Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ash_ schreef:JP maar ik weet van diabetes (heb ik zelf namelijk ook) dat er wel degelijk verzuring op kan treden.
Wat bedoel je met opeens longeren? Het is opgebouw met stappen aan de hand.
Dat veel stappen en dergelijke deed ik voorheen ook altijd. Heb hem nooit overbelast of iets dergelijks. Hij staat zowieso buiten de hele dag en ik stap hem altijd goed in en uit. Waarom heeft hij het dan plotseling? Is dan toch onverklaarbaar?
Ga hem zowieso laten testen indd.
Is het een optie glucohorse aan hem te gaan geven?
Citaat:JP maar ik weet van diabetes (heb ik zelf namelijk ook) dat er wel degelijk verzuring op kan treden
Citaat:Wat bedoel je met opeens longeren? Het is opgebouw met stappen aan de hand.
Citaat:Is het een optie glucohorse aan hem te gaan geven?
Jannepauli schreef:Citaat:JP maar ik weet van diabetes (heb ik zelf namelijk ook) dat er wel degelijk verzuring op kan treden
Ik vraag me echt af of dat nu wel zo is.. de humane vorm van diabetes is niet 100% te vergelijken met IR bij het paard - de verzuring die bij mensen kan optreden wordt vnl veroorzaakt door het hoge koolhydratenaandeel en een gebrek aan vezels in de mensenvoeding. Dat gaat niet op voor een paard, wiens dieet voornamelijk uit vezelachtig materiaal bestaat en, zolang het paard geen krachtvoer (= graan= koolhydraten) krijgt, lijkt me het niet 1 op 1 vergelijkbaar.
Maar omdat ik graag alles wil weten, ga ik 't wel verder uitpluizenCitaat:Wat bedoel je met opeens longeren? Het is opgebouw met stappen aan de hand.
Dat was gebaseerd op wat je zelf schreef: eerst een week rust, dan longeren..Citaat:Is het een optie glucohorse aan hem te gaan geven?
Dat zou ik niet doen als je wilt weten wat er aan de hand is. Dus eerst testen en dan pas maatregelen nemen.
Mandyke schreef:Bij de jaarlijkse check-up is de IR in het bloed gemeten en dit kwam eruit
Glucosemetabolisme
Glucose nuchter 74 ----- 62 - 134 mg/dl
Hormonologie - bloed
Insuline 35,7 ----- 10,0 - 30,0 mU/l
Volgens de DA is dit eigenlijk zeer goed voor een IR paard