Zoveel lieve berichtjes
thnx allemaal.
Zat mijn bericht net terug te lezen en poeh wat een brok negativiteit was dat.., het is niet zo dat ik hun beu ben, want echt...wat zitten ze diep in mijn hart allemaal.
Maar op een gegeven moment zit je er gewoon even doorheen, ik trek het me ook echt veel te veel aan allemaal.
En mijn lieve paardjes zijn dan ook zo goed erin om op je gevoel in te spelen als er hun iets dwars zit 
Daarnaast heb ik twee beginnende pubers thuis rondlopen die naar het middelbare volgend jaar gaan en die zijn ook erg goed erin om hun onvrede en onzekerheden aan mama te laten voelen 
We waren bij Fay eigenlijk altijd bang haar eens dood te vinden, gewoon zo'n voorgevoel, we hadden ook het idee dat het leven voor haar keihard vechten was.
Serentje blijft me echt erg dwars zitten, vandaag was ze echt erg boos op alles om zich heen, gillend boos zelfs, ze heeft haar goede/betere dagen maar van de winter zeiden we haar gedrag zal vast verbeteren naar het voorjaar toe, nu meer zo van ja ze heeft toch ook haar goede momenten, zo moeilijk te beoordelen hoe ze zich voelt.
Sofie was vandaag terug erg lief, gisteren nog een ultieme stoute dag , maar vandaag gelukkig weet onze grote knuffel.
Twinky en Top doen het echt super samen nu, even geen merries erbij, het is echt voor hun een opluchting lijkt het net
We hebben wel besloten dat er na de zomer(waarschijnlijk) een nieuw echt gericht gekozen paard bijkomt voor mij, ik heb 10 jaar geleden Top gekocht, ik was toen op zoek naar een wedstrijdpaard maar werd verliefd op die 3 jarige draver die niks kon, weg ambitie om de sport in te gaan, je moet wel eerlijk naar je paard blijven vind ik.
Dus het ook nooit gemist, maar merk nu toch dat het enorm kriebelt, en ik het gewoon rondhobbelen wel gehad heb.
Ik wil geen topsporter worden, maar gewoon wat springwedstrijden kunnen doen , klein beetje dressuur bv maar dan dus wel met een paard waar je niet naar doelen gaat streven die nooit haalbaar kunnen zijn.
Maar overhaasten wil ik niet, dus eerst de kinderen helpen met de nieuwe stappen in hun leven en daarna is het terug eens mama tijd na 13 jaar vooral kinderen focus 
Toch eens mijn eigen idealen na gaan streven
Nu gaat mijn lieve Top nooit weg , hij is het ideale buitenrit en iedereen kan er eens op paard dus hij houdt zijn nut zeker wel.
Paardjes en kindjes, je zou er grijze haren van krijgen
maar zou me geen leven zonder ze kunnen voorstellen...