[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:49

even een vraagje aan iedereen!!!
willen jullie voor mij wel een foto neerzetten van je dier met vliegen of eczeemdeken aan en welk merk het is?

gewoon interesse hoor,es kijken hoe alles past en zit bij de paarden.

ap heeft nog geen jeuk,maar paard van stalgenoot van me juist heel erg,ondanks dat die met een deken op loopt.
echt heel vreemd en ik snap het zelf eigenlijk ook niet goed hoe dat kan.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:04

Daan van 1.42 met de Rambo SIH maat 175
Afbeelding

Daan met de Rambo SIH maat 185
Afbeelding

Afbeelding

185 zit beter, hals is wat langer en losser.
Verder zit hij voor bij de borst wat minder straks van de 175.
Enige nadeel is dat de oren af en toe uit de deken 'floepen'.
Met een vliegenmasker is dat verholpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:04

dat vind ik dan weer jammer van die dekens dat ze bij de achterbenen zo lang zijn?
lijkt me dat ze daar wel snel op kunnen gaan staan?

Sanet

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:51

opisop_shop schreef:
dus hij gaat daar min of meer kapot bedoel je?

Ja, ik zal vanavond wel een foto proberen te maken.. Maar dat zachte nylon gaat stuk. Lijkt me wel wat snel?

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:14

Mijn Shet mix James is 1 meter hoog en bijna 3 jaar oud. Vorig jaar had hij de donkerblauwe Everline eczeemdeken op maat XXS (die heb ik wel her en der vernaaid).

Afbeelding

Deze dekens gingen alleen erg vaak stuk dankzij de tanden van zijn jongere halfbroer Jagger :o Dus nu heeft James sindskort de Rambo SIH in de maat 4'3, hij past als gegoten. De oortjes blijven niet zitten en zijn een leuk 'bijt object' dus die vouw ik naar binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan Cuubje _/-\o_

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:07

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:16

ellepel schreef:
dat vind ik dan weer jammer van die dekens dat ze bij de achterbenen zo lang zijn?

Achter is de deken inderdaad lang, heb alleen nog nooit problemen hier mee gehad.
Paard rolt ermee en tijdens het opstaan is ze er nog nooit op gaan staan ondanks de lengte.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:17

Anne77 schreef:
ellepel schreef:

Achter is de deken inderdaad lang, heb alleen nog nooit problemen hier mee gehad.
Paard rolt ermee en tijdens het opstaan is ze er nog nooit op gaan staan ondanks de lengte.

Hier ook niet terwijl die van Bobo eigenlijk wel te groot is

Hier met zijn regendeken er onder.Ik heb hem bij de schoft dubbel genaaid
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:25

Sanet schreef:
opisop_shop schreef:
dus hij gaat daar min of meer kapot bedoel je?

Ja, ik zal vanavond wel een foto proberen te maken.. Maar dat zachte nylon gaat stuk. Lijkt me wel wat snel?

Afbeelding

Maar niet meer mensen hier last van dus? Ik mail Divoza ook nog even... het is alleen maar aan 1 kant, de andere kant lijkt eigenlijk nog gewoon goed..?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:34

Dat heeft mijn deken ook. Bij de schouders zeg maar.
Toch zit de deken helemaal niet strak, valt gewoon netjes eigenlijk.
Maar ik heb er wel een buikflap aangemaakt. Weet niet of dat iets uit zou maken...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:35

Typisch, zulke foto's kan ik van mijn rambo hoody ook maken. Al krijgt mijn pony ook schade van de deken, ongeacht welk merk eigenlijk. Alleen de WB regendeken niet, maar toe stond hij op de paddock en bewoog weinig.

Dit jaar trouwens geen jeuk hier. Zeer beperkt gras en gezonde, happy pony (lekker bloot).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:39

gillian schreef:
Dat heeft mijn deken ook. Bij de schouders zeg maar.
Toch zit de deken helemaal niet strak, valt gewoon netjes eigenlijk.
Maar ik heb er wel een buikflap aangemaakt. Weet niet of dat iets uit zou maken...

Aangezien ik er geen buikflap aan gemaakt heb, kan het dat dus niet zijn.
Je kunt nog net de aansluiting van het punt daarboven zien (van die schuine banden zeg maar) en die is helemaal gaaf en netjes..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:35

Hoe vinden jullie de Ivanhoe deken?
En hoe valt die qua maat? In vergelijking met de Everline of Itch Off bijvoorbeeld?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:45

heb gisteren een plekje ontdekt onder zijn voorpluk en net achter zijn oren aan beide zijden.

Het is dus nu echt officieel dat ik een eczemer heb |( had gehoopt dat het mee zou vallen.

Het schuren aan manen en staart valt nu wel mee wel was gisteren een stuk van zijn nek oranje van het schuren aan iets?? Nog niet goed gekeken maar het was niet iets scherps iig anders zou zijn huid wel kapot zijn geschuurd.

Hoop dat het vanaf morgen een beetje normaal weer wordt zodat zijn deken op kan. Dan zal ik ook even een foto er van maken.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:26

Sanet: mijn Rambo heeft dat ook maar deze is aan zijn derde seizoen toe... Ik denk niet dat die dat al had na een maand.

Ik heb ook nog een vraag: ik zit met de handen in het haar! HOOFDMASKERS!!! Ik heb er denk ik al zo'n stuk of zes liggen en over geen enkele ben ik tevreden. De ene krijgt ze na vijf minuten uit, de andere vind ik te hard spannen om haar neus (die van de Meulenkamp), nog een andere biedt onvoldoende bescherming... Pffff, ze heeft op haar kaken allemaal bultjes van beten van muggen sinds enkele dagen. Ben echt wel toe aan een goed masker.

Dus, aan al wie een masker gebruikt, welke hebben jullie?

Zendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:29

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:39

Mausie schreef:
Sanet: mijn Rambo heeft dat ook maar deze is aan zijn derde seizoen toe... Ik denk niet dat die dat al had na een maand.

Ik heb ook nog een vraag: ik zit met de handen in het haar! HOOFDMASKERS!!! Ik heb er denk ik al zo'n stuk of zes liggen en over geen enkele ben ik tevreden. De ene krijgt ze na vijf minuten uit, de andere vind ik te hard spannen om haar neus (die van de Meulenkamp), nog een andere biedt onvoldoende bescherming... Pffff, ze heeft op haar kaken allemaal bultjes van beten van muggen sinds enkele dagen. Ben echt wel toe aan een goed masker.

Ik ben ook hard op zoek naar een góed hoofdmasker!
Rond de ogen, wangen, voorpluk en vooral onder dr kaak.. Drama!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:59

zweetvos schreef:
Mausie schreef:

Ik ben ook hard op zoek naar een góed hoofdmasker!
Rond de ogen, wangen, voorpluk en vooral onder dr kaak.. Drama!

Bij Atorka heb je de Boett en 2 verschillende van Itch Off (35 euro).
Deze allemaal bij de Paardendrogist:
http://www.paardendrogist.nl/productgroep/156/157/op_en_om_het_paard/hoofdmaskers/

En hier heb je ook veel verschillende maskers staan:
http://www.wyldwood.nl/c-381808/vliegenbestrijding/

Ik gebruik nu een Bucas vliegenmasker waar ik de oren van af heb geknipt. Misschien dat ik ipv die de Cashel crusador fly mask ga kopen.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:35

Bedankt voor de links Flosje!

Van de paardendrogist heb ik de Bucas (die speelt ze zo uit), de Field relief (speelt ze ook uit) en nog een andere (zonder oortjes en dat heb ik wel nodig). De Field Relief vind ik een erg mooi en fijn masker maar daar denk paardlief anders over!!

Misschien moet ik de Boett maar eens proberen maar het vervelende is dat ik nooit goed weet welke maat te nemen, bij het ene is een L te klein en bij de andere dan weer te groot... Ramp oh ramp! Ik heb al een fortuin uitgegeven aan die maskers...

Die maskers uit je tweede link zien er ook goed uit anders!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:52

Mausie schreef:
Misschien moet ik de Boett maar eens proberen maar het vervelende is dat ik nooit goed weet welke maat te nemen, bij het ene is een L te klein en bij de andere dan weer te groot... Ramp oh ramp! Ik heb al een fortuin uitgegeven aan die maskers...

Herkenbaar. Mijn Haflinger heeft een kort hoofd, van boven vrij breed, maar rond de neus smal.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:13

@ellepel:

Afbeelding

Blauwe IR eczeemdeken van agradi. Met zelf aangepaste hoofdmasker. Dat is een coolerdeken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:21

Sanet schreef:
Ik heb dus deze hoofdkap voor mijn merrie. Maar heb hem dit jaar nog niet op gehad. Bovenop zit een lus, en dus kun je hem met een vetertje vrij gemakkelijk aan de deken vast maken. Omdat hij heel zacht is, krijg je er geen schuurplekken van (althans, mijn miepie die overal plekjes van krijgt, kreeg dat hier niet van). Deze hoofdkap loopt ook wat verder door naar achteren, achter de oren zeg maar, waardoor dat stuk sowieso ook alweer een beetje beter beschermd is.

Ik mag mijn deken overigens terug brengen naar Divoza, dan willen ze er naar kijken (super snelle reactie, dat is dan wel weer netjes).
Mja, ik wil de deken niet kwijt. Dus als hij opgestuurd moet worden, dan wil ik dat in geen enkel geval. Want ik ben verder gewoon heel tevreden over de deken. Na 3 seizoenen zou ik inderdaad dergelijke schade verwachten, maar ik heb haar de deken op sinds 6 mei, we zijn nu 10 juni, dat is wel heel snel. Zeker ook omdat ze daar gewoon ook niet schuurt...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:54

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:17

Ik zal ook even foto's maken van mijn pony. Hij heeft een epplejeck deken en een hoofdkap van Boett.
Een deken gaat bij hem ongeveer 1 seizoen hooguit 2 seizoenen mee. De hoofdkap gelukkig langer.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:22

ikenindi schreef:
@ellepel:

Afbeelding

Blauwe IR eczeemdeken van agradi. Met zelf aangepaste hoofdmasker. Dat is een coolerdeken.

Een coolerdeken? Dus een soort van zweetdeken?