[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:57

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:35

tot hoelang gaan jullie door met de pollendruppels? mijn paard had last vna pollenallergie maar is volgens mij nou niet meer nodig heeft nergens geen last meer van

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:36

sinds dit jaar heeft mijn verzorgtinker ook pollenallergie. Ze heeft er gelukkig geen last van als ik met een netje rijd. Maar ik had nu een paar keer zonder gereden omdat ik dacht dat die pollen nu wel weg zouden zijn, maar gisteren begon ze opeens weer. Maar ze doet het dus echt alleen met rijden en dat vind ik zo raar. haar wei ligt om de bak heen, dus daar zouden die pollen ook moeten zitten, maar in de wei heeft ze echt nergens last van. Ook als ze voor de kar staat heeft ze er geen last van. ik vind dit echt zo raar. Heeft iemand hier een verklaring voor. En word de allergie meestal elk jaar erger of blijft het wel hetzelfde?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:44

Emaartje schreef:
tot hoelang gaan jullie door met de pollendruppels? mijn paard had last vna pollenallergie maar is volgens mij nou niet meer nodig heeft nergens geen last meer van

Mss even vragen aan degene van wie je de druppels hebt gekregen?!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:14

ginger18 schreef:
sinds dit jaar heeft mijn verzorgtinker ook pollenallergie. Ze heeft er gelukkig geen last van als ik met een netje rijd. Maar ik had nu een paar keer zonder gereden omdat ik dacht dat die pollen nu wel weg zouden zijn, maar gisteren begon ze opeens weer. Maar ze doet het dus echt alleen met rijden en dat vind ik zo raar. haar wei ligt om de bak heen, dus daar zouden die pollen ook moeten zitten, maar in de wei heeft ze echt nergens last van. Ook als ze voor de kar staat heeft ze er geen last van. ik vind dit echt zo raar. Heeft iemand hier een verklaring voor. En word de allergie meestal elk jaar erger of blijft het wel hetzelfde?

sindsdien ik met neusnetje rijdt heeft die van mij ook geen last meer ,heb het er nou nog steeds aan zitten durf het er bijna niet af te halen,als ik dat van jouw zo lees Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:16

ap schudde vanmiddag Clown

viel me met rijden al op.maar hij was ook ontzettend opgefokt vanwege een nieuwe stallinggast..
hij schudde maar een paar keer,maar hij deed het wel!

later in de weide zag ik het nog een paar keer.
ben benieuwd
het is zo'n beetje najaar aan het worden dus er gaat weer wat bloeien.
hopelijk was het een eenmalige actie Knipoog

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:09

Hoi Ellepel,

Ik dacht dat je paard er vanaf was, door de darmbacterieen ?! Toch niet ?

Iemand hier nog ervaring met de Ursonne ivm pollenallergie ? Ik geloof dat ze van ecostyle een onderzoek hierna gedaan hebben mbt zomerexceem ..... Andere allergie, maar toch !

Groetjes,

Maris

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:18

ik heb werkelijk waar geen idee waarom ap niet meer schud..
die darmbacterien krijgt hij al heel lang niet meer.
hij krijgt helemaal geen supplementen meer.
alleen gras en zijn muesli Knipoog

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:46

Maar Ap schudt nu toch juist weer wel met zijn hoofd ?
Ik denk almeer dat stofwisselingsproblemen ( lever en darmen ) de oorzaak zijn van allergieen !

Groetjes,

Maris

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:59

Niek schudt al weken niet meer (ff afkloppen), ik hoop dan ook dat de behandeling toch begint te werken.

@Maris; bij Niek klopte er van binnen ook vanalles niet, idd ook zijn darmen, zuiveringsorganen maar ook een infectie op de slijmvliezen die al jaren sluimerde. Dit alles is de oorzaak bij Niek van het schudden en had daardoor een allergie ontwikkeld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:36

ja sorry maris, ap schudde vandaag dus weer.
maar daarvoor al maanden niet Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:42

ahum... kindness schudde vanmiddag toch ook weer iets...
maar moet zeggen... toen hij eenmaal warm gereden was en ik m op zn duvel had gegeven omdat ie wel zwaar overdreven schudde... was t echt stukken minder...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:38

singasong, wat ben jij aan het hoofdschudden aan het doen qua medicijnen ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:37

Maris schreef:
singasong, wat ben jij aan het hoofdschudden aan het doen qua medicijnen ?

Hahaha.. moet er nu best om lachen als ik na ga wat hij allemaal al heeft gekregen. We zijn vanaf ongeveer januari bezig met behandelen (homeopatisch), niet alleen voor het hoofdschudden trouwens. Wil je het precies weten kan ik je wel een pb sturen?!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:40

Ik zeg wel 'lachen' maar eigenlijk is het helemaal niet grappig natuurlijk Bloos

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:21

Hallo allemaal,
Wilde weer eens weten hoe het met jullie 'shakers' gaat. Voor mij is dit het eerste seizoen dat mijn paard er last van heeft en kan nog steeds niet rijden. Wil nu graag weten of die van jullie het nog zo hevig hebben, of dat het aan weggaan is nu? Ik heb al van alles geprobeerd, maar de mijne heeft het zo heftig dat er echt niets met het dier te doen is. Alleen op stal staat hij eigenlijk rustig, zodra hij maar uit zijn stal komt begint het al en wanneer hij zich moet inspannen is het helemaal een hel. Echt levensgevaarlijk om erop te zitten. Hij moet zijn neus telkens ergens verstoppen, dus als ik er nu op ga zitten, stopt hij zijn neus achter zijn schouder zeg maar. Niet echt leuk om op te zitten kan ik jullie zeggen.
Ben nu van plan om hem 2 maanden ergens op een biologische boerderij neer te zetten en dan kijken of het nog zo hevig is.
Ben al met van alles bezig geweest qua druppels, behandelingen. Krijg overal te horen dat het echt te hevig is, of in ieder geval dat mijn paard er te hevig op reageert.
Dus de hamvraag: Hebben jullie paarden het al minder?

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:34

Denise82, bij die van mij is het ook nog erg heftig. Komt ook omdat het niet alleen een pollenallergie bij hem is maar ook een zonlichtallergie. Mijn oplossing is de binnenbak. Beter iets dan niets.

Suc6

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:36

Ja, maar helaas is dat bij de mijne ook al niet te doen. Binnen is het minder dan buiten, maar ook binnen is er echt niet met hem te rijden. DRAMA

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:04

Niek heeft nog steeds niet geschudt! Nu krijgen we weer wat warmere dagen met zon dus ben benieuwd of het dan terug komt.

Vroeg een poosje geleden al hoe het met de paarden gaat die onder behandeling zijn van die homeopate die zich hier toen aanmeldde? Heb nog steeds niets gehoord!

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:06

singasong schreef:
Niek heeft nog steeds niet geschudt! Nu krijgen we weer wat warmere dagen met zon dus ben benieuwd of het dan terug komt.

Vroeg een poosje geleden al hoe het met de paarden gaat die onder behandeling zijn van die homeopate die zich hier toen aanmeldde? Heb nog steeds niets gehoord!

Die van mij is niet onder behandeling van een homeopate. Zal geen nieuws dan goed nieuws zijn van de andere?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:06

Ik hoop het!

Volgens mij zijn er toch minstens 5 paardjes die onder behandeling zijn bij haar?!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:33

over welke homeopate gaat het hier, als jullie het over josefien hebben die van mij is bij haar onder bejhandeling geweest en schud niet meer tijdens het rijden, als hij loopt te stressen dan schud hij een enkele keer.

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:08

hallo,
ik heb sinds een week of 6ook een headshaker staan , ze begon het opeens te doen en werd steeds erger zo erg dat ze niet meer te rijden was ,dus ze kreeg medicatie en dat werkte maar niet werdt zelfs erger. de dierenarts heeft ons toen doorgestuurd naar de paardenkliniek in moerbeke waas . daar was ik dus maandag . eerste wat algemene proeven gedaan niets te vinden , in de luchtwegen gekeken dit alles was allemaal goed , dan in de oren gekeken daar was niets te zien enkel 1wit propje en dat hebben ze er uitgehaald en op de kweek gezet daar moet ik de resutaten nog van krijgen , bloed was normaal , dan foto van de nek genomen ook allemaal goed , dan hebben ze de bijde zenuwen van het aangezicht verdoof en toen moest ik rijden en dat was wel een heel verschil . maar meer onderzoeken kunnen ze niet doen op dit moment dus denken ze dat ze een ontstoken zenuw kan zijn , dus resultaat 3maand rust met een heleboel medicatie en na 3maand moet ik weer gaan rijden is het dan niet beter dan wordt er een speciale botscan genomen om te zien of er geen botsplinters zijn , en word er gekeken of ze een tumor heeft .

ook zeggen ze dat bij 80procent niets gevonden wordt en dat het dan ophoud . ik hoop dat die van mij beter is na 3maand en dat ik er weer gewoon mee kan rijden .

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:09

kindness stond onder behandeling bij Josefien, maar een osteopaat en verhuizen heeft m goed gedaan, hij schud nu nog enkele keer

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:09

Er bestaat het vermoeden dat een van mijn paarden ook HS heeft, dus ik ga dit topic even volgen...