[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:30

kim: echt balen als je dan terug komt en dit aantreft (daarom ga ik zomers liever ook niet te lang weg,alleen al om de zorgen niet aan andere over te dragen) :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 05:55

ach wat flauw dat ze daar niet even op gelet hebben.
appie kan met zijn boett gewoon op de wei blijven,die zou hem niet af hoeven te hebben,maar ik vraag wel altijd iemand of die hem er in elk geval dan 1x per week even afhaalt en uitschud en dat appie even kan "luchten"..
echt belangrijk dat je een deken koopt die goed past of deze passend maakt.
je gaat zelf toch ook niet in een broek lopen die niet past? ;)
kan je deze deken zelf niet aanpassen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:44

Breghje schreef:
Ik heb toen een hele lijst te pakken gekregen via één van de eerdere topics, maar of dat nou hier was of in het IR topic durf ik niet te zeggen. Als je wil kan ik het zo pakken voor je en doormailen? Of hier weer eens neerzetten, is ook een optie.

Misschien in het topic? Misschien dat meerdere mensen wat aan deze informatie hebben!

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:48

Ik ga straks 11 dagen op vakantie en zit dus ook met de hele toestand. Mijn staleigenaresse doet dat er niet standaard bij. Ik heb haar gevraagd of ze tegen betaling een extra oogje in het zeil wil houden, Flint even wil luchten en om de dag zijn hoofd en manentop insmeert.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:59

Ik ben niet handig met naaimachine, nog nooit mee gewerkt. Ik zou ook niet weten hoe ik m passend moet krijgen...... Een vrijwilliger? Want ik ben t wel met je eens ellepel!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:06

Hai, ik breek even in met een vraagje.

Mijn ruin gaat op het moment best goed met zijn eczeem, de prikken lijken aan te slaan.
Nu dacht ik eerst van niet, omdat hij toch ineens weer zn halve manenkam mist, maar ik zie daar geen wondjes of hele erge schilferplekken en hij reageert ook iets minder heftig als ik daar poets of kroel.
Nu zag ik van de week ons nieuwe paardje met hem staan kroelen......In zijn manen! Dat doen ze hele dagen en zou dus een boel verklaren! :)
Werkt bijvoorbeeld Derfen ook daartegen, dat ze er niet meer aan krabbelt?? Of weet iemand een ander middel wat hier enorm goed tegen/voor werkt? Bedankt alvast!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:07

Goedemorgen.

Met trip gaat het tegen verwachting goed. Had eerst heel erg geschuurd. En is nu al een paar dagen rustig is ook al een paar kilo kwijt.

Heeft een deken op, graasmakser en smeer met derfen.

Ga van de zomer ruim anderhalve week weg. Maar gaat ze gezellig mee.
Dan kan ik haar in de gaten houden en smeren

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:39

Ik heb nu 3 keer met Derfen gesmeerd rond de voorpluk, en ik moet zeggen dat het er nu echt rustig uit ziet. Er groeit zelfs weer haar op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:11

lemanthia schreef:
Goedemorgen.

Met trip gaat het tegen verwachting goed. Had eerst heel erg geschuurd. En is nu al een paar dagen rustig is ook al een paar kilo kwijt.

Heeft een deken op, graasmakser en smeer met derfen.

Ga van de zomer ruim anderhalve week weg. Maar gaat ze gezellig mee.
Dan kan ik haar in de gaten houden en smeren

Das lekker dat je haar mee kan nemen. Hier blijft paard thuis, wordt anders een dure vakantie als ie mee moet in het vliegtuig :D

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:16

Ooh ik baal als een stekker. Met al die regen had ik zijn deken afgedaan, omdat hij stond te rillen als een rietje met een zeiknatte eczeemdeken. Kom ik s'avonds weer bij hem, heel zijn staart kapot geschuurd...in 1 middag!! Nooit gaat die deken meer af, dan staat hij maar te rillen. _-:(

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:24

he wat herkenbaar ..het was ook koud erbij ,wij waren ook aan twijfelen deken eraf toch maar niet gedaan ..kletsnatte eraf ff wandelen en schone droge erop gedaan ..ze geven volgende week weer veel regen op ...pleur er dan toch echt regendeken overheen denk ik

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:29

Heeft hij het dan niet te warm?

Mijn pony staat dan echt te zweten onder een regendeken. Dus het is echt kiezen of te warm of te koud en aangezien ze beter tegen kou kunnen kies ik daar maar voor.

Hij kan trouwens in zijn schuilstal staan, maar dat doet hij niet.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:34

ja daar heb je gelijk in ..het moet dan zeer zeker kouder zijn hoor

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:50

Klasien schreef:
momo_lover schreef:
heeft er hier iemand ervaring dat het Borststuk van de RSIH al binnen 2 maanden flinken gaten vertoont in de binnenvoering?

Ja, hier was de binnenvoering ook al redelijk snel gescheurd. Ik vind dat niet zo'n probleem, ze krijgt er nog altijd geen schuurplekken van.

Ik heb hier nu na een paar maanden de klitteband op borst kapot (gelukkig zitten er nog 2 gespen om het bij elkaar te houden)
En gisteren zag ik dat de klitteband bij het hoofd kapot was grrrrr
Verder ben ik super tevreden over deze deken, ze heeft tot nu toe alleen oren weleens wat geschuurd en 1 keer de maantop, maar die is weer genezen
Manen en staart zien er super uit en ik smeer verder niks

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:10

Mindim schreef:
Nou dat denk ik ook Malenka, ik denk dat velen de deken zielig vinden en daarom proberen dekengebruik te vermijden.
Breghje jij geeft ook al zoiets aan: een paard kan pas paard zijn zonder deken?

Persoonlijk geloof ik er niet in dat blote paarden ZE hebben. Dat komt namelijk van binnenuit, want het is een allergie door een mug. Uitwendige middeltjes kunnen mijns inziens hoogstens verzachten maar geenszins oplossen. En als je paard bloot staat aan het prikken van die muggen, dan blijf je een allergie in stand houden en dus imo een deken altijd noodzakelijk. Een probleem van binnenuit, kun je niet enkel oplossen met een smeersel van buitenaf of het moet helemaal geen ZE hebben, maar gewoon enkel schuren door gewone vliegen.

Bijvoorbeeld als je allergisch bent voor katten, waar je uitslag van krijgt, los je dit toch ook niet enkel op met een smeersel, maar moet je gewoon uit de buurt van katten blijven.

Ik voel me toch genoodzaakt om hier op te reageren..
Mijn vz paard staat bloot en heeft ze. Ze wordt regelmatig met derfen ingesmeerd. Een deken heeft ze niet op omdat het andere paard haar dan aanvalt. De ze is goed onder controle, en ja! Ze heeft echt zomereczeem!! Als ze niet ingesmeerd wordt vliegt ze de hele tijd door het land en loopt ze te trappen en te schuren als een gek!!
Je opmerking over kattenallergie, mensen die dit hebben zijn vaak beter af als ze zelf een kat hebben omdat ze dan dagelijks antistoffen aanmaken en dus minder heftig reageren. Mensen met een pollen allergie krijgen toch ook oogdruppels of een neusspray? Dat verzacht en kalmeert toch ook? Of moeten die mensen dan maar binnen blijven of zo? Waarom zou dat bij paarden niet mogelijk zijn?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:29

Zucht dat het hier goed ging met de ZE. Paard had beetje jeuk aan haar achterkantje/staart.
Dit met derfen bewerkt en ging weer goed.
Maar nu heeft ze echt met haar billen staan schuren. Nu zitten er echt pijnlijke plekken.

Ik heb de RSIH maar ik denk dat ze toch tussen/onder komen of iets? Meer mensen hier last van?

Zijn er andere dekens die beter aansluiten aan de achterkant? Ik wil de RSIH al aanpassen en tussen stukken bij de staartflap maken zodat de zijkant ook beter beschermt zijn.

*edit* bij mij is de binnenvoering aant peelen (schrijf je dat zo?). Waardoor er een schuurplek ontstaat. Ga daar een nieuw stukbinnenvoering overheen zetten. Zodat het weer beter glijd.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:39

Ben die discussies over wel of geen ZE hier nu ondertussen een beetje zat.
Kunnen we het nu gewoon weer over tips en advies hebben, goede en slechte momenten delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:46

Ik was er al over opgehouden, ben ook niet van plan er weer over te beginnen. Ik deel sommige meningen niet, klaar.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:47

Ja, nou ik ga er ook niet meer op in, maar No No vond het weer nodig om toch weer er wat over te zeggen.
Vandaar dat ik het even plaatste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:50

Dat houd je toch als mensen na een paar dagen het topic weer bijlezen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:54

Ik lees hier ook niet iedere dag, spiek af en toe ff om te lezen hoe het met jullie eczemertjes is en of er misschien nieuwe tips zijn...
Maar die discussie is er eentje die nooit eindigt. Maar goed. Let's Go Ontopic :D

Werkt Derfen ook tegen knabbelende andere paarden?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:57

Mijne heeft ook jeuk al valt het me heel erg mee, heeft zijn manen nog en zijn staart is ook nog in tact :D
Heb wel een nieuwe exceemdeken gekocht, nu heb ik er 2 dus kan ik afwisselen indien nodig.
Was hem (als het weer het toelaat) zo 2 tot 3 was ik zijn staart en manen.
En verder krijgt hij knoflook en smeer ik met Derfen.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:24

@Nivada, ik heb zelf geen RSIH maar ik zou er idd een stuk tussen zetten. Mijn eczeemdeken, zo'n bruine, heb ik ook helemaal aangepast zodat hij goed bedekt is.(Is ze trouwens wel goed ontwormt? dit omdat bij een wormbesmetting ze ook jeuk daar kunnen hebben.)

@Jaan81, ik denk niet dat het helpt tegen knabbelende paarden. Tenminste die van mij geven er niet veel om en kroelen nog steeds met elkaar ondanks Derfen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:25

Hmmm, da's balen als dat niet helpt. Iemand andere optie?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:32

Misschien Anti-Bijt erin? Hoewel volgens mij ruikt dat hetzelfde als Derfen :7