Nivada schreef:Zucht dat het hier goed ging met de ZE. Paard had beetje jeuk aan haar achterkantje/staart.
Dit met derfen bewerkt en ging weer goed.
Maar nu heeft ze echt met haar billen staan schuren. Nu zitten er echt pijnlijke plekken.
Ik heb de RSIH maar ik denk dat ze toch tussen/onder komen of iets? Meer mensen hier last van?
Zijn er andere dekens die beter aansluiten aan de achterkant? Ik wil de RSIH al aanpassen en tussen stukken bij de staartflap maken zodat de zijkant ook beter beschermt zijn.
*edit* bij mij is de binnenvoering aant peelen (schrijf je dat zo?). Waardoor er een schuurplek ontstaat. Ga daar een nieuw stukbinnenvoering overheen zetten. Zodat het weer beter glijd.
Helpt het niet om de riem aan de achterkant strak te zetten of heb je dat al, ik heb de staart ook door het elastiek.
Net als Peachy zegt, heb je al gecontroleerd op wormen? Zelfs met goede ontworming kan dat nog wel eens voorkomen. Van aarsmaden willen ze dat ook nog wel eens doen namelijk. Dan krijg je op de billen naast de staart en onder de staart kale plekken. Is de staartwortel (de kant die tegen de anus rust) wel heel?