Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
p_ponypaard schreef:ik wil eens even kijken hoeveel pergolide Jens krijgt, 1 tabletje... ik weet niet hoeveel dat is.....
ik had voor jens ook safe en sound gehaald... de eerste 2 dagen vond hij het lekker.... nu eet hij het niet meerik merk echt dat zijn eetlust veel en veeeel minder is geworden... en hij vald nu ook behoorlijk af..... hij eet wel al zijn hooi op... toch raar om zo te zien.... van een paard dat zich klem vrat en alles binnen 2 min altijd op had heeft nu geen eetlust meer.
wat is trouwens de werking van pergolide? gaat het de bij werkingen tegen of remt het de tomor ook af?
Yellowfish schreef:Onne, gecondoleerd nog....ook ik ben hier even niet geweest en vind het treurig om te lezen
De reden dat ik hier ben.. heb overleg gehad met dhr. Koster van de kliniek Paardendokters in Zwaanshoek en hij stelde voor om Perdy haar urine te checken om te te zien of er sprake is van Cushing.
Dus, ik ga eens pogingen doen om dat op te vangen en dan hoop ik meer te weten. Hij vond het overiges vreemd dat de vorige dierenartsen die ik erover heb gesproken ondánks dat ik aangaf dat ze bevangen is geweest toch met dexa wilden testen..
Er blijkt toch weer duidelijk verschil te zijn tussen een paardenarts en een veearts
onne schreef:Tuurlijk mag dat gevraagd worden.
Onne had een flinke hartruis, viel nog wel eens om.
Zondag ochtend was hij weer gevallen en kon zelf niet meer overeind komen.
Zijn hartslag was torenhoog, had vocht in zijn buikholte en achter zijn longen, toen ik hem zo zag wist ik het dat het beter was om hem te laten gaan.
Denk dat het anders later op de dag of misschien wel de dag erna weer fout had gegaan.
De DA vond het ook beter.
Ik ruik hem gewoon nog steeds.
Crematie was ook mooi, had muziek uitgekozen voor hem en een certificaat laten maken met mijn eigen tekst, zoals hij hier op bokt staat.