Femke_Tweety schreef:Hier een eigenaar die dolgraag zonder medicijnen zou willen.
Werkelijk alle stalmanagement aanpassingen zijn gegaan. In de zomer redt hij zich aardig zonder medicijnen.
In de winter echt niet helaas. De keus is -keihard maar waar- inslapen of medicijnen.
Ik kies voor medicijnen, in ieder geval voorlopig.
Zonder gaat gewoon echt niet. En er is echt van alles aan gedaan.
Ook met veeartsen (medicijnen nu gaat nog altijd in overleg) opname kliniek etc.
Er zullen ongetwijfeld grote nadelen zijn aan langdurig omeprazol gebruik. Het zij zo, voor mij. Ofwel op de lange termijn nadelen, ofwel op korte termijn besluiten tot inslapen.
Tsja. Dan maar die risico's op lange termijn...
@Aimee, je bedoelt het ongetwijfeld goed. Maar voor eigenaren die er werkelijk alles aan doen, die ondertussen meer over het onderwerp wetendan veeartsen, die dagelijks, per dag kijken hoe het paard is en per dag kijken wat welen niet kan,
Voor die mensen kan het wat hard overkomen zoals jij het stelt.
Tuurlijk is zonder medicijnen beter
Tuurlijk is er van alles aan de hand wanneer het niet zonder gaat, meer dan alleen een simpel zweertje.
Daar heb je gelijk in.
Maar soms is het niet anders.
Ik zit in exact dezelfde situatie...
Ik ben ook vrij hard, ben absoluut niet van het jaren dokteren met een paard. Het paard moet een paardwaardig bestaan kunnen leven. spelen met vrienden, lekker los in de wei, rennen in de paddock. En daarnaast moet ik er zelf ook plezier aan beleven.
een paard inslapen door maagzweren, vind ik echt veel te ver gaan!
Er wordt aangegeven dat langdurig maagzuurremmers geven nadelige effecten kan hebben, wat zijn dit dan precies? Mijn arts heeft dat eigenlijk nooit zo aan mij verteld