'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:45

och jee...wat triest!Heel veel sterkte!
Zou Fay misschien nooit echt gezond zijn geweest?
Vreselijk dat je twee paarden kwijtraakt in een korte tijd |(

Beau_Myrthe

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:47

Och jee... Wat ontzettende pech hebben jullie aldoor!
Heel veel sterkte met ook het verlies van Fay!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:46

Jeetje... Na zo hard vechten...

Heel veel sterkte !!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:58

Jeetje Inge… Na de klap van Cassis nu Faytje. Heb al de tijd zo met je mee geleefd, je heldere verslagen en foto-updates, nu ineens dit. Wens jouw en je gezin veel sterkte… Het genieten komt vast wel weer, eerst verwerken en dan geven de andere paardjes je vast ook steun.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 17:33

Zoveel lieve berichtjes :o thnx allemaal.

Zat mijn bericht net terug te lezen en poeh wat een brok negativiteit was dat.., het is niet zo dat ik hun beu ben, want echt...wat zitten ze diep in mijn hart allemaal.
Maar op een gegeven moment zit je er gewoon even doorheen, ik trek het me ook echt veel te veel aan allemaal.
En mijn lieve paardjes zijn dan ook zo goed erin om op je gevoel in te spelen als er hun iets dwars zit ;)
Daarnaast heb ik twee beginnende pubers thuis rondlopen die naar het middelbare volgend jaar gaan en die zijn ook erg goed erin om hun onvrede en onzekerheden aan mama te laten voelen ;)

We waren bij Fay eigenlijk altijd bang haar eens dood te vinden, gewoon zo'n voorgevoel, we hadden ook het idee dat het leven voor haar keihard vechten was.

Serentje blijft me echt erg dwars zitten, vandaag was ze echt erg boos op alles om zich heen, gillend boos zelfs, ze heeft haar goede/betere dagen maar van de winter zeiden we haar gedrag zal vast verbeteren naar het voorjaar toe, nu meer zo van ja ze heeft toch ook haar goede momenten, zo moeilijk te beoordelen hoe ze zich voelt.

Sofie was vandaag terug erg lief, gisteren nog een ultieme stoute dag , maar vandaag gelukkig weet onze grote knuffel.

Twinky en Top doen het echt super samen nu, even geen merries erbij, het is echt voor hun een opluchting lijkt het net :+

We hebben wel besloten dat er na de zomer(waarschijnlijk) een nieuw echt gericht gekozen paard bijkomt voor mij, ik heb 10 jaar geleden Top gekocht, ik was toen op zoek naar een wedstrijdpaard maar werd verliefd op die 3 jarige draver die niks kon, weg ambitie om de sport in te gaan, je moet wel eerlijk naar je paard blijven vind ik.
Dus het ook nooit gemist, maar merk nu toch dat het enorm kriebelt, en ik het gewoon rondhobbelen wel gehad heb.
Ik wil geen topsporter worden, maar gewoon wat springwedstrijden kunnen doen , klein beetje dressuur bv maar dan dus wel met een paard waar je niet naar doelen gaat streven die nooit haalbaar kunnen zijn.
Maar overhaasten wil ik niet, dus eerst de kinderen helpen met de nieuwe stappen in hun leven en daarna is het terug eens mama tijd na 13 jaar vooral kinderen focus ;)
Toch eens mijn eigen idealen na gaan streven :j

Nu gaat mijn lieve Top nooit weg , hij is het ideale buitenrit en iedereen kan er eens op paard dus hij houdt zijn nut zeker wel.

Paardjes en kindjes, je zou er grijze haren van krijgen ;) maar zou me geen leven zonder ze kunnen voorstellen... <3

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:13

Het komt wel goed met het terug vinden in het plezier met je paarden... :) Het is gewoon een erg zware periode geweest zowel emotioneel als fysiek... als alles een plekje heeft gekregen komt de rust en het plezier terug. Je hebt gedaan wat je kon, soms heeft het leven andere plannen, vergeet nooit dat beslissingen die je op basis van liefde neemt nooit verkeerde beslissingen zijn en je leven hoe dan ook verrijken. Koester de mooie herinneringen aan je mooie paarden en er zullen nieuwe mooie herinneringen bij komen.

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:33

Ah nee, die lieve Fay is er niet meer, wat schrik ik hier van, ik had een heel andere update verwacht, jullie waren zo goed op weg..

Heel veel sterkte, ik hoop dat je het verdriet snel een plaatsje kan geven en dat je gauw weer plezier hebt van je paardjes! :(:)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:40

Komt allemaal wel goed met jou Inge.....
Eerst alles verwerken en je gezin op de rit is een goede instelling +:)+
Ik weet zeker dat dan de zon ook voor jou weer gaat schijnen en je weer
met veel plezier naar je paarden gaat {:}

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:50

Gaat helemaal goed komen, het heeft alleen tijd nodig.

Ik begrijp je helemaal. Als mijn ponybeest soms wat mankeert of gewoon even niet lekker in haar vel zit heeft dat op mij ook altijd enorm veel impact. De volgende wordt een hamster ...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:00

En zelfs je hamster zal Veel impact hebben.
De mijne maakt rare geluiden en dan schiet ik al in de stress.
Het komt gewoon doordat je je ergens aan hecht en ervan houd.
Niks verkeerd aan maar heeft wel enorm veel tijd nodig om het te kunnen verwerken.
Dat gaat inge ook ongetwijfeld lukken daar ben ik van overtuigd.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:06

Ik wil je ook nog even sterkte wensen, ook zelf een paar traantjes weg gepinkt, maar blijkbaar had ze boven andere klusjes te doen. Heel veel sterkte!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:14

Inge, de impact van het willen helpen van zulke medisch moeilijke paarden, het geld dat je er in geinvesteerd hebt, de liefde die je er in hebt gestopt en NOG meer in had willen stoppen,... het mocht niet zijn. Die impact gaat je niet zo maar voorbij, het is een enorme desillusie en een groot verdriet.
Maar ook hebben deze twee bij jou nog een uitermate liefdevol leven en levenseinde gehad, en is hen alle kansen geboden, die zij bij een ander nooit gehad zouden hebben.

Beiden wisten zich immers omringd door zorg en liefde?

Meer kun je simpelweg een levend wezen niet bieden het is tevens het allerbelangrijkste dat je een levend wezen (mens of dier) kunt bieden.

Dat het niet is "gelukt" is iets, waar je jezelf niet over mag onderhouden, jij gaf ze nog een kans, waar velen anderen dat nooit gedaan zouden hebben.
Het gaat in wezen niet om het "lukken" het gaat er om of men bereid zou zijn een dier die kans te geven.
YOU DID!
Daarmee alleen al ben je voor mij een voorbeeld voor vele anderen, die zowel hun honden als paarden maar al te gauw "om niks" afschrijven.

Ik hoop en wens dat er nu wat rust en vrede in je leven komt, vooral ook met je andere paarden, om dit allemaal op een rijtje te kunnen zetten en te verwerken.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:00

heel veel sterkte Inge ik kan me bij iedereen hier aansluiten.
Terpetijn je wat hebt het mooi verwoord.

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:04

Inge, Soms gebeuren er dingen in je leven waar je geen grip op hebt, eerst Cassis en nu Fay. Waarom was ze geen langer leven gegund? 1 ding weet ik wel dat ze van jou zo veel liefde en zorg hebben gekregen, dat ze de laatste maanden van hun leven hebben kunnen genieten.
Ik heb heel veel respect voor jou hoeveel zorg en liefde jij aan de Fay en Cassis maar ook aan de andere paarden hebt gegeven/nog steeds geeft, paarden die bij jou een 2e kans kregen en daardoor een paardwaardig laatste deel van hun leven hadden. Daar maak ik een diepe buiging voor!

Er komt vast een geweldig paard voor jou op je pad!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:11

Wat vreselijk om dat te lezen van Faytje. Je hebt er zoveel aan gedaan, meer had gewoon niet gekund.
Sterkte met het verwerken hiervan en schrijf daarna een mooi nieuw hoofdstuk aan je paardenbiografie +:)+

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:08

Pff, tsja, wat moet je hier nog op zeggen, eerst Cassis en nu Fay.......zo jullie best gedaan, en helaas heeft het niet zo mogen zijn.....ik had gehoopt op een andere update!
Dat je hiervan even in een dip raakt is heel erg begrijpelijk hoor, zeker als je zo om je dieren geeft, dan is dat onvermijdelijk en hoort erbij. Troost je met de gedachte dat hun laatste maanden er iemand voor hen gevochten heeft, en dat ze liefde gehad hebben. Heel erg veel sterkte, ik hoop dat het van nu af aan wat rustiger wordt qua medische problemen van jullie viervoeters.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:51

Zag het topic weer redelijk bovenaan staan in mn lijst eigen berichten, dus vandaar dat ik het nu vandaag pas lees, maar oh nee nu Fay ook nog -O-

Dit was wel het laatste wat ik verwacht had, want je berichten over haar waren sinds de operaties zo positief. Wil je toch nog heel veel sterkte wensen, ook al is het wat laat.
Hopelijk is het wel een troost voor je geweest dat ze in ieder geval een kans heeft gehad en dat ze in ieder geval gewoon lucht kreeg.
Ongelukjes zitten in een klein hoekje, dat bewijst dit maar weer eens.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:09

Hoe gaat het inmiddels
gaat het al wat beter met serentje weer in de lekkere temperaturen?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:05

Hoop ook dat je in rustiger vaarwateren bent beland Inge. Een update zou ik op prijs stellen, maar als je daar de kracht niet voor hebt, is dat ook volledig snapbaar.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:25

Oh nee ik had het topic van in het begin gevolgd maar de afgelopen 2.5maand niet meer en nu zie ik dat zowel Cassis en Faytje er niet meer zijn :'(. Heel veel sterkte alsnog, je hebt voor hen alles gedaan wat je kon.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 16:32

Na een lange tijd weer eens de moed verzameld om een berichtje te plaatsen, het blijft nog zo dubbel allemaal.

We hebben sinds een 2 maand Flicka erbij, zij is een 5 jarige merrie, beetje welsh cob type.
Ze stond bij mensen in limburg in een zeer bosrijk gebied maar ze heeft zomereczeem dus dat was niet te doen voor haar daar.
Ze is wel nog erg 'jong' niet veel meegedaan dus echt een projectje wel.
De zomereczeem onder controle krijgen is nu niet heel gemakkelijk, ze heeft bij de vorige eigenaars zonder deken gestaan dus had volledig afgeschuurde manen en staartwortel plus overal kale plekken op haar hoofd.
Ze staan bij ons nu onder een RSIH deken en smeren haar om de paar dagen in met derfen.
En zelf staat ze het liefste overdag binnen ivm de dazen en vliegen op warme dagen.
We hebben wel toen ze juist bij ons kwam even een cortisone spuit laten zetten om de ergste jeuk te onderdrukken zodat de derfen en deken daarna hun werk konden doen, want onder de deken zetten met jeuk lijkt me alleen maar erger.
Ze schuurt momenteel echt bijna niet , rijden met haar doen we nog niet, planning is haar op te pakken tegen oktober of zo, als de beestjes ver weg zijn, dan is ze niet zo 'prikkelig' meer.
Het is verder wel echt een machtig mooi meisje vinden we, heel mooi diepdonkerroodbruin (logisch nog he ;)) en echt een borstkas en nek en zo sterk. <3

Top staat nog steeds op de pensionstal, die doet het daar heel goed, is gek op aandacht van ons en het rijden gaat ook steeds beter met Alicia.

Seren gaat ook nog wonderbaarlijk goed, geen koliek meer gehad en ze is de laatste tijd een stuk vrolijker terug.
Wel gaat ze met warme dagen ook overdag binnen en bij veel regen de regendeken op.

Sofie, ons jaarlingetje wordt groot :wow: , ze is nu groter dan mama, alleen wel nog smaller :) ,en ook ontzettend lief na haar stoute voorjaar :)

Twinky heeft mijn dochter een tijdje mee gereden maar ze gaat snel te groot zijn voor hem, hij is wel eindelijk wat op gewicht gekomen , maar omdat hij bij ons wat op overschot is/gaat zijn is hij nu een maandje op proef bij mensen die af en toe lesjes met kindjes doen en waar hij ook een etmaal buiten komt met paarden vriendjes, wel zou hij gewoon van ons blijven als hij daarheen gaat maar als een soort bruikleen.
We hebben er een goed gevoel bij tot nu toe, hij is echt nog te leuk om niks meer mee te doen.

Dan Pasja, de moeder van ons jaarlingetje, de bedoeling was om haar op te gaan pakken deze zomer na lang mamaverlof , maar toen liep ze plots kreupel.
Dierenarts erbij gehaald, zat in het kootgewricht/kootbeen, ook een verdikking daarop dus rust en ontstekingsremmers, daarna nogmaals herhaald , was zeker een verbetering te zien maar vooral in de krappe bochten liep ze nog niet helemaal rad.
Vandaag dan een andere dierenarts laten komen voor foto's en dit was niet zo goed.... artrose in zowat het hele kootbeen/gewricht door een trauma.
Hoe en wanneer dit gebeurd was kan ze niet zien maar het is niet van recent.
Maar wij hebben Pasja nooit gereden natuurlijk door de dracht dus is dat moeilijk van wanneer dat was.
Maar met andere woorden kunnen we haar afschrijven als rijpaard volgens haar, we kunnen we laten inspuiten met cortisone maar dit is enkel tijdelijk .
Wat heeft het dan voor nut vinden wij....dan hebben we liever dat ze op vervroegd pensioen (heel vroeg aangezien ze 8 jaar is) gaat samen met Seren.
Ik ga zeker bij de kliniek nog eens de foto's laten zien en kijken wat hun zeggen natuurlijk, maar we hebben de foto's gezien en voor ons was het eigenlijk ook heel duidelijk.
Wel even slikken nu, Pasja is wel mijn lieveling , en dit voelt toch deels als afscheid nemen, al blijft ze wel bij ons.

Heel verhaal geworden maar nu zijn jullie weer up to date :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:39

Potverdikkie wat balen van Pasja zeg, alsof jullie nog geen tegenslagen genoeg hebben gehad...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:53

Wat leuk, weer een update over deze kudde. Zonde van Pasja, dat ze niet geschikt is als rijpaard, maar kan je wel wat andere dingen mee doen, zoals grondwerk en wandelen?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:07

Pff Inge, krijgen jullie inmiddels korting bij de dierenarts -O-
Wat jammer van Pasja zeg :\

Ben heel benieuwd naar je nieuwe paardje, foto's?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:10

Balen van pasja! Maar fijn dat de rest zo goed gaat ... Kun je moet nog eens fokken met haar.
Komen leuke veulentjes uit zoals je weet... :p
Verder vind ik je nog steeds fantastisch bezig :)