Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:07

Hier in de omgeving worden uit voorzorg ook allerlei wedstrijden afgelast. In het noorden is nog geen Rhinogeval bekend, maar ondanks dat nemen vele verenigingen het zekere voor het onzekere.
De wedstrijden in Roden en Oudega zijn iig afgelast, Vinkega ook en zo nog meer. Meer dan prima!

flugeltje

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:10

Ook in zuid holland !!. Weet iemand waar precies ?? per pb.
Dan moet ik namelijk ook maatregelen nemen.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:10

heavenley schreef:
de uitslagen komen vandaag binnen over de test in zh

Misschien, kan ook maandag worden.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:11

Op mijn stal zijn de wedstrijden afgelast (Utrecht).

Vind ik echt heel erg netjes, er zouden er gister twee naar kampioenschappen vertrekken die stonden al helemaal klaar en ingepakt?

Nouja hopelijk is het snel onder controle.

Zat hier al peentjes te zweten met veel wedstrijdruiters op stal :( die van mij blijft thuis voorlopig :j

Wel heel blij met de beslissing van stal om het advies van knhs op te volgen, het kost ze toch geld. Maar idd gezondheid gaat voor en gelukkig zien zij dat ook zo

catalyst1

De DRHA wedstrijd in oirschot is ook afgelast.Enorm balen maar wel een goede beslissing van de organisatie

NienSCHaap

flugeltje schreef:

Er is in het topic gesproken over Woubrugge

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:12

Royaltjuh schreef:
Hier in de omgeving worden uit voorzorg ook allerlei wedstrijden afgelast. In het noorden is nog geen Rhinogeval bekend, maar ondanks dat nemen vele verenigingen het zekere voor het onzekere.
De wedstrijden in Roden en Oudega zijn iig afgelast, Vinkega ook en zo nog meer. Meer dan prima!

Dit is ook gewoon zeker een verstandige keuze.

realmagic

flugeltje schreef:

je hebt pb

Anoniemkl

bij ons komt vandaag de hoefsmid... is dat dan niet ook heel link?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:13

Ik zal heel eerlijk zeggen, ik twijfel nog of ik volgend weekend op wedstrijd ga. En ja, zeg ook heel eerlijk, vind het jammer als ik niet kan starten. Sommige mensen zijn door omstandigheden maar een paar keer per jaar in de gelegenheid om te starten en als je dan al maanden hard voor je wedstrijd aan het trainen bent, is het best een teleurstelling als je niet kan gaan. Uiteraard gaat gezondheid paard bovenal. Maar in hoeverre loop ik op wedstrijd meer risico dan op stal, waar ook vreemde paarden komen, waar een hoefsmid komt dit tig stallen afgaat etc..

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:13

flugeltje schreef:

woudenbrugge omg alphen ad rhijn. is afwachten op lab. dus nog niet def..
betreft hier mijn oude topper...hij had last van verlammingsverschijnselen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:14

barbara28 schreef:
Ik zal heel eerlijk zeggen, ik twijfel nog of ik volgend weekend op wedstrijd ga. En ja, zeg ook heel eerlijk, vind het jammer als ik niet kan starten.

Ik ook hoor.... Dus ik vind het helemaal niet raar.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:15

Ik hoop voor zh dat het geen rhino is, ik ben blij dat we hier in omg. Arnhem op kleine pension stal staan, geen wedstrijd ruiters of manege lessen, geeft geen garanties maar toch minder risico. We zijn wel nogsteeds op slot

Ik kan me wel nu al druk maken of ik me inschrijf voor een indoor wedstrijd met mn ponys eind vd maand in brabant....

Somebody_

Volgens mij was het niet de bedoeling om hier lijstje te maken/te speculeren. Via pm heeft men degene die hierom vroeg informatie verkregen. We moeten wachten op nieuwe testuitslagen!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 03-03-12 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Ik ga ook niet naar cross training naar ede

happy2014

gelukkig :-) voelde me al slecht dat ik baalde van als het niet doorgaat. Wat betreft starten, het is volgende week, ik volg nog even de ontwikkelingen voor ik knopen doorhak

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:17

barbara28 schreef:
gelukkig :-) voelde me al slecht dat ik baalde van als het niet doorgaat. Wat betreft starten, het is volgende week, ik volg nog even de ontwikkelingen voor ik knopen doorhak

Ik mag hopen dat jou staleigenaar zo verstandig is om de stalling dicht te gooien, zoals dat momenteel op veel plaatsen gebeurd. Zelfs de KNHS en sectorraad adviseren het en die doen dat niet snel!

Wat is nu 1 wedstrijd ten opzichte van een paardenleven? Stel je voor, je gaat en 1 week later hangt je paard in de touwen om 'm nog overeind te houden/te wachten totdat ie ingeslapen wordt. Is het het dan waard geweest?

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:17

hier hebben ze bijna alles afgelast, ze moeten het verplichten alle wedstrijden af te lasten en een vervoersverbod voor paarden op te leggen des te eerder is het virus weg

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:18

We hadden voor vandaag een hartslagmeterclinic georganiseerd, waar ik al weken naar uitkeek. En dan baal ik ook als dat niet doorgaat, nog los van alle uren werk die ik erin heb gestoken. Lijkt me toch helemaal niet raar, en ik snap ook prima dat je baalt als je niet op wedstrijd kunt.
Maar, het is nu idd gewoon even niet verstandig.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:21

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:21

Wordt het geen tijd om aan te dringen op meldingsplicht voor deze ziekte? Er is namelijk wel financieel risico, blijkt nu verenigingen de keuze krijgen om wel of niet te organiseren.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:22

Ik ben erg blij dat onze stal ook de deuren dicht gegooid heeft. Wil die ellende niet graag op stal hebben. Jammer dan van die wedstrijden, maar op deze manier kan ik hopelijk nog jaaaaren wedstrijden rijden als het allemaal weer 'veilig' is.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:23

Ik heb vandaag wedstrijd, in Zuid-Holland. Deze gaat dus gewoon door...
ik ben dus zo'n gevalletje dat maar een aantal keer per jaar kan starten (bitloos) en heb hier dus inderdaad al weken naar toegeleefd.. DA zegt dat het risico meevalt, maar dat je goed de hygieneregels moet hanteren.
en die laatste zin, vind ik dan toch al verontrustend genoeg om af te zeggen eigenlijk!

het was gister ook op de radio dat je niet onnodig met je paard op pad moest gaan!!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:26

En ga je ook?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:26