Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:vitamin C, it's ordinarily manufactured in the liver (humans are actually one of the only species that needs to extract vitamin C from the diet). As Ralston notes, "We found that old horses frequently have low levels of vitamin C in the bloodstream. It's often associated with pituitary dysfunction (Cushing's disease), a fairly common condition in geriatrics. Horses over 20 that have had pituitary dysfunction and reduced indices of immunity seemed to produce a better immune response to vaccinations when they were given 10 grams of ascorbic acid powder (vitamin C) twice a day; that's for an average 1,000 pound horse. It also seems useful for horses with chronic infections, and those undergoing periods of stress. It's one of those things that won't hurt, and might help."
onne schreef:Wie heeft er ervaring met odeem onder de buik en tussen de voorbenen.
Onne heeft er last van,meestal is odeem zacht, maar onder zijn buik is het een harde schijf ( flink groot ) tussen zijn voor been links, boeg voorbeen ( oksel ) is het zacht.
Onne heeft ook last van een flinke hartruis.
Onne heeft van odeem wel eens meer last gehad,maar ik voel me hier niet zo lekker bij.
Onder zijn buik lijk het zo dat de linker kant het meeste mee doet
fargo schreef:Cynthiar: interessante informatie! Is ook allemaal weer een kwestie van het ondersteunen van de slechte weerstand van een cushing paard. En als ze zelf geen vitamine C meer aanmaken, is dat weer een extra verklaring waarom ze zo weinig weerstand hebben.
onne schreef:Wie heeft er ervaring met odeem onder de buik en tussen de voorbenen.
Onne heeft er last van,meestal is odeem zacht, maar onder zijn buik is het een harde schijf ( flink groot ) tussen zijn voor been links, boeg voorbeen ( oksel ) is het zacht.
Onne heeft ook last van een flinke hartruis.
Onne heeft van odeem wel eens meer last gehad,maar ik voel me hier niet zo lekker bij.
Onder zijn buik lijk het zo dat de linker kant het meeste mee doet