[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:12

beantsje schreef:
singasong schreef:
Hoe gaat het trouwens met die paardjes hier die worden behandeld door de homeopate?

Aileen heeft even een opleving gehad maar daarna ging het weer slechter. Ze was niet meer te rijden en ook in de wei voelde ze zich steeds ellendiger. Altijd dichtgeknepen neus, oogwit laten zien en een grote rimpel boven het oog. Ze verloor haar positie in de kudde en in overleg met de DA heb ik haar af laten keuren. Ik kon het niet langer aanzien....
Huilen
Nu ik weer een nieuw paardje heb dat gewoon lekker ontspannen is, merk ik pas hoe Aileen in 2 jaar tijd is afgegeleden. Het voelt goed dat ik deze beslissing heb genomen maar het doet nog steeds pijn...

Hoe lang heeft ze jouw paard behandeld?

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:51

Hallo, heb even niet gelezen dus ben wat laat met mij reactie. Ik ben idd al bij de dierenarts geweest en hij zit al 2 weken aan de prednison! De dierenarts vond het zo erg dat hij ook denkt dat het paard er wel een tik aan over zal houden wat mij wel ongerust maakt! Daar kan ik dus niets mee.
Ik ben nu met wat homeopatische dingen bezig, via een osteopaat (of iets in die richting) Maar zie geen verschil. Hij heeft zijn hoofd op verschillende plaatsen openliggen van het gooien, het is echt triest!
Ik heb verder zijn rug, nek tanden etc laten onderzoeken. Daar zit het hem niet. Zijn luchtwegen waren al helemaal ontstoken en ook zijn longen zagen er niet goed uit. Hij kan niet diep meer ademhalen en of dat nog ooit wel kan is de vraag.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:50

Denise82 schreef:
Hallo, heb even niet gelezen dus ben wat laat met mij reactie. Ik ben idd al bij de dierenarts geweest en hij zit al 2 weken aan de prednison! De dierenarts vond het zo erg dat hij ook denkt dat het paard er wel een tik aan over zal houden wat mij wel ongerust maakt! Daar kan ik dus niets mee.
Ik ben nu met wat homeopatische dingen bezig, via een osteopaat (of iets in die richting) Maar zie geen verschil. Hij heeft zijn hoofd op verschillende plaatsen openliggen van het gooien, het is echt triest!
Ik heb verder zijn rug, nek tanden etc laten onderzoeken. Daar zit het hem niet. Zijn luchtwegen waren al helemaal ontstoken en ook zijn longen zagen er niet goed uit. Hij kan niet diep meer ademhalen en of dat nog ooit wel kan is de vraag.

Dit klinkt echt heel ernstig en denk dat er toch heel wat meer met dit paard aan de hand is als een 'allergie'!
Ik begrijp dat je er via de homeopatie ook wat aan wilt doen?! Waarom ga je niet naar Erik Laarakker, ik denk dat hij je wat meer zekerheid kan geven over wat je paard mankeert!
Sterkte en beterschap!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:58

Ik heb er al vier verschillende mensen naar laten kijken, maar iedere keer komt er hetzelfde uit en iedere keer ben ik een heleboel geld lichter. Ik heb echt het beste met mijn paarden voor, maar op een bepaald moment houdt het op. Ik krijg ook zoveel adviezen en tevens via de mail weer mensen die vertellen hoe hopeloos het kan zijn en dan vind ik het weer erg moeilijk om iets nieuws te gaan zoeken.
Ik ben nu met een vrouw bezig, zij heeft van alles opgesteld wat ik moet voeren/doen en eerst dit maar weer even afwachten. Maar bedankt voor je advies, die naam heb ik al vaker gehoord en houd ik ook zeker in mijn achterhoofd.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:04

Ik kan me voorstellen dat er ergens een grens voor je is! En je moet voor jezelf bepalen waar die ligt!
Persoonlijk denk ik dat je paard er erg gebaat bij is om bij hem advies te vragen. En zeker als je het alleen nog maar in de reguliere geneeskunde hebt geprobeerd!
Ik heb al vaker in dit topic gezegd dat er in de reguliere geneeskunde alleen symptomen bestreden worden en niet de oorzaak opzoeken. En dat is nu juist hetgene wat je moet weten en moet aanpakken!
Nogmaals sterkte met je paard!

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:53

Heb niet heel dit topic gelezen vanwegen alle pagina's maar Headshaking Syndrome klink voor mij aan als een enge ziekte! Mijn paard deed dit ook vreselijk erg, in het land en onder het rijden. Heb een allegie test laten doen in Belgie en blijkt gewoon allergie's te zijn voor pollen, hooikoorts dus. Ik weet niet of dit in alle gevallen zo is maar anders zou hooikoorts een betere benaming zijn. Ik geef mijn paard nu maandelijks een injectie omdat hij ook allergie''s is voor stof, penceline en de paardenvlieg waar hij goed ziek van kon zijn. Door deze injectie heeft hij nergens last meer van....

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:03

Denise82 schreef:
Met de mijne gaat het al 3 weken echt niet goed. Hij staat met hele dikke ogen op stal, wil zijn stal ook niet meer uit en is gewoon helemaal triest. Ik heb laatst een poging gedaan tot rijden, maar hij heeft zijn ogen op het moment ook veel dicht waardoor hij tegen de planken omhoog loopt. Ik ben pas net begonnen met onderzoeken want de mijne is pas 8 weken geleden ongeveer begonnen met alles. Eerst alleen op de wei, toen ook op stal en later ook met rijden, maar rijden is nu echt onmogelijk. Dat hoofd gaat alle kanten op en hij loopt alleen maar te briesen en het lijkt alsof hij heel de tijd zijn adem inhoudt.
Ik ben wel van plan om dingen te gaan proberen, maar zoals hij er nu bijstaat heeft dit dier echt helemaal geen leven. Het wordt ook alleen maar erger. 8 weken geleden had ik nog een goed lopend/blij paard, nu is het een hoopje ellende met veel irritatie in zijn luchtwegen. Echt heel zielig om iedere dag te zien. Huilen

Mijn paard had precies hetzelfde! Was er gewoon dood ziek van naar mij idee. Ik raad je aan om mijn dierenarts Artur Asveld eens te bellen. Hij heeft mijn paard vreselijk geholpen met een injectiekuur vanuit Belgie. http://www.horsepital.nl/index.php?start1.html

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:08

opaal schreef:
Heb niet heel dit topic gelezen vanwegen alle pagina's maar Headshaking Syndrome klink voor mij aan als een enge ziekte! Mijn paard deed dit ook vreselijk erg, in het land en onder het rijden. Heb een allegie test laten doen in Belgie en blijkt gewoon allergie's te zijn voor pollen, hooikoorts dus. Ik weet niet of dit in alle gevallen zo is maar anders zou hooikoorts een betere benaming zijn. Ik geef mijn paard nu maandelijks een injectie omdat hij ook allergie''s is voor stof, penceline en de paardenvlieg waar hij goed ziek van kon zijn. Door deze injectie heeft hij nergens last meer van....

Ik ben erg benieuwd waar jouw paard mee is ingespoten?! Kun je dat achterhalen?

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:24

singasong schreef:
opaal schreef:

Ik ben erg benieuwd waar jouw paard mee is ingespoten?! Kun je dat achterhalen?

Nee ik kan hier niks uit ophalen wat er qua stoffen inzit ofzo. Het wordt door mijn verzekering ook niet erkend als medicatie, wat raar is want in Belgie wel! Ik weet dat het in de Universiteit van Belgie voor me gemaakt wordt en dat mijn paard er super veel baat bij heeft. Dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste want had voorheen een flink beroerd paard. Het staat in Belgie beschreven als magistrale bereidingen. Maar het tel. nummer staat op de site en dan kun je het eens vragen aan Artur.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:43

Het is een Desensibilisatiekuur dus zitten de stoffen in verwerkt waar mijn paard allergie's voor is zodat hij er imuun voor wordt. Voor de hooikoorts is dat Glycyphagus, waarvan 45% in de vaccin zit. Net als de griepprik dus...

Ben verder nog even aan het rond bellen geweest maar wordt hier in Nederland nog niet erkend als homopatische geneesmiddel omdat het nog vrij nieuw is voor paarden en wij hier wat achterlopen in dit land Haha! In Belgie en Duitseland overigens wel! Ook bestaat het hier al voor de mensen onder ons die hooikoorts problemen hebben....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:01

opaal schreef:
Het is een Desensibilisatiekuur dus zitten de stoffen in verwerkt waar mijn paard allergie's voor is zodat hij er imuun voor wordt. Voor de hooikoorts is dat Glycyphagus, waarvan 45% in de vaccin zit. Net als de griepprik dus...

Ben verder nog even aan het rond bellen geweest maar wordt hier in Nederland nog niet erkend als homopatische geneesmiddel omdat het nog vrij nieuw is voor paarden en wij hier wat achterlopen in dit land Haha! In Belgie en Duitseland overigens wel! Ook bestaat het hier al voor de mensen onder ons die hooikoorts problemen hebben....

Het zou toch geweldig zijn als hier NL paarden ook mee geholpen kunnen worden!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:07

opaal schreef:

Het klinkt heel mooi maar hoe lang moet jouw paard daar mee worden ingespoten? Is dat heel z'n leven of een jaar?

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:18

singasong schreef:
opaal schreef:

Het klinkt heel mooi maar hoe lang moet jouw paard daar mee worden ingespoten? Is dat heel z'n leven of een jaar?

nee de rest van zijn leven 1 keer per maand een injectie die ik zelf geef. Maar goed als dat alles is, vorig jaar was hij dood ziek dus ben er super blij mee. Wil er over een jaartje ofzo wel een keer mee proberen te stoppen hoor. Hij is nu net zes en overgroeit het misschien nog wel een eind en anders gaan we gewoon weer verder...

Ben nu ook met een stofwisselingskuur bezig van Jan Jonas want zijn lever functioneerd ook niet zoals het hoort dus bouwd heel veel afvalstoffen op waardoor het afweersysteem ook weer in de soep loopt. Daardoor krijg je ook zulke problemen van allergien enz. dus wil eens kijken of zijn lever na deze kuur beter is en dan eens proberen hem van die injectie af te halen. Volgens Jan heeft ie het straks allemaal niet meer nodig dus vind het proberen waard.
Laatst bijgewerkt door opaal op 09-08-07 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:23

Ja, je zou zeggen dat hij er dan weerstand tegen moet opbouwen. Maar zoals ik het van jou begrijp en hij in principe z'n hele leven wordt ingespoten is het weer symptoombestrijding!

Ik begrijp zeker wel dat je er blij mee bent dat hij niet ziek meer is!

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:29

singasong schreef:
Ja, je zou zeggen dat hij er dan weerstand tegen moet opbouwen. Maar zoals ik het van jou begrijp en hij in principe z'n hele leven wordt ingespoten is het weer symptoombestrijding!

Ik begrijp zeker wel dat je er blij mee bent dat hij niet ziek meer is!

lees mijn aanpassing aan bericht even...

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:48

Het probleem is gewoon dat paarden in de natuur heel de dag bewegen en leven met vette dagen qua eten en met magere dagen. De vette dagen vangen de magere dagen op zodat je balans blijft houden. Wij pompen paarden helemaal vol met sportbrok en allerlei musley's zodat ze elke dag een vette dag qua eten hebben en laten de paarden in de ergste gevallen 23 uur per dag op stal staan. Je krijg dus paarden die zoveel moeten verbranden, waardoor het lever een keer zegt van STOP ik kan niet meer! En zo verzuurd je paard in zijn eigen voer wat jij er elke dag instopt. Daardoor krijg je problemen met de stofwisseling en daardoor weer met de afweer en ga zo maar door..... En uiteindelijk heb je paarden met allerlei allergien naar mijn idee....

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:11

Precies, zo zit het in elkaar!! Hoe ben je er achter gekomen dat de lever niet goed functioneerd?

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:00

singasong schreef:
Precies, zo zit het in elkaar!! Hoe ben je er achter gekomen dat de lever niet goed functioneerd?

Laat hem regelmatig bloed prikken omdat hij al paar keer bloedarmoede heeft gehad en daarin kun je toch elke keer wel zien dat zijn lever wat achter blijft. Zijn suikergehalte is dan wat hoog en het ontbreekt dan aan witte bloedplaatjes. Heb al paar keer een fles Hemolyte 400 bijgevoerd wat echt een bloed supliment is. Ook had hij laats een maagzweer en ging zichzelf vergiftigen toen we dit gingen bestrijden met medicijnen. Ook met de voel techniek van Jan Jonas twee weken terug kwam eruit dat hij nog goed verzuurd in zijn lijf zit waardoor je dus ook wel kunt zien dat zijn lever het even niet bol kan werken.

Maar dit paard is bij de vorige eigenaar ook helemaal vol gepompt met sportbrok, stond daarbij hele dagen op stal en kreeg daarbij veel te weinig ruwvoer. Toen ik hem vorig jaar als 5 jarige kocht, zag hij er niet uit, had geen kleur op zijn vacht, zat vol met bulten, was keihard aan het groeien en zich aan het vergiftigen door alle eiwitten die hij binnen kreeg. Ik heb dus aardig wat opstart probleempjes met hem achter de rug en ben nu bezig met de laatste lootjes. Heb al die tijd nog bij de oude eigenaar op stal gestaan omdat ik me niet bewust was van het slechte voerschema. Sta nu sinds twee maanden op een andere stal waar hij gewoon weer veel verbeterd is. Ben nu bezig met de stofwisselingskuur, ontslakken noem ik het maar en hoop daarna dat zijn lijf het zelf weer gaat doen.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:38

Dit was mijn paard een jaar geleden. Geen kleur, doffe vacht... meestal ook een open vacht
Afbeelding

Op deze foto kun je de bulten een beetje zien maar vooral ook de grouwigheid van de kleuren van zijn hoofd.
Afbeelding
Afbeelding

Dit is hij nu... weer kleur op zijn lijf en een veel betere uitstraling!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 08:43

opaal schreef:
singasong schreef:

Laat hem regelmatig bloed prikken omdat hij al paar keer bloedarmoede heeft gehad en daarin kun je toch elke keer wel zien dat zijn lever wat achter blijft. Zijn suikergehalte is dan wat hoog en het ontbreekt dan aan witte bloedplaatjes. Heb al paar keer een fles Hemolyte 400 bijgevoerd wat echt een bloed supliment is. Ook had hij laats een maagzweer en ging zichzelf vergiftigen toen we dit gingen bestrijden met medicijnen. Ook met de voel techniek van Jan Jonas twee weken terug kwam eruit dat hij nog goed verzuurd in zijn lijf zit waardoor je dus ook wel kunt zien dat zijn lever het even niet bol kan werken.

Maar dit paard is bij de vorige eigenaar ook helemaal vol gepompt met sportbrok, stond daarbij hele dagen op stal en kreeg daarbij veel te weinig ruwvoer. Toen ik hem vorig jaar als 5 jarige kocht, zag hij er niet uit, had geen kleur op zijn vacht, zat vol met bulten, was keihard aan het groeien en zich aan het vergiftigen door alle eiwitten die hij binnen kreeg. Ik heb dus aardig wat opstart probleempjes met hem achter de rug en ben nu bezig met de laatste lootjes. Heb al die tijd nog bij de oude eigenaar op stal gestaan omdat ik me niet bewust was van het slechte voerschema. Sta nu sinds twee maanden op een andere stal waar hij gewoon weer veel verbeterd is. Ben nu bezig met de stofwisselingskuur, ontslakken noem ik het maar en hoop daarna dat zijn lijf het zelf weer gaat doen.

Ik kan het niet zo heel goed zien op de eerste foto's maar zie zeker wel verschil met de foto's hoe het nu is!
Toch is de lever dan al aardig 'ver heen' als het in het bloed wordt 'gevonden' dat de lever niet goed z'n werk meer doet! Jammergenoeg kunnen ze niet alles aantonen in het bloed, dat is mij wel duidelijk geworden na de doormeting van mijn eigen paard!
Denk je dat je er met alleen ontslakking komt? Zouden de organen zelf niet ondersteund moeten worden? Ik denk dan ook aan de andere zuiveringsorganen en spieren!
Ik ben zelf al vanaf januari bezig met mijn paard weer een beetje op de rit te krijgen. Daar was niets in het bloed te zien van 'slecht werkende organen' en toch had hij ze. Nu na ruim een half jaar hopen we dat het eind in zich is met behandelen!

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:00

Ja oke, maar hoe moet ik dat zien dat er niks uit het bloed kwam van slechtwerkende organen? Mijn dierenarts heeft mij ook niet verteld dat mijn paard zijn lever achterblijft maar kan dat zelf wel invullen. Of ja het is nog niet eens slecht werken of achterblijven trouwens, dat lever staat overuren te draaien dus ja zal hier en daar een steekje laten vallen. Verder is het niet aan het bloed te zien dat zijn lever niet goed is ofzo hoor. Na dat ontslakken is het vuil uit zijn lichaam dus kan dat lever weer normaal zijn werk doen inplaats van overuren draaien, zo bedoelde ik het! Knipoog

Ik denk ook al wel dat ik op deze nieuwe stal veel vooruitgang voor hem heb geboekt. Krijgt hier twee kilo onderhoudsbrok op een dag en twee keer daags voldoende kuil/hooi. Op de vorige stal kreeg hij vier tot zes kilo sportbrok, verdeeld over twee keer. En als hij geluk had 1 keer per dag klein beetje kuil, die heel verschillend was qua vetheid met de ene of de andere dag.
Laatst bijgewerkt door opaal op 10-08-07 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:07

opaal schreef:
Ja oke, maar hoe moet ik dat zien dat er niks uit het bloed kwam van slechtwerkende organen? Mijn dierenarts heeft mij ook niet verteld dat mijn paard zijn lever achterblijft maar kan dat zelf wel invullen. Of ja het is nog niet eens slecht werken of achterblijven trouwens, dat lever staat overuren te draaien dus ja zal hier en daar een steekje laten vallen. Verder is het niet aan het bloed te zien dat zijn lever niet goed is ofzo hoor. Na dat ontslakken is het vuil uit zijn lichaam dus kan dat lever weer normaal zijn werk doen inplaats van overuren draaien, zo bedoelde ik het! Knipoog

Dan heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat het uit het bloedonderzoek naar voren kwam!

Doe je dat ontslakken wel in overleg met een deskundige?

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:14

singasong schreef:
opaal schreef:

Dan heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat het uit het bloedonderzoek naar voren kwam!

Doe je dat ontslakken wel in overleg met een deskundige?

Ja met Jan Jonas, hij is voedingsadviseur en heeft heel veel verstand van voedsel verzuring.... Hij verkoopt deze kuren ook, is geheel op kruidenbasis wat een paard normaal zelf op zou gaan zoeken in de natuur.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:17

opaal schreef:
Ja met Jan Jonas, hij is voedingsadviseur en heeft heel veel verstand van voedsel verzuring.... Hij verkoopt deze kuren ook, is geheel op kruidenbasis wat een paard normaal zelf op zou gaan zoeken in de natuur.

OK dan!

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 07:55

Op mijn website heb ik een artikel staan over het Headshaking Syndrome (http://everyoneweb.com/hetpaard => veterinair => headshaking syndrome). Ter illustratie zou ik daarvoor graag een filmpje maken van een paard met het Headshaking Syndrome. Ook zou ik een foto willen maken van een paard dat gereden wordt met een neuskapje tegen HS.
Wie lijkt het wat om gefilmd te worden (je rijdt zelf je paard, ik maak alleen het filmpje en de foto)?
Het gaat om omgeving Nieuwerbrug (Woerden, Bodegraven), Boskoop of Leiden.
Alvast bedankt!