[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:23

Flosje446 schreef:
Ik zal vanavond is kijken hoe de RSIH's van Sen en Diosa er uit zien. Bij Sen ging het bij de schouders ook wel wat sneller kapot, maar dat komt door haar hele brede schouders. Het is natuurlijk wel een teer stofje.

Graag.. Ze hebben het er ook over dat ze het willen maken.. nja, dan maak ik hem misschien liever nog zelf.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:30

Klaartje heeft toch verschillende schuurplekjes op haar hoofd :(:)

Sweet itch lijkt te weinig te werken. Ze staat nu nog met een gewoon vliegenmasker (een funny masker), maar ik zet haar binnekort weer onder een vliegenmasker met oortjes. Onder haar kaken heeft ze ook zitten schuren. Haar manen zijn goed rustig, alleen op haar staart had ze een licht schuurplekje.

Klaartje geniet nu trouwens heel erg van een poestbeurt. Voorheen wilde ze echt dat ik haar staart en manen borstelde, maar nu geniet ze over haar hele lijf. Als haar rug wordt gerost gaat haar lipje zo lief heen en weer <3

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:05

@ Sanet: mijn SIH heb ik sinds eind april, continu op (heb net gister de tweede binnen gekregen) en ik heb geen beschadigingen aan de gladde voering. Terwijl mijn andere Shet er volop elke dag met zijn tanden in zit en aan trekt :+

Netjes dat Divoza hem wil maken, maar dan ben je de deken misschien wel te lang kwijt? Misschien kun je er dan beter zelf iets over naaien (als je handiger bent dan ik tenminste).

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:09

@ellepel: ik heb de everline eczeemdeken, zou blijkbaar van de oude stof van Boettdekens zijn. Ik zou graag met de tijd overschakelen naar de RSIH.

Afbeelding

Dit was toen een 175, heeft het geen jaar uitgehouden omdat hij een beetje te laat is opgelegd en wat te klein was. Nu heb ik een 185, komt langer aan de benen en zit losser maar ze heeft nog niet geschuurd (hopen dat het zo blijft!) dus het zal zijn werk wel doen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:19

die everline dekens zijn wel goed he?
ik heb voor ap een everline vliegendeken, ben ik heel tevreden over,alleen moet hij wel een maatje groter hebben

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:21

Lunatic schreef:
@ Sanet: mijn SIH heb ik sinds eind april, continu op (heb net gister de tweede binnen gekregen) en ik heb geen beschadigingen aan de gladde voering. Terwijl mijn andere Shet er volop elke dag met zijn tanden in zit en aan trekt :+

Netjes dat Divoza hem wil maken, maar dan ben je de deken misschien wel te lang kwijt? Misschien kun je er dan beter zelf iets over naaien (als je handiger bent dan ik tenminste).

Ja, absoluut. Maar ik wil de deken daar niet achterlaten, dus of ze fixen meteen iets, of ik krijg een nieuwe deken of ik neem mijn deken gewoon weer mee en zet er zelf weer iets zachts tussen en/of ik kijk het nog even aan.
Maar ik wil haar liever niet weer met een andere deken op hebben staan, want ze is zo enthousiast aan het rollen steeds, dat mijn Ivanhoe's dat niet houden. Die zitten schots en scheef. Dan zou ik erbij moeten zijn als ze het land op gaan, dan kan ik hem dan iig weer recht trekken... mja... Dat kan niet 2-3weken lang. En ik woon ook niet echt naast de Divoza helaas.

Lunatic

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:34

@ Sanet: ik ken het ja, nu ik deze SIH heb wil ik ook geen andere meer. Ben ook blij dat ik nu een tweede heb sinds gister, gelijk nummer 1 mee naar huis genomen om te wassen.

Je kunt ook kijken of je een tweedehandse erbij kunt krijgen, hoeft geen perfecte staat te zijn, maar gewoon zodat je de eerste kunt wassen/repareren.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:07

Ik wacht al een week op mijn fles Derfen. Geen idee waarom de levertijd zo lang is. Ook nog geen reactie gehad op mijn mail waar het blijft. Arm paard heeft zo'n last van de mugjes ik wilde het snel uitproberen. Dus mijn update over Derfen blijft nog even uit.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:51

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:07

Ik heb 2 RSIH dekens waarvan 1 met zelfgemaakte buikflap. De andere is reserve en ik heb nu al gemerkt dat dat wel heel handig is :D
Kosten wel wat maar ik vind het fijne dekens, die over het hoofd aan moeten vind ik zo'n ondingen ;) Hoewel ik die ook nog een als reserve heb :D
Ik denk dat je het toch niet tegen kunt gaan dat de voering slijt. Is snel maar eigenlijk is dat stofje ook helemaal niet sterk. Als het sterk zou zijn, zou het weer te stug worden.
Ben benieuwd was Divoza doet met deze klacht Sanet. Zou mooi zijn als je een nieuwe zou krijgen *D Anders zou ik em gewoon lekker zelf maken hoor!

Oh ja, heb van de week Drefen besteld, vandaag binnen gekregen.
Had een week of anderhalf geleden een proefflesje besteld en dat spul werkt echt goed!!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:11

Als dat Derfen zo goed werkt dan haal ik morgen ook even een proefflesje bij Atorka. Moet daar morgen toch langs.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:26

Zucht het was wachten op en nu is het zover. Mijn pony ligt bijna open tussen zijn achterbenen waar de stieken zitten.
Ze zitten vrij los als hij gewoon staat (makkelijk een vuist ertussen en dan staat hij nog niet op spanning), maar zodra hij gaat bewegen/rollen etc dan trekt hij iets aan.
Hij heeft een super gevoelige huid bv singels moeten een hoes om evenals zijn menbroek.
Iemand een oplossing hiervoor?

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:36

Een vriendin van mij deed er neusbontjes om van echt schapenvacht. Dat hielp erg goed en paste bij haar IJslander precies aan de binnenkant van de been riemen zeg maar.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:41

Hier staan ze nog steeds dekenloos. Derfen stinkt behoorlijk, maar het werkt!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:43

Flosje446 schreef:
Als dat Derfen zo goed werkt dan haal ik morgen ook even een proefflesje bij Atorka. Moet daar morgen toch langs.

Volgens mij waren de proefflesjes op

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:44

Mausie schreef:
Bedankt voor de links Flosje!

Van de paardendrogist heb ik de Bucas (die speelt ze zo uit), de Field relief (speelt ze ook uit) en nog een andere (zonder oortjes en dat heb ik wel nodig). De Field Relief vind ik een erg mooi en fijn masker maar daar denk paardlief anders over!!

Misschien moet ik de Boett maar eens proberen maar het vervelende is dat ik nooit goed weet welke maat te nemen, bij het ene is een L te klein en bij de andere dan weer te groot... Ramp oh ramp! Ik heb al een fortuin uitgegeven aan die maskers...

Die maskers uit je tweede link zien er ook goed uit anders!

Ik heb een boett liggen die ik echt nooit gebruik! Hij is misschien 2 keer gebruikt.. Je mag hem wel overnemen als je wilt? Ik zal proberen nu een plaatje op te zoeken, hij ligt opt moment op stal.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:50

Hihi, kwam deze foto net tegen. Nog nooit gezien!
Afbeelding

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:55

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:56

Hoi iedereen!
Ik wil jullie graag een vraag stellen over de jeuk die plotseling op komt zetten bij mijn paard.
Zelf heb ik 0 ervaring wat zomereczeem betreft, vandaar dat ik jullie mening even wilt weten :)

Ik heb hem sinds 14 maart 2010. Ik heb er nooit wat van gemerkt. Hij staat nu al sinds april op het land. Dag en nacht als het niet te hard regent. Nu had hij vd week zijn staart geschuurd, tot bloedens toe. Nu na een aantal dagen is dit alweer dichtgegroeid.
Ook schuurt hij z'n manen langs het luik van de stal. Heel hard ook, hij heeft echt jeuk.
En dan zag ik gistere nog dat hij rare bultjes op z'n borst heeft.
De eerdere eigenaar heeft dit nog nooit met hem gehad.

Wat denken jullie?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:02

kan zomereczeem zijn,maar de bultjes kunnen ook wijzen op luizenbeten. luisjes vind je vaak tussen de manen.hier heeft ze ook zomereczeem, gelukkig maar in milde mate, ik pak altijd een emmer water en laat daar een hele nacht een ons kruitnagels in weken,,,dag erna erop smeren en de muggen houden het voor gezien!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:16

Helaas zit Vies' maat er niet meer tussen, maar deze eczeemdeken is de komende twee dagen (t/m 12e, zie commercieel) nog maar 37, nog iets euro! Ik ken het merk verder niet, maar misschien wel heel fijn als reserve.
http://www.ruitershoponline.nl/index.ph ... 07&lang=NL
Is wel mooi licht van kleur en als er nog een maatje L was geweest had ik besteld, maar helaas.

Vies gaat trouwens nog steeds goed en zonder jeuk. Staart is rustig, oortjes ook. Hals is nog steeds aan een stuk kaal, maar ik denk dat dit ook gedeeltelijk door de halsdeken is gekomen. Die rust met de sluiting namelijk precies net voor de schoft. Ik heb het nu allemaal losser gedaan en hoop dat de manen nu terug groeien. Als dat gebeurd, blijkt de halsdeken (en heel erg vroeg opdoen) toch wel te helpen tegen de jeuk bij mijn paard :):)

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:20

rachel_j schreef:
kan zomereczeem zijn,maar de bultjes kunnen ook wijzen op luizenbeten. luisjes vind je vaak tussen de manen.hier heeft ze ook zomereczeem, gelukkig maar in milde mate, ik pak altijd een emmer water en laat daar een hele nacht een ons kruitnagels in weken,,,dag erna erop smeren en de muggen houden het voor gezien!

Luizenbeten? Dat zou dan betekenen dat ie 'gewoon' luizen heeft dan?
De shetlander waarmee hij in stal staat had toen ze bij me kwam ook luizen. Vond het al erg vreemd dat hij er absoluut geen last van had. Maar in ieder geval, dan krijgt ie voor de zekerheid een luizen-behandeling

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:27

over het algemeen is het zo dat als er 1 luizen heeft, en ze kunnen kontakt met elkaar hebben, dan hebben ze allemaal luis, alleen heeft de een er meer last van dan de ander.
mocht het idd luis zijn, vergeet dan niet je stal helemaal leeg te maken en even uit te spuiten want ze zitten dan waarschijnlijk ook in je bodembedekker.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:33

hey goeie link anne, heb de deken besteld in maat XL.
Hoop dat ie past :=
Was E37 INCL. verzenden en masker, das toch geen geld?!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:51

rachel_j schreef:
over het algemeen is het zo dat als er 1 luizen heeft, en ze kunnen kontakt met elkaar hebben, dan hebben ze allemaal luis, alleen heeft de een er meer last van dan de ander.
mocht het idd luis zijn, vergeet dan niet je stal helemaal leeg te maken en even uit te spuiten want ze zitten dan waarschijnlijk ook in je bodembedekker.

Dank voor de info :)
Ja ze staan bij elkaar in stal, dus het moet haast wel.
De shetlander heeft eind maart een anti luis behandeling gehad, en wat toen luis vrij. Ze heeft er nu ook geen last meer van, de groote dus weer wel. Is wel vreemd, toch?