Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mac schreef:Care4Life hoor je sowieso wel vaker allergische reacties op. Zou daar idd even mee stoppen en kijken of het beter wordt.
norton84 schreef:Hij is niet uitgebracht wel getraind.
Zadel is gepast dus theoretisch ga ik ervan uit dat het klopt en dat verwacht ik ook wel.
Daarom dat ik mezelf eerst wil verdiepen voordat ik grote veranderingen ga toe passen in het rantsoen.
Jet schreef:Even een vraagje: bij de 5-panel test, zit daar dan ook PSSM1 bij? Ik dacht dat een andere test op 5 overerfelijke ziektes was die bij o.a. Quarters voor komt?
Mac schreef:Oh top dat hij het meeneemt in zijn evaluatie. Hij is er iig bekend mee; onze paarden waren/zijn ook patiënt bij de Veluwe. Hij staat behoorlijk kritisch in het hele PSSM verhaal dus ben eigenlijk wel aangenaam verrast dat hij het überhaupt ter sprake heeft gebracht
.
Ik ben ook wel benieuwd naar de bloedwaardes. Bij PSSM2 valt daar helaas vaak weinig uit af te lezen, maar misschien komt er iets anders uit naar voren waar je wat mee kunt. Onze regio heeft bijvoorbeeld erg lage seleniumwaardes (tot niet meetbaar in grond- en hooisamples), dat is ook iets om in de gaten te houden als je hooi ook hier vandaan komt.
Marloezz schreef:Dat is interessant wat je zegt over lage seleniumwaardes, Mac. Ik kom ook uit deze regio, omgeving Apeldoorn!
Wat heeft laag selenium als gevolg?