Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FrankavdT

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:13

De wedstrijd van liempde morgen is wel afgelast. Groot compliment voor de organisatie!!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:14

Wij zitten hier gelukkig wel veilig. Aantal jaren geleden getroffen door rhino, redelijk goed vanaf gekomen. Mijn paarden gaan echt niet t erf af! Gelukkig zijn ook alle wedstrijden in de omgeving afgelast dus stalgenoten gaan ook niet op pad.
Ik wens iedereen in de getroffen gebieden/ stallen heel veel sterkte toe! Het afwachten en niet weten wat er gaat gebeuren is vreselijk! Houd pottenkijkers weg! Bij ons probeerden ramptoeristen t erf op te komen!! Echt schandalig!
Misschien 1 hoop: 1 merrie bij ons die atactisch was heeft het overleefd en is weer helemaal beter geworden, ze heeft nog M2 gelopen en nooit meer atactische verschijnselen getoond.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:15

Ik snap het ook niet zo.
Hier in Zeeland gaan de wedstrijden nog door,maar ik hoor al van verdenkingen in Zuid Holland.
Niet alle deelnemers komen uit de buurt dus ik zou ook geen risico nemen.Wat is nu een wedstrijdje?

Maar vergis je niet in de besmettingsrisico's die DA en hoefsmid meebrengen hoor.
De Da staat wel een paard te temperaturen met wat koorts,en hup weer naar de volgende stal.Als het dan later rhino blijkt te zijn is het mooi te laat.
Zo heeft mijn paard toen droes gekregen via de smid.Volgens hem niet waar,maar er was nergens droes in de buurt en de paarden stonden aan huis.
En ook nog eens niet vh terrein afgeweest+een verhaal vd smid over een paard met een hele hete bult tussen zijn voorbenen.....

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:15

Waar zijn nu de risico gebieden? Want zo beetje alle wedstrijden hier in de buurt gaan gewoon door (Rotterdam/Barendrecht enzovoort) als ik via de wedstrijdkalender kijk.
Ik zou eigenlijk volgende week wedstrijd hebben, maar ik twijfel heel erg of ik nog wel ga.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:18

Zou het niet veel handiger zijn om de bevestigde stallen of plaatsen te melden, zodat iedereen kan zien of hij/zij maatregelen moet nemen?
Om nu 92 blaadjes door te spitten is ook weer zoiets...
Deze melding is goed, maar zo wordt het alleen maar onoverzichtelijk voor iedereen.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:20

De wedstrijd in Naaldwijk morgen is afgelast. Goed zaak :j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:29

Ik vind het nu toch wel eng worden..
Onze clublessen gaan gelukkig niet door en vorige week ook al niet.
Verder is niemand van onze stal de afgelopen weken op wedstrijd geweest dus dat is fijn.
Helaas houdt een iemand op onze stal er geen rekening mee, deze man is er normaalgesproken hoogstens een keer in de maand, alleen van de week was hij er ineens samen met zijn zus en nichtje die op een manege rijden..
Toen ik hem uit aan het leggen was over Rhino, hoorde ik zijn zus doodleuk zeggen dat ze van de week op een handelsstal was en dat die man had gezegt dat het allemaal wel mee viel... tsjaa ga daar dan maar lekker heen en blijf bij mijn paardje weg!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:36

MarvanTom schreef:
Zou het niet veel handiger zijn om de bevestigde stallen of plaatsen te melden, zodat iedereen kan zien of hij/zij maatregelen moet nemen?
Deze melding is goed, maar zo wordt het alleen maar onoverzichtelijk voor iedereen.

Mee eens, en dan graag in de beginpost.

Ben benieuwd of alle uitbraken te relateren zijn aan elkaar (concours in glelderland?). Houwel het wel de tijd van het jaar is en er altijd wel ergens eentje begint.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:37

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:38

Ach, het kan altijd erger...

Een stal die wist dat ze 's avonds op slot gingen ivm Rhino, klinisch bevestigd maar nog niet door tests (Nu ondertussen wel) heeft 's middags een klant opgebeld met de volgende mededeling:

Als jullie je paarden nog weg willen halen, dan moet je het nu direct doen. Vanaf vanavond gaan we officieel op slot.

Je kunt het zien als meedenken met je klant. Ik vind het echter ver voorbij alle grenzen van verstandig gedrag.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:38

Vippie schreef:
MarvanTom schreef:

Ben benieuwd of alle uitbraken te relateren zijn aan elkaar (concours in glelderland?). Houwel het wel de tijd van het jaar is en er altijd wel ergens eentje begint.

Zou een sticky op MD niet handiger zijn? Ik kan me herinneren dat we dat eerder ook wel eens gehad hebben?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:41

Femke_Tweety schreef:
Ach, het kan altijd erger...

Een stal die wist dat ze 's avonds op slot gingen ivm Rhino, klinisch bevestigd maar nog niet door tests (Nu ondertussen wel) heeft 's middags een klant opgebeld met de volgende mededeling:

Als jullie je paarden nog weg willen halen, dan moet je het nu direct doen. Vanaf vanavond gaan we officieel op slot.

Je kunt het zien als meedenken met je klant. Ik vind het echter ver voorbij alle grenzen van verstandig gedrag.

Dat gaat inderdaad nog veel verder..
ik zou dat echt nooit kunnen zien als meedenken,
vind het behoorlijk asociaal voor de rest van nl

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:41

Abiola schreef:
Vippie schreef:

Zou een sticky op MD niet handiger zijn? Ik kan me herinneren dat we dat eerder ook wel eens gehad hebben?

staat er op [VN] Rhino uitbraak in Nederland *3e stal bevestigd* *2 schoon*
dit topic staat ook in de OP vermeld

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:46

Ik hoop dat ze van nog meer stallen kunnen zeggen dat ze 'schoon' zijn. Ook hier gaan nu de meest wilde verhalen, waarvan ik me bij 1 toch wel zorgen maak. Bekend was dat de abortusvariant er is, nu hoor ik ook van de neuro variant. En die mensen zijn vorige week nog op concours geweest en daar was ik dus ook :x

Goede zaak dat de concoursen afgelast zijn. Better safe than sorry!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:48

ambre schreef:
Maar vergis je niet in de besmettingsrisico's die DA en hoefsmid meebrengen hoor.
De Da staat wel een paard te temperaturen met wat koorts,en hup weer naar de volgende stal.Als het dan later rhino blijkt te zijn is het mooi te laat.

De hoefsmit hier gaat douchen en omkleden voordat hij naar de volgende stal gaat :j _/-\o_

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:48

rowo schreef:
Ik hoop dat ze van nog meer stallen kunnen zeggen dat ze 'schoon' zijn. Ook hier gaan nu de meest wilde verhalen, waarvan ik me bij 1 toch wel zorgen maak. Bekend was dat de abortusvariant er is, nu hoor ik ook van de neuro variant. En die mensen zijn vorige week nog op concours geweest en daar was ik dus ook :x

Goede zaak dat de concoursen afgelast zijn. Better safe than sorry!

Die verhalen heb ik ook mee gekregen en ook ik maak me nu toch wel erg zorgen :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:52

Ik hoop dat ik een bevestiging of ontkenning hiervan krijg. Maar goed, ben me ook terdege bewust dat er al heel snel roddels komen die niet waar zijn. Ook hier in het dorp zou het zijn.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:52

Hier ook nog geen afmelding van de wedstrijd gezien. Het is hier heel wisselend.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:54

rowo schreef:
Ik hoop dat ik een bevestiging of ontkenning hiervan krijg. Maar goed, ben me ook terdege bewust dat er al heel snel roddels komen die niet waar zijn. Ook hier in het dorp zou het zijn.

Klopte dat heb ik ook, ik denk het zijn maar roddels maar in mijn achterhoofd denk ik dan weer al gauw, ja maar wat als het wel waar is _O-
draaf nog een keer door zo :') nee inderdaad zolang het niet bevestigd is kan je niks met zekerheid zeggen maar bij geruchten al houd ik afstand vind het maar niks.

DCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:56

alle Paardenlievenhebbers

De Uitbraak van het Rhinovirus moeten we echt serieus nemen!

Tot mijn verbazing is het niet verplicht om te melden dat er Rhino op een stal heerst.

Het is niet eens verplicht om zieke paarden te laten testen.

Hieronder een quote van update 8 link: http://www.degroesbeek.nl/lokaal-nieuws ... groesbeek/

"Omdat er geen meldingsplicht voor dit virus is, bestaat de mogelijkheid dat eigenaren van stallen niet bekend maken dat het virus bij hen heerst. Hoewel openheid van zaken in dit soort gevallen beter is, willen de eigenaren waarschijnlijk geen gezichtsverlies lijden."

Ik weet dat er een stal is waar waarschijnlijk Rhino heerst maar de stal eigenaar dit niet wil laten testen.

Laten wij als paarden eigenaren onze eigen verantwoording nemen. Door te melden als er bij jou op stal Rhino uitbreekt en je paard te laten testen bij verdachten symptomen! ongeacht wat de stal eigenaar zegt!!!!!

Stal eigenaren die dit niet willen doen zijn GEEN paardenlievenhebbers!!

Alleen door samen te werken kunnen wij de strijd tegen Rhino winnen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:58

In de laatste update wordt dus gesproken over de neuro variant in ZH. Laten we het afwachten.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:03

Er zou gewoon niet meer gegist moeten worden door veel mensen hier. In plaats van naar anderen wijzen waar het virus misschien zou KUNNEN zijn moet je zelf je verantwoordelijkheid nemen. Paarden bij huis houden, evt. andere mensen er op aanspreken en vooral niet meewerken aan het roddelcircuit. Ik wordt er zo langzamerhand een beetje moe van :o

Alleen de neurovariant is echt gevaarlijk en die zou gemeld moeten worden. De abortusvariant vind ik voor mijn paarden niet spannend omdat ik hier geen drachtige merries heb. De merriehouders zelf moeten hun eigen maatregelen treffen.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:04

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:04

linda2008 schreef:
ambre schreef:

De hoefsmit hier gaat douchen en omkleden voordat hij naar de volgende stal gaat :j _/-\o_

En jij geloofd dat. Stel dat hij 5 verschillende klanten op 1 dag doet uit de richting van zijn huis. Denk je dan dat hij kilometers maakt om te douche. Dat kost meer geld dan dat het opbrengt. Ik geloof het niet zo. Het zou wel kunnen dat hij meerdere setjes kleren mee heeft.

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:06

de uitslagen komen vandaag binnen over de test in zh