Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Even voor de duidelijkheid, die film van die link gaat NIET over cushing ! Maar over chronische stress, 1 van de waarschijnlijke veroorzakers van cushing. Plus over de gevolgen van hoog cortisol. En dat vertelt ze toch wel duidelijk in de eerste 10 minuten . Daar ging het me eigenlijk om toen ik die link gaf.
De rest van het verhaal gaat meer over gezond voeren, dat vind ik zelf erg interessant. Juist omdat ik me kan voorstellen dat voer met GMO en tig andere chemische stoffen niet gezond zijn voor zulke gevoelige dieren. En dat ook dat wel eens een oorzaak van cushing zou kunnen zijn ( gifstoffen).
Essie73 schreef:door alle tips over supplementen, poedertjes, vitamientjes e.d. zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ben er absoluut voorstander van om je paard wat extra's te geven als dit hem kan helpen. Echter heb ik besloten om eerst te kijken hoe mijn paard het straks doet op de pergolide voordat ik allerlei extra supplementen bij ga geven. i.p. behandelt de pergolide zijn cushing en hopelijk is dat genoeg.
Hij krijgt al jaren vit15, daar blijf ik uiteraard gewoon mee doorgaan.
Focussed schreef:Nee niet per se, daarnaast zijn er nog een groot aantal producten die als homeopathie geregistreerd staan maar die niet aan de bereidingswijze voldoen en dus eigenlijk geen homeopathie zijn.
Homeopathie is iets pas als het volgens de homeopatische bereidingswijzen is gemaakt: dat wil zeggen verdund en geschud. En dat kan tot (letterlijk) in de eeuwigheid doorgaan. Een veel gebruikte verdunning is 1 druppel op de inhoud van AL het water op de wereld. Je koopt dan dus in feite enkel alcohol of suiker, meer niet.
Maris schreef:Even voor de duidelijkheid, die film van die link gaat NIET over cushing ! Maar over chronische stress, 1 van de waarschijnlijke veroorzakers van cushing. Plus over de gevolgen van hoog cortisol. En dat vertelt ze toch wel duidelijk in de eerste 10 minuten . Daar ging het me eigenlijk om toen ik die link gaf.
De rest van het verhaal gaat meer over gezond voeren, dat vind ik zelf erg interessant. Juist omdat ik me kan voorstellen dat voer met GMO en tig andere chemische stoffen niet gezond zijn voor zulke gevoelige dieren. En dat ook dat wel eens een oorzaak van cushing zou kunnen zijn ( gifstoffen).
dookia schreef:Pandora2 schreef:Even snel wat anders tussendoor...mijn 3 horsies beginnen te verharen...Spring is in the air !
![]()
Nog meer paarden hier die de winterjas al beu zijn ?
Das erg snel ik verwacht shamrock zijn rui maar in maart. Maar ben heel blij voor jou natuurlijk
OYYO schreef:Mijn paardje was vorige winter ook al in december in de rui en dat resulteerde in februari mooi kaal. Maar daar was ik helemaal niet blij mee. Dit waren o.a. ook signalen volgens de DA dat we gingen testen op PPID. Ik hoop eigenlijk dat ie dit jaar met de grote meute paarden meegaat in het verharen.
Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben?
xJess schreef:Hij krijgt 1 pilletje, en nee heb dat eigenlijk niet opgebouwd... Ben nu van plan om hem even een dag of 3 er af te halen, en dan weer rustig met een half pilletje op te bouwen. Misschien dat het dan beter gaat?
Fijn(nouja fijn, eerder geruststellend) om te lezen dat meerdere paarden er last van hadden. Hopelijk is hij er snel vanaf, 4 maanden is wel erg lang!
Ik ga is even kijken naar die kruiden!
xJess schreef:Hij krijgt 1 pilletje, en nee heb dat eigenlijk niet opgebouwd... Ben nu van plan om hem even een dag of 3 er af te halen, en dan weer rustig met een half pilletje op te bouwen. Misschien dat het dan beter gaat?
Fijn(nouja fijn, eerder geruststellend) om te lezen dat meerdere paarden er last van hadden. Hopelijk is hij er snel vanaf, 4 maanden is wel erg lang!
Ik ga is even kijken naar die kruiden!
Jessix schreef:Pandora2 schreef:Even snel wat anders tussendoor...mijn 3 horsies beginnen te verharen...Spring is in the air !
![]()
Ja bij mij altijd standaard na 21 deccember.De kortste dag.
Pandora2 schreef:Jessix schreef:
Even snel wat anders tussendoor...mijn 3 horsies beginnen te verharen...Spring is in the air !
![]()
Ja bij mij altijd standaard na 21 deccember.De kortste dag.
Nammie schreef:ohjajoh6 schreef:hihi, sorry nammie, maar dan heb jij nu uit de 1e hand ervaring met het placebo effect, want homeopathie is niets anders dan verdunning op verdunning, even schudden en het water/alcohol heeft de werking van het kruid wat er 100 x geleden eens inging, onthouden. En in sprookjes geloof ik al heel lang niet meer...
is ook niet te verwarren met fytotherapie, wat de werking van kruiden en planten inhoud, daar ben ik namelijk groot gebruiker in...
Sjemig , zit hier diep na te denken of het nu fytho of homo therapie was...
Geen alcohol , dus het zal wel fytho geween zijn dan...