[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:39

Het is van ecostyle, de producten hebben ze nu nog niet in het assortiment maar ik hoop wel dat ze het gaan opnemen in hun assortiment.
Het zijn kruiden brokjes en een lotion.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:35

marijedublin schreef:
Misschien kan iemand uit dit topic mij helpen :o

Ik heb een IJslander met eczeem maar ben nog altijd opzoek naar de best passende deken. Ik heb eentje 165mt van horsegear. Die past op z'n lijf prima.. maar die hals is veeeels te krap. Een maat groter hangt het weer tot laag. Ook al van die over het hoofd geprobeerd, maar die gaan snel stuk of schuiven naar achter waardoor een stuk manen bloot komt.

Iemand een tip voor de perfecte deken met een brede hals?

Heb een master eczeemdeken op mijn IJslander liggen. Heb hem een maatje groter besteld maar deze zit erg mooi.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:01

Eliana schreef:
Het is van ecostyle, de producten hebben ze nu nog niet in het assortiment maar ik hoop wel dat ze het gaan opnemen in hun assortiment.

ik wilde er nog niks over zeggen, wist niet of het mocht.
maar ik ben ook tester.
de lotion ben ik vandaag pas mee begonnen.
heb die gister pas binnen gekregen.

de brokjes doen hier nog niks tegen de jeuk helaas.
pony wel goed in zijn vel glimt heel mooi ,is wel vrolijk.
is mooi op gewicht en doet het verder heel goed

helaas wel staartjeuk.

Afbeelding

dat dus als ik hem even binnen zet.
net dus met die lotion begonnen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:35

Ik ben benieuwd of de lotion werkt bij jou! Hier werkt het beter dan de derfen

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:42

zijn er ook eczeemdekens die Niet zo warm worden...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:53

hier onder de qhp,gaat prima hoor.
staan gewoon in de zon en zonder zweten :j
deze
https://www.dekroo.nl/products/qhp-ecze ... LcQAvD_BwE

eliana, de derfen gebruik ik niet.
mijn beide paarden kunnen er niet tegen helaas.
de olie die er in zit geeft bij zon verbranden.
het enige waar ik derfen voor gebruik is op de staartflap smeren zodat de andere paarden daar niet aan gaan trekken :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:04

Hier zweette paardlief wel flink onder de QHP vorig jaar. Hij staat nu op een weiland met meer wind en de Snuggy hood (op dit moment zonder hals en kap) en was van de week met 30graden helemaal niet bezweet. Ik heb ook het idee dat de Snuggy wat beter ademt.
Onder de Master gaat het ook lang goed, maar met 40 graden was die wel ook aan het zweten daaronder.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:09

Ik twijfel nog steeds.
Zag wel wat kleine plekjes nu voor t eerst ook rond z’n achterbenen..
Hoofd en oren zijn juist weer wat kalmer ( weer haar).
Had ook wat vliegendekens gepast maar niks ligt echt goed dus ik dacht,
Misschien hebben de eczeemdekens een betere pasvorm.
Weidegenote heeft een rsih maar die vind ik echt veel te dik

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:53

Eliana schreef:

Ik ben hier ook tester van. En hoop ook dat ze dit in hun assortiment opnemen! Dit is het enige waarbij ik daadwerkelijk verschil merk bij mijn pony.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:00

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:49

Hoi! mijn mini zie ik ontzettend veel schuren, sinds kort de Rambo itchy hoody op en smeer derfen maar ze blijft aardig schuren. Ik wil kijken naar een supplement erbij en kwam op lijnzaad(olie?). Iemand hier ervaring mee? Zoja; wat geven jullie wat enigzins betaalbaar is?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:13

Schadows17 schreef:
Gizeppie schreef:
Hoe is het materiaal? Is het synthetisch?

Ik heb eigenlijk geen idee wat voor materiaal het is, de stukken bij manen en staart hetzelfde sterke materiaal als bij mijn horsegear en voor de rest echt typisch vliegendeken materiaal. Heb net nog op de kaartjes gekeken maar kan daar ook niks zien. Zal wel op het kaartje staan wat aan de deken zit. Krijgt er wel een uitgebreide uitleg bij over wassen en 2-jaar garantie certificaat en uitleg over de magnetische sluiting voor haha.

Dit vond ik op een website die hem verkoopt:

De Bucas Sweet-Itch X Light eczeemdeken is een unieke deken met aan de bovenzijde Bucas Sweet-itch polyester stof en een open mesh stof aan de onderkant.

Heh jammer dan is het wel een zweet stof, want het is synthetisch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:20

Wat een redenatie? Het is synthetisch dus een zweet stof? De meeste stofjes die gemaakt zijn om juist niet te zweten zijn synthetisch.

Maar voor wie het weten wil de deken is inderdaad luchtig en niet zweterig :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:33

Ik ben ook tester! Zeker die lotion werkt als een stekker :))

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:18

Hi, pas geleden vroeg ik naar brede eczeemdekens die niet over het hoofd hoeven. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de BUCAS SWEET ITCH X LIGHT omdat die mij een stuk koeler leek. Ik zie hier meer vragen over de afgelopen pagina's. Ik zal dus even kort mijn ervaring vertellen.

Ik ben er heel tevreden over, stukken koeler maar ook een bredere hals en borst dan de horsegear of shires, wat perfect is voor mijn haf. De buikflap zit extra vast met klittenband zodat ie goed afsluit en dan ook nog de drie gewone sluitingen. Er zit een soort extra magnetische sluiting onder de gewone sluiting op de borst waardoor die mooi dicht blijft voor. Hals is ook lang en bedekt de hele hals. Ik heb het idee dat dit voor mijn haf genoeg bescherming biedt, nu heeft hij ook vooral jeuk aan staart en manen en niet aan buik. Ik ben een half maatje groter gegaan dan zijn normale maat (190 ipv 185).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:04

Isabel_k schreef:
Ik ben ook tester! Zeker die lotion werkt als een stekker :))

ja nou daar ben ik benieuwd naar ja.
ben dus maar net begonnen met de lotion, het ruikt wel lekker vind ik :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:36

Hij ruikt heerlijk inderdaad! Ik zie bij mijn paard na een dag al verschil met schuren.

Ik had hem laatst met die mega warme dagen zelfs zonder deken zonder te schuren :))
Afbeelding

Hij heeft altijd korte manen en een gekke scheiding in zijn manen. ;) Maar geen (nieuwe) schuurplekken *\o/* Het geeft alleen wel een beetje af. Bij hem zie je dat niet maar wel op mijn fjord (even een streepje gezet :') )

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 00:57

Isabel_k schreef:
Hij ruikt heerlijk inderdaad! Ik zie bij mijn paard na een dag al verschil met schuren.

Ik had hem laatst met die mega warme dagen zelfs zonder deken zonder te schuren :))
[ [url=m/98d4T5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij heeft altijd korte manen en een gekke scheiding in zijn manen. ;) Maar geen (nieuwe) schuurplekken *\o/* Het geeft alleen wel een beetje af. Bij hem zie je dat niet maar wel op mijn fjord (even een streepje gezet :') )

Mijn pony is zwart, daar lijkt de lotion net op whiskey saus :+
Ik ben ook enorm fan van de lotion, hij had een hele stomme wond geschuurd op zijn hoofd. En die is zo snel geheeld! Heel tevreden mee :)
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:03

Heeft iemand van jullie ervaring met Culico druppels tegen ZE?

En welk krachtvoer is het beste voor een ZE paard?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:06

Elisa2 schreef:

Geen ervaring mee. Ik voer zelf Cavalor FiberForce, is laag in suiker, zetmeel en eiwit :) omdat ik maar een keer per dag kan voeren combineer ik een schep met 100 gram support, zodat ze voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgt.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:18

Elisa2 schreef:

Ik geef Culico. Het ging niet perse beter dan vorig jaar maar ook niet slechter. Wél ging het in het begin iets slechter en dat is dan weer goed nieuws. :+ Ik voer het dus nog en ga het volgend jaar ook weer doen. Elk jaar schijnt het te verbeteren.

laranoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:03

Welke slobber zouden jullie aanraden voor een pony met ZE? Ik wil namelijk dat mijn ruin die meestal aardig wat zweet na het rijden wel elektrolyten
binnenkrijgt, maar niet dat hij er meer jeuk van krijgt ander krachtvoer wat dit bijvult zou ook een optie kunnen zijn :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:47

Nutrimash

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:27

Bedankt! dat heb ik gelezen inderdaad van de Culico, en op tijd beginnen.

Heeft iemand van jullie ervaring met Fibra anti itch? sorry voor alle vragen hoor..maar die van mijn moeder heeft het echt extreem. Laag in suiker en zetmeel is belangrijk qua krachtvoer heb ik al door.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:40

Ja ik merkte bij mijn fjord geen verschil helaas. Je moet ook voldoende geven voor het juiste effect, maar voor mijn veelvraat was het zelfs te veel en die liet het staan. Heb een tijdje Strucomix Sensitive gevoerd, dit ging wel goed, maar ik kan maar 1 keer per dag voeren en wil er dan niet direct 2 kilo in stoppen. Als je meer voermomenten hebt is het ideaal, maar wij hebben daarom nu fiberforce met support vitamine korrel.

Zijn er hier meer mensen die kruiden bijgeven? Ik voer nu voor het tweede of derde seizoen verse brandnetel, kleefkruid als ik het kan vinden, distel, chochorei, kamille, wilgentakjes, weegbree etc. Allemaal ter bevordering van de afvoer van afvalstoffen/ gunstig voor de huid. En heb wel het idee dat ze minder jeuk heeft als ik dit geef want als ik geen tijd heb om het te plukken merk ik dat ze meer gaat schuren. Ben benieuwd of meer mensen dit ervaren hebben? Zit er daarom ook over te denken de kruiden los te bestellen zodat ik deze over het voer heen kan doen als ik geen tijd heb om verse kruiden te plukken. En dan vooral brandnetel en kleefkruid. Zijn er meer mensen die dit doen en weten waar je dit voordelig kan bestellen? Ik heb nu bij D-tails gekeken, die lijkt het goedkoopst.
Laatst bijgewerkt door Jets op 01-07-20 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt