Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
badeendje schreef:Pff, altijd gehoopt topics als deze te mogen vermijden, maar helaas, bijrijdpaard is dampig verklaard :'(.
Hoop hier nog het e.e.a. aan tips mee te kunnen nemen om alles zo draaglijk mogelijk te houden.
assebassie schreef:Dankje voor de tips, nee opgeven gaat niet gebeuren, de kuur slaat gelukkig goed aan en hij staat nu dag en nacht buiten met geweekt hooi en een paar uurtjes grasbadeendje schreef:Pff, altijd gehoopt topics als deze te mogen vermijden, maar helaas, bijrijdpaard is dampig verklaard :'(.
Hoop hier nog het e.e.a. aan tips mee te kunnen nemen om alles zo draaglijk mogelijk te houden.
Ja, open deur waarschijnlijk, maar stof zoveel mogelijk vermijden en zorgen voor een goede conditie.
Verder geef ik pulmitranq, luchtwegdruppels van Puur, magnesium en omega olie, geen droog hooi, veel buiten, lichte beweging, werkt bij mijn paardje goed, gaat nu prima, maar kan morgen weer anders zijn, blijft altijd aandacht vragen luchtwegproblemen.
Succes, misschien heb je er iets aan, en niet te snel opgeven hoor!!!
bertine37 schreef:Moonlight17 probeer je paard eens een weekje dag en nacht buiten te houden met geweekt hooi.
Dan pas kom je erachter wat de hooiopslag op stal met haar longen doet.
Om deze reden heb ik mijn paard ook verhuisd.
Nooit meer gehoest.
sem722 schreef:Zijn er mensen die verband zien tussen zomerexceem en astma?? Bij mensen komen in fam's vaak kinderen met astma of exceem voor wat blijkbaar met elkaar in verbinding zou staan. Dus ik vraag me af...nu is de zomerexceem 80% minder als vorig jaar - maar zou dat weer door de astme kunnen komen??
Tweede vraag...zijn er mensen die werken met etherische olieen of kruiden?
Sorry voor het hele verhaal & thanxs voor een reactie!