[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:26

Nou vandaag is bij mijn knollie der deken er ook weer op gegaan, zag alweer her en der wat vliegen. Ben het liever voor dan dat ik te laat ben.
Ze staat sinds een tijdje op een andere stal waar de paarden nog nooit zoeits hadden gezien, nou ik heb me dood gelachen ze deden net of het een vreemd wezen was. Ze heeft namelijk ook een kap op en dat ziet er natuurlijk door hun ogen wel een beetje raar uit :+

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:28

CarolShadow schreef:
Heb er geen ervaring mee. Mijn pony heeft het ook alleen bij manen en staart, maar pak haar toch helemaal in. Alle plekken die je niet bedekt pakt ze anders. Net of het zich verplaatst ofzo, erg vreemd

Mijn pony doet het ook goed onder de Ivanhoe halsdeken... alleen dan schuurt ze haar staart nog... dus vandaar dat ik dacht dat deze van boett misschien wel uitkomst kon bieden.

ZusJacobs

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:30

Heb je daar een plaatje van? of is het gewoon een deken van Boett? Ik kan het iig. niet vinden?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:35

er is ook geen foto van wel een getekend plaatje... ga even zoeken

Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:38

Huh? Dat is zeker mooi! Wauw haha. Ziet er echt goed uit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:40

ik denk dat deze kwa prijs niet veel verschilt van een hele deken??
voordeel van een hele deken is wel dat je dier gewoon lekker beschermd is tegen alle prikbeesten.

wat jij net neerzet is trouwens om te gebruiken tijdens de training en rijden van je dier?
http://www.boett.com/site/page/392?cNode=26

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:51

Wordt de staartbeschermer dan met klitteband om de staart vastgemaakt? Lijkt me ook niet bevordelijk om te lang om te doen. Kan ernstige staartwortel schade aanbrengen. Ik zou voor een hele deken gaan en niet voor dit systeem.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:53

ellepel schreef:
wat jij net neerzet is trouwens om te gebruiken tijdens de training en rijden van je dier?
http://www.boett.com/site/page/392?cNode=26

Bij Atorka.nl geven ze aan dat hij ook in de wei op kan. Heb hen gemaild over hun bevindingen er over.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:57

Zammie schreef:
Wordt de staartbeschermer dan met klitteband om de staart vastgemaakt? Lijkt me ook niet bevordelijk om te lang om te doen. Kan ernstige staartwortel schade aanbrengen. Ik zou voor een hele deken gaan en niet voor dit systeem.

die ivanhoe wordt het staartflap-ding ook vastgemaakt rondom de staartwortel? of gaat het meer om het ''strak erom doen''? :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:06

Denk dat het alleen bij strak erom doen een probleem zal zijn, maar als je alleen een startflap hebt, zonder dat die dus ergens anders vastzit, dan moet je hem behoorlijk strak doen, wil je hebben dat ie blijft zitten met al dat gezwieper bij de zomerdag. Er heeft hier al eens een bokker, door een bandage erom te doen een paar dagen voor dat de merrie ging veulenen, de staart verloren. (is afgezet, nadat de staarwortel ernstig was gaan ontsteken) Lijkt me dus wel iets waar je rekening mee mag houden ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:07

ja ik snap hem inderdaad :j
dacht dat zo'n hals-kont-deken met een strook stof over de rug liep ofzo :o vond het tekeningetje een beetje onduidelijk vandaar :)
dacht dat dat hetzelfde principe was als de ivanhoe dan :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:10

Ik heb ook geen idee hoe dat ding vast zit hoor! Ik ken deze manier nog niet.....

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:11

ja hij loopt met een strook sotf over de rug. Heeft Ivanhoe dat ook?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:15

de ivanhoe van mij is gewoon een bodydeken :) maar wel met een bevestiging van een strook stof om de staart heen :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:53

CarolShadow schreef:
schuurde ze dan?

Mijn pony is altijd wat later, dus dat scheelt
Morgen begin ik met de reinigingskuur

nee, maar als ze al zou schuren betekend dat dat ik te laat zou zijn al. ik weet dat ik altjd de eerste ben ongeveer met deken er op, maar ik blijf erbij:

beter voorkomen dan genezen en dat geldt dus ook voor de deken. die kan je beter gebruiken om het schuren te voorkomen dan m het te genezen...

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:35

Vraagje, hoe doen jullie het met rijden in de zomer tijdens het muggenseizoen?
Rijden jullie dan alleen in de ochtend/voormiddag als er geen muggen zijn?
En als je dan wel s,avonds rijd smeer je de manen en staart dan extra goed in of rijd je met vliegen/exeemdeken op?

Zelf rijd ik liever niet in de avond, probeer het zo veel mogelijk in de ochtend/voormiddag te houden.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:44

Ik rij meestal ook smorgens of begin van de middag. Als ik wel s'avonds rijd dan spuit ik er flink wat vliegenspray op en na het rijden het paard goed afspoelen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:07

extra zooi spuiten en ik heb zo`n reflecterende uitrijdeken. die beschermt ook weer een klein deel...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:20

Ik denk dat ik deze deken ga bestellen:
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:27

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:55

Ga eens op zoek naar een losse hals, om ringen in te maken voor aan mijn regendeken.
Afgelopen najaar had ik de ivanhoe halsdeken en daar dan de regendeken overheen. Dat wil wel, alleen het halsstuk zuigt dan tot onder de regendeken vol, niet echt handig dus.
Ook heeft mijn pony nu nog steeds in haar haren zo'n hele afdruk staan van de rand.
Wat voor hals raden jullie aan? Wil eigenlijk de ivanhoe halsdeken niet slopen (hij is verder nog prima)
Een stuk van echt eczeemstof of volstaat een fijne maas ook?
Fijne maas heb ik zelf niet zo'n goede ervaring mee.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:28

Jitske_ schreef:
Bestellen in Engeland is veel goedkoper!

Bedoel je de Rambo sweet itch? Hoe is die het best via engeland te bestellen? (ga er binnenkort wel heen maar heb alleen handbagage dus dat gaat niet lukken denk ik..)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:52

mijn pony beest heeft nog niet een keer geschuurt.. ben benieuwd hoe lang ze het gaat volhouden..

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:55

als je in het buitenland koopt moet je wel heel zeker zijn van de maat die je hebben moet, als je 1 of meer keren terug moet sturen kan het best oplopen, via internet zal er voor wat engeland betreft wel een keurmerk zijn maar dat geldt vaak niet voor buitenlanders. hou ook svp de levertijden in het oog, als je mooie nieuwe deken pas in juli komt, moet je alsnog een hele tijd iets anders doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:07

@auky; wow!! wie wat waar die deken? :oo zoiets zoek ik ook nog :oo dan kan ik mijn huidige vliegendeken ombouwen als men-deken :)

niet geschuurd hier, en nog geen deken op ook :) het was nog best fris :)

(en ik heb denk ik zo goed als geregeld dat hij appart in de kale wei mag deze zomer!! :oo ik hoop het zo! :D )