'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pumpkins

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:08

Ha Inge, wat leuk om je update te lezen! Ben je dankbaar voor je lange verslag. Wat balen van Pasja... En ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst Tops!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:15

Wat een groot hart hebben jullie!
Echt heel veel respect.
Ik heb net pas je topic ontdekt, en dus net pas alles gelezen.
Wat een tegen slagen allemaal, het overkomt altijd de mensen met het grootste hart.
Maar heel mooi om te lezen hoe jullie alles doen om de dieren het beste leven te geven.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:06

Inge , fijn om weer wat te horen .
En vooral ook mooie dingen .

Heel jammer van seren ... ik heb er ook een met artrose , zei heeft gelukkig juist baad bij beweging ( en glucosamine/MSN. Zei word van stilstaan juist stijf en kreupel) . Maar dat moet per dier gekeken worden uiteraard .

Wel top dat het verder nu goed gaat .
En twink weer kan rond hobbelen .

En uiteraard heel benieuwd naar je nieuwe beauty .

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 11:13

Maflinger_S schreef:
Wat leuk, weer een update over deze kudde. Zonde van Pasja, dat ze niet geschikt is als rijpaard, maar kan je wel wat andere dingen mee doen, zoals grondwerk en wandelen?

Ja dat kan zeker wel maar een tegenslag is het wel , Pasja zou de rijpony voor mijn dochter worden, om wat lrv wedstrijdjes mee te doen, zij heeft echt veel ambitie en vind het rijden erg leuk.
Top is helaas wat te groot daarvoor en een draver , dus kost meer moeite om hem goed aan het lopen te krijgen voor een jonge meid.
Sofie is nog te jong en Flicka wil ik eerst zelf verder doorrijden.
Dus hadden we al getwijfeld om Twinky niet beter terug kan komen maar eigenlijk voor het mooie is hij wat klein en ook de jongste niet meer voor wedstrijdjes.
Nu dus erg aan het twijfelen of er een 'sport'pony bij komt voor haar , kans is dat ze er snel afgroeid, en dan...wegdoen :( dat kan ik zo slecht :o
Of een 'sport'paard waar we allemaal opkunnen, maar ja daar heeft ze weer weinig aan voor wedstrijdjes.
Pasja gaat sowieso niet weg, dus dat is niet aan de orde.

We gaan wel zo gauw we de foto's hebben (wachten er al sinds dinsdag op :( ) een second opinion laten doen bij een kliniek, maar hoop hebben we niet...

Ik ga snel proberen foto's te maken van Flicka, is alleen dat ze nu zeer weinig zonder deken staat, alleen op stal en ze is zo nieuwsgierig dat foto's maken moeilijk is :D
Sofie wordt trouwens ook echt super mooi <3

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:52

En een pony zelf in bruikleen ? of bijv. een hafje/fjord o.i.d. ?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 10:37

cherell0 schreef:
En een pony zelf in bruikleen ? of bijv. een hafje/fjord o.i.d. ?

Dat zou een optie zijn, maar een 'leuke' pony doen ze meestal niet in bruikleen, vaak zijn het toch de pony's die juist minder mogen doen waar mensen een bruikleen plekje voor zoeken.
Maar eerst even de focus op Pasja nog, ik schaam me echt... ;( , heb in oude foto's gekeken en die verdikking zat er eigenlijk al sinds we haar hebben.
Hier een foto van de dag dat ze bij ons aankwam :
Afbeelding

Het is haar linkervoorbeen en dan het gedeelte net boven de hoef aan de voorkant en zo naarboven.
Pasja heeft bij ons nooit moeten werken , we hebben haar wel zien draven enz, nooit liep ze kreupel.
Maar toch voel ik me echt stom, dat we dit niet gezien hebben.
En het begint me enorm te beklemmen, gisteren eens goed op haar gelet, en ze loopt wel erg voorzichtig, draaft zelden.;(
Nog steeds de foto's niet binnen ook, en ik wil verder ermee, wil meer informatie inwinnen , zodat we het hopelijk nog wat kunnen afremmen/verzachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:57

Ja dat ziet er idd niet echt ´normaal´ uit helaas. Mja niet zo streng zijn voor jezelf, je doet er nu alles aan om het voor haar goed te maken en dat mag best een positief puntje zijn.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 19:08

De foto's van Pasja zijn binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:12

is het een oude breuk of trauma?Ziet er artrose-achtig uit.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 19:15

Dat weten we dus niet, ze is nu 2 jaar bij ons , in die tijd alleen geveulend en in de wei gestaan.
En sinds 3 maanden op en af kreupel.
De dierenarts dacht ook een oud trauma, ze heeft daar ook een litteken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:18

zonde hoor....dat wolkige is niet goed.Maar dat wist je vast wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:48

Ik zie verandering op het kootbeen maar niet op de gewrichten zelf, of kijk ik niet goed? Kan het verkleefd littekenweefsel zijn?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:52

Joolien schreef:
Ik zie verandering op het kootbeen maar niet op de gewrichten zelf, of kijk ik niet goed? Kan het verkleefd littekenweefsel zijn?

volgens mij zie je het goed,de gewrichten is niets mis mee,kootbeen ziet er niet goed uit.Een oud trauma,botvlies reactie lijkt wel.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 20:19

En wat betekend dat volgens jullie ?
Op lang termijn, voor nu?
Ik ben hier totaal nog niet bekend mee , nu gaan we wel naar de kliniek nog informatie inwinnen maar ze kunnen me echt alles wijsmaken hierin.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:37

ik vermoed dat er niet veel aan te doen is...maar ik hoop dat ik het fout heb ;(

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:42

Ik zie een schroef of ben ik blind

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:46

Dat is wel een schroef maar waarschijnlijk van het blok waar de hoef op steunt voor de juiste foto :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:34

_Inge schreef:
En wat betekend dat volgens jullie ?
Op lang termijn, voor nu?
Ik ben hier totaal nog niet bekend mee , nu gaan we wel naar de kliniek nog informatie inwinnen maar ze kunnen me echt alles wijsmaken hierin.

Tja dat is nu gissen, ik denk dat je toch de kliniek af moet wachten.