Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Richtje schreef:Eerst de korsten eraf en dan pas smeren.... smeren op korsten heeft geen zin. Is alleen maar zonde van je zalf
LinZZZZ schreef:Richtje schreef:Eerst de korsten eraf en dan pas smeren.... smeren op korsten heeft geen zin. Is alleen maar zonde van je zalf
Nou bij mij had smeren met Hydrocortiderm zonder de korsten eraf te halen wel degelijk zin. Het is er toch op een of andere manier in de huid getrokken want nu is ze er bijna (op een korstje na) vanaf.
Velen zeggen dat je de korsten er juist NIET af mag halen.
Ik doe het voorzichtig met een handoek, dan komen alle korsten die al los zitten eraf en zo gaat ook het vuil eraf.
Richtje schreef:Eerst de korsten eraf en dan pas smeren.... smeren op korsten heeft geen zin. Is alleen maar zonde van je zalf
Patriciavt schreef:Mijn paard heeft ook mok, reactie van een wondje op een wit achterbeen. Begon als weinig maar al snel zat nu zijn achterbeentje (onder de kogel) vol met mok...
Heb eerst mokzalf geprobeerd, maar zijn huid ging daar erg van irriteren. Ben nu overgestapt op sudocreme en heb het idee dat het wel íets beter wordt maar niet naar mijn zin.
Daarbij krijgt mijn paard een gigantisch stalbeen op dit moment.. hij staat zoveel mogelijk buiten maar als ik m bijv. na de nacht uit stal haal heeft hij echt een flink opgezet been. Dit is na het rijden wel over maar prettig vind ik het niet...
Ik las net over uierzalf dat dit helpt de korsten week te maken.. maar als er uierzalf opzit kan je er niet nog andere zalf overheen smeren toch???
Ik weet niet zo goed meer wat ik moet.. korsten laten zitten of ze toch eraf halen en natuurlijk doorsmeren..
Ik hoop echt dat ie niet een blijvend stalbeentje overhoud aan dit
Jaan81 schreef:@OmelissaO: Ik denk dat jouw paardje eerder met de CPL zit dan met echt mok. Dat vereist wat zwaarder spul dat sudocreme, mokzalf oid. Mijn trekpaard heeft hetzelfde.
Ik heb eens ene kuur van de Huppa MokCare gegeven end at hielp wel goed! Was in de stalperiode (dan is het altijd het meest erg) en d'r benen waren toen veel rustiger! Het is alleen zo prijzig en voor datzelfde geld kan je ook sebacil of Cydectin kopen en dat helpt langer, is mijn mening.
Het andere paardje op stal heeft ook flinke mok, net zoiets als op de foto's van Ellepel hier bovenaan de pagina.
Wanneer vinden jullie dat je de DA erbij moeten roepen? (hoe lang moet het dan al zijn? Of hoe erg?)