Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Hoe kom je erbij dat er dan.geen knutten zijn? Die zijn er zeer zeker wel samen met ander vliegend ongespuis. Heb 1 x de fout van afdoen gemaakt daar moest de da met een zware prednison kur bijkomen zo veel jeuk als ze toen had. Nee hoor nooit weer.
Sammyoo schreef:Yvank_ schreef:Hoe kom je erbij dat er dan.geen knutten zijn? Die zijn er zeer zeker wel samen met ander vliegend ongespuis. Heb 1 x de fout van afdoen gemaakt daar moest de da met een zware prednison kur bijkomen zo veel jeuk als ze toen had. Nee hoor nooit weer.
Hoe ik daarbij kom? Google maar even, dan zal je lezen dat de cullicoides actief zijn rond zonsopgang en vooral zonsondergang. Advies is ook vaak om voor die momenten je eczemer op te stallen.
Daarbij is het ook wat ik (en de rest van mijn gezin) hier zelf aan den lijve ondervind. Overdag gaat het prima, maar op enig moment gaat bij iedereen de capuchon van de hoody of vest op, omdat we dan zelf ook lekgestoken worden. Ik ben zelf ook allergisch voor die kleredingen, ik weet waar ik het over heb.
Hier gaat al jaren zonder problemen de deken overdag af bij warmte. Vanmorgen waren ze mij al dankbaar, één van de twee was om 8 uur al bezweet onder de deken (ondanks dat hij in de schuilstal in de schaduw stond). Ik moet er niet aan denken hoe hij eraan toe zou zijn als ik hem van de week met temperaturen van 35 graden met deken zou laten staan. Een deken ontneemt paarden de mogelijkheid om zelf hun temperatuur te reguleren. Dus bij extreem natte of hete dagen neem ik voor mijn paarden maatregelen.
Misschien aardig om dit nieuwsbericht te lezen [VN] Paarden hebben sneller last van warm weer Het belang van het verdampen van zweet staat hierin beschreven, iets wat met een deken op moeilijk gaat.
happytime schreef:voor degene die vroeg wanneer ze derfen moest smeren als het niet in de zon kan? gewoon s'avonds als de zon onder is.![]()
vraagje: mijn bilriem is kapot van mijn RSIH,heb hem al 2x gemaakt maar weer los en stuk, wat gebeurt er zonder ? iemand ervaring? ik heb nu de singels maar iets strakker gezet en hopelijk morgen nog een hele deken
Yvank_ schreef:Dat kan wel wezen Sammyoo maar feit blijft dat hier genoeg rond vliegt om van te jeuken. Ik weet niet of jouw paard enkel allergisch is voor knutten maar mijn paard voor alle muggen en vliegen.
Sammyoo schreef:Yvank_ schreef:Dat kan wel wezen Sammyoo maar feit blijft dat hier genoeg rond vliegt om van te jeuken. Ik weet niet of jouw paard enkel allergisch is voor knutten maar mijn paard voor alle muggen en vliegen.
Yvank, jij vroeg mij hoe ik erbij kwam dat de knut tijdens de schemering actief was, daarom heb ik dit wetenschappelijke artikel opgezocht.