[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelleke

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:37

Dat ziet er al stukken rustiger uit, dat gaat de goede kant op zo. Hoe lang moeten de hechtingen blijven zitten?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 22:43

Mjelleke schreef:
Dat ziet er al stukken rustiger uit, dat gaat de goede kant op zo. Hoe lang moeten de hechtingen blijven zitten?

Zelf oplosbare hechtingen, worden er dus niet uitgehaald. :)

Lang gewacht met foto's v/d buik.

Ik heb een kleine collage gemaakt van haar buikwond, deze is dus gekomen door de bindweefselinfectie die gelukkig naar buiten is opengebroken.
Utrecht had verwacht dat dit dus over gehele buik zou gaan. Wij hebben het weten te beperken tot 1/4e van haar buik. Dus steeds een giga stuk helaas, maar lang niet zo erg als we bang voor waren.
Ze heeft er gelukkig niet heel veel last van, zenuwen die daar zitten sterven ook af, dus word/is gevoelloos. Het eerste proces, het afsterven van de huid, was dus het pijnlijkst en dit is achter de rug
De wond word goed verzorgd, Utrecht en nog een bedrijf worden ook op de hoogte gehouden hierover.

Linksboven is oudste foto, rechtsonder is van vandaag.
Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:48

Dat is een flinke wond, zachtjes uitgedrukt, maar ziet er wel mooi schoon en gezond uit nu.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:50

:wow: kanonnen! Wat een wond :wow:
Snap dat je het nu pas plaatst... zo’n wond alleen al lijkt me hel, laat staan met alle andere ellende die ze nog meer doorstaan heeft... nogmaals, wat een dappere merrie en wat een bikkels zijn jullie zeg... _O_

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:52

Wat ziet haar buik er nu ook netjes uit. Echt super, je moeder verdient daar echt respect voor ook.
Nu.op naar rustigere tijden voor jullie allemaal.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:53

Okay tijdens het eten had ik de laatste 2 fotos niet moeten aanklikken _O- eigen schuld dikke bult.

En mij irriteer je absoluut niet met je updates
Ik vind het rete interesant

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:53

Holy Mozes , schrik niet snel maar dit is nogal wat. Moet je dit ook behandelen , gaat daar nog wel weer haar groeien??

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 22:56

Dit is ook een van de redenen dat we achteraf toch wat "spijt" hebben dat we dit doorgezet hebben.
Aan andere kant hebben we wel steeds opnieuw gekeken hoe Kyara erin stond.
Maar goed het maakt het er niet makkelijker op. Des te fijner dat ze nu zo vrolijk rond loopt.

Hoe het dicht groeit weten we niet, kan groot litteken worden, kan witte haren worden maar kan ook normaal dicht groeien. Alles mogelijk dus.
De L-mesitran producer heeft wel ervaring met zulke grote wonden, die met die zalf heel mooi genezen zijn.

BenitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:04

Het is een fikse wond, maar op de laatste foto ziet het er heel goed uit. Je ziet dat de wondranden al als het ware vast groeien aan het bindweefsel. Dit zal nu steeds meer naar elkaar toe groeien, waardoor de wond steeds kleiner wordt. Het heeft wel even tijd nodig.

Maar als je ziet dat er maar 15 dagen zit tussen de eerste en laatste foto, vind ik dat de genezing heel voorspoedig gaat. Ik vind jouw en je merrie twee toppers.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:09

Jup, dit verwachtte ik ongeveer.
Het is iets groter dan dat ik dacht, maar wel het type verwonding dat ik dacht.
Bizar naar om te zien, dit soort wonden.

Het ziet er mooi rustig uit, geen ontsteking en mooi rustige randen die wel aan het werk zijn.

Dit kan nog wel eens verbazingwekkend mooi dicht gaan groeien.

Sterker, ik dénk dat er uiteindelijk weinig van zichtbaar gaat blijven, mits er geen wildgroei vormt. En zo ziet het er niet uit op dit moment.

Ik kan me wel goed voorstellen dat je de foto's even voor je hebt gehouden.
Dit beeld moet voor jezelf ook erg naar zijn geweest.
En ik kan me ook goed voorstellen dat dit wel echt een twijfel was op doorgaan of stoppen.

Ook deze wond gaat zijn tijd en energie vragen voor herstel.
Net als de darmen.

Maar ik zie dit echt wel netjes dicht groeien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:13

Holy moeder van alle wonden :oo mama mia wat een ravage. Maar ziet er mooi uit de genezing. Gezond weefsel. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-02-19 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:15

Ik volg ook nog hoor, vind het soms wel wat ongemakkelijk voelen dat wat voor mij "interessant" is, voor jou dagelijkse werkelijkheid en JOUW paardje is. Ik had al beetje verwacht dat die buikwond eigenlijk veel heftiger is dan de stoma, ik kan me goed voorstellen dat je met dat erbij ook gevoelens van spijt hebt. Maar hee, je luistert naar jouw merrie hè, zij geeft aan. Dat vind ik wel heel duidelijk naar voren komen. Ik hoop dat het 't uiteindelijk allemaal waard is geweest, haar drang om te blijven, en jullie moed en inzet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:16

Ik moet zeggen dat ik beide foto’s er goed uit vind zien! De buik is schrikken, maar over een paar maanden zie je daar niks meer van. En ook het stoma ziet er mooi rustig uit, de wondrand aan de onderkant is volgens mij ook al echt aan het slinken!

Wat dat betreft zit je wel in een goede periode nu, mooi droog weer en nog amper vliegen/ steekbeesten. Tegen de tijd dat die gaan komen zijn de wonden al een stuk verder genezen!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:18

Nondeju wat een wond! :oo
Ik begrijp goed dat je deze niet direct hebt laten zien.

Het ziet er inmiddels wel goed schoon uit, ik hoop (denk) dat dit heel mooi weer toe zal gaan groeien.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:22

Ojoh die buikwond :oo dat had ik helemaal niet zo meegekregen. Wat enorm groot. Ik snap dat dit wel even heel moeilijk was om te beslissen. Wat hebben jullie dat goed gedaan _/-\o_
Wat een bijzonder paard heb je, wat een levenskracht.
Ik blijf ook volgen hoor, het is steeds het eerste topic dat ik aanklik.
Ik hoop zo dat het met jou zelf ook beter gaat :(:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:24

Zo he, wat een open buik :oo Snap dat je af en toe twijfels hebt gehad !
Nu ziet het er rustig uit, langzaam maar zeker op weg naar herstel.

Voor de wondgenezing zou je nog lasertherapie kunnen proberen, naast de Mesitran.

Verder ben ik iedere keer weer blij met je updates! Ik blijf trouw volgen, en meeleven! :j

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:26

Kanonnen, wat een wond. Het lijkt wel van een slechte horrorfilm, alsof t niet echt is. Bizar. Wat hebben jullie het te verduren gehad, kan me goed voorstellen hoe zwaar dit voor jullie allemaal is geweest. Snap ook goed dat je gewacht hebt met het delen en denk dat dat ook verstandig is geweest. Drama van bokt hoef je er niet bij te hebben.

Wat ziet het er mooi uit op de laatste foto. Ik heb ook hele goede ervaring met een huidtumor, afstervende huid en open wond in formaat van een open gesperde hand zeg maar. Geen haar meer op gegroeid, is donkere, zachte huid.

Thanks for sharing.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:43

Poe hee. Dat is een flinke wond. Maar het ziet er uit alsof het allemaal erg goed aan het genezen is. Ze ligt natuurlijk veel, heeft ze dan niet erg pijn aan de wond op haar buik?

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:00

Ik ben ook een stille volger! Zeer leerzaam en interessant, en zou graag meer willen zien hiervan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:14

Ik vind het bizar hoe snel die enorme wond kleiner wordt.
Hoorde van vriendin mij die paard op stal had stal met enorm gat in haar zij, gat was cm of 15 diep en vuist van man paste erin.
Wond is behandeld met honingzalf, als je weet waar wond heeft gezeten, vind je na goed zoeken een witte haar.
Ik hoop dat het bij kya ook zo geneest!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:21

Jezus wat een wond!!! :wow:
Heftig hoor! Snap je twijfels!!! Ik ben ook een stille meelezen! Vind het erg interessant.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:25

Ziet er allemaal netjes uit nu. Was wel voorbereid op de buikwand, omdat je foto's toen niet durfde te plaatsen.

Heel fijn dat het nu goed gaat.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:47

De wond is veel groter dan ik verwacht had, ik snap je twijfel...
Ik heb als zuster zijnde al heel veel wobden gezien en als ik de laatste foto bekijk, zie ik een mooie, doorbloede wond, met mooi granulatieweefsel. Ik heb er goede hoop op :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:51

What the fiets, ik had er al een beeld bij maar had niet verwacht dat het naar de voorbenen zou lopen, wat een ellende hoe snel zoiets kan “kruipen” al die cm’s ver van de “bron”. Maar wat ziet de laatste foto er mooi uit, dat moet goedkomen! Je ziet dat de wond niet uitgedroogd is, klasse voor deze behandeling.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 01:17

Jeeeeeeetje :oo Wat een enorme wond. Ik had een gaatje/gat verwacht, dit is wel even wat anders := Snap heel goed dat je dit niet direct hebt laten zien. Het geneest wel heel goed zo te zien!