Er komt dan ook wat doorzichtig, soms wit vocht uit zijn neus. Niet veel, maar wel iets. Op zo'n moment is er ook niet mee te rijden, je kan dan maar beter uit zijn buurt blijven voor je eigen veiligheid. Het duurt meestal een uurtje of 2, soms 3 en dan is het over, zomaar van de een op de andere minuut. Dan kan hij er weer dagen geen last van hebben en net als je denkt dat het de goede kant op gaat begint het weer. Met rijden doet ie het helemaal niet, maar als hij zo'n aanval heeft ga ik ook niet met hem rijden. Hij word dan ook heel boos en geirriteerd dus dat doe ik hem niet aan. Toen hij een keer los in de bak liep voor grondwerk ging hij zelfs onderuit vanwege zijn onbenullige gedrag op dat moment.
. Ben gisteravond bij pagina 30 in slaap gevallen, maar het was dan ook al half 12
.
Vera schreef:Maar één ding; NOOIT EEN HULPTEUGEL OF ANDER "AFSTRAFMIDDEL" GEBRUIKEN!!!

. Het is alleen nog niet helemaal over. Ik heb het hele topic doorgelezen en nu leek pro biotica me wel wat om dat te proberen, waar kan je dat kopen? Dit jaar heeft hij ook voor het eerst last van zomereczeem. Ik heb trouwens pas sinds 2 weken internet en ben ook nieuw op bokt dus er zal nog wel eens wat fout gaan Inoterry schreef:<<knip>> 3 Jaar geleden heb ik pollenkuur extra en teunisbloemolie van Eric Laarakker gekregen en sindsdien kan ik met neusnetje en kap over zijn ogen wel buiten rijden. Het is alleen nog niet helemaal over. Ik heb het hele topic doorgelezen en nu leek pro biotica me wel wat om dat te proberen, waar kan je dat kopen? <<knip>>
Inoterry schreef:Hallo. Mijn paard Ino is 8 jaar geleden begonnen met headshaken en ik kon hem alleen in een binnenbak rijden want het was anders gewoon gevaarlijk om hem te rijden. Hij viel gewoon om of liep tegen de omheining van de bak. 3 Jaar geleden heb ik pollenkuur extra en teunisbloemolie van Eric Laarakker gekregen en sindsdien kan ik met neusnetje en kap over zijn ogen wel buiten rijden. Het is alleen nog niet helemaal over. Ik heb het hele topic doorgelezen en nu leek pro biotica me wel wat om dat te proberen, waar kan je dat kopen? Dit jaar heeft hij ook voor het eerst last van zomereczeem. Ik heb trouwens pas sinds 2 weken internet en ben ook nieuw op bokt dus er zal nog wel eens wat fout gaan