Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dimma schreef:Het beste voor eczeempaarden, is ze in de eczeem tijd of strookbegrazing doen of een paar uur per dag op het land.En de rest van de dag op een paddock met hooi of kuil.Het gras is toch wel de boosdoener.En bij de eerste tekenen de deken op doen.Dit scheelt echt voor de rest van het seizoen.
Ik wens iedereen weer veel succes aankomend seizoen!
Dendie schreef:ja maar hoe kan ze van dr vriendjes genieten als ze constant met haar jeuk bezig is?Ik ga iig wel weidebeperking proberen, mijn pony en een ander eczeempaard vreten elkaar als t ware op in het jeuk-seizoen. Dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn...
Mij lijkt constante jeuk erger dan een paar uur per dag zonder je vrienden. Die van mij kan dan ook op een stukje naast het land van zijn kudde staan, dus dat scheelt weer en miss dat het baasje van het andere eczeem-paard het ook wel wil proberen, dan heeft mijn beestje zijn vriendin bij hem op het stukje staan
__KELLY schreef:dimma schreef:Het beste voor eczeempaarden, is ze in de eczeem tijd of strookbegrazing doen of een paar uur per dag op het land.En de rest van de dag op een paddock met hooi of kuil.Het gras is toch wel de boosdoener.En bij de eerste tekenen de deken op doen.Dit scheelt echt voor de rest van het seizoen.
Ik doe het mijn paard niet aan omdat dat beter is, denk dat ze dr niet beterder op word................
__KELLY schreef:dimma schreef:Het beste voor eczeempaarden, is ze in de eczeem tijd of strookbegrazing doen of een paar uur per dag op het land.En de rest van de dag op een paddock met hooi of kuil.Het gras is toch wel de boosdoener.En bij de eerste tekenen de deken op doen.Dit scheelt echt voor de rest van het seizoen.
Ik doe het mijn paard niet aan omdat dat beter is, denk dat ze dr niet beterder op word................
Strookbegrazing doe je je paard ook niet aan, dat doe je juist voor je paard. Kunnen ze wel lekker buiten lopen (met soortgenootjes), maar krijgen ze bijvoorbeeld niet teveel eiwitten binnen. De eigenaar van mijn bijrijdpaardne werkt al erg lang zo en werkt prima.
risje schreef:@_kelly / shadowlover:
Wie heeft het over in de bak zetten?
Daar zouden die van ons ook niet vrolijk van worden. Strookbegrazing is i.m.o. juist begrazing waarbij je je perceel indeeld zodanig dat je paard niet op teveel gras staat, maar wel gras krijgt EN ruimte om te lopen, bewegen en spelen met soortgenootjes.
En idd je hebt helemaal gelijk elk paard is anders:-)
Dendie schreef:Eindelijk vriest het!!!!!!!![]()
Hoop dat al die kl*tevliegjes doodvriezen deze week!
risje schreef:@_kelly / shadowlover:
Wie heeft het over in de bak zetten?
Daar zouden die van ons ook niet vrolijk van worden. Strookbegrazing is i.m.o. juist begrazing waarbij je je perceel indeeld zodanig dat je paard niet op teveel gras staat, maar wel gras krijgt EN ruimte om te lopen, bewegen en spelen met soortgenootjes.
En idd je hebt helemaal gelijk elk paard is anders:-)