Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JaBa schreef:Haitze: lees het topic maar eens volledig door. Er is geen enkele reden om ivomec of dectomax te gaan spuiten. Kan ook op geen enkele manier worden goedgepraat. Het gaat niet over het feit dat het niet geregistreerd is, maar over het feit dat er andere middelen bestaan (al dan niet geregistreerd) die veel beter werken en veilig zijn voor je paard.
ANNLINN schreef:Hoi Allemaal
Onze pony had al enige tijd last van hardnekkige mok op haar achterbeen. Dierenarts was al meerdere keren geweest en dan werd er weer een zalfje gegeven. Niets bleek te helpen, ook is zelfs onderverdoving haar achterbeen geschoren om zo de korsten te verwijderen. Hierbij heeft de dierenarts een kweek meegenomen en wat bleek ze had schimmel. We kregen shampoo en moesten haar hier om de drie dagen mee wassen. Ook kreeg ze een penicilline kuur van vijf dagen die ik zelf intra-musculair kon prikken in haar borst. Aangezien ik in de verpleging werk was dat uiteraard geen probleem. De derde dag is het zo vreselijk misgegaan , ik had net haar injectie gegeven en 10 sec daarna ging ze helemaal door het lint. Ik had nog nooit zoiets ergs meegemaakt
Ze rende overal dwars doorheen, door de schering van de longeer bak door het prikkeldraad, kwam onder een trailer terecht met haar benen. Lag te schokken, en te happen naar lucht. Na een tijdje ging ze weer staan en leek weer bij haar positieve te komen. Toen konden we haar ook weer gewoon pakken. De dierenarts kwam met spoed en heeft haar gehecht, wonder boven wonder heeft ze buiten een paar krammen en hechtingen en flinke schaafwonden niets gebroken en liep zelfs niet kreupel. Ik had dit nog nooit eerder meegemaakt, was er echt samen met mijn dochter en ook met de mensen die op stal waren van slag van. Het had zo slecht kunnen aflopen.
Ik weet zeker dat ik niet in de bloedbaan heb gezeten omdat ik de injectie opgetrokken heb om te controleren of ik goed zat. Geen bloed! De dierenarts zei dat ik dikke pech had en dat het waarschijnlijk een allergische reactie was op de penicilline. En dat één op de duizend, dit kan overkomen. Ik weet één ding ik zal nooit meer in me leven een paard prikken en laat gewoon de dierenarts komen.
Heeft iemand hier ook wel eens iets over gehoord?
groetjes, twee pechvogels
geerke schreef:ik weet het niet zeker maar is ivomec plus niet voor runderen bedoeld met een middel erin tegen leverbot?
Even Coliena roepen....