[INFO] castreren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Centraal topic over castreren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:41

als je het mij vraagt, is het het eerste. een jong paard is zeer vatbaar voor veranderingen in omgang en opvoeding, en dat merk je dan ook gelijk, zéker als hij eerst relatief braaf was, en nu niet meer zo. het zal vanzelf weer terugkomen, de rust tov merries moet er zowiezo komen, dat is na de meeste castraties zo.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 06:58

Ja idd dat denken we dus zelf ook, maar dat je dan na 5 dagen zoveel verschil merkt...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:18

Sandra_H schreef:
Ja idd dat denken we dus zelf ook, maar dat je dan na 5 dagen zoveel verschil merkt...

tja, mijn veulen heeft ooit één imo onterechte tik gehad, en toen ik op stal kwam kon ik het onmiddelijk merken.
zo hebben wij ooit eens een nieuw paard op stal gekregen, die altijd tegen de wanden van de stal opsteigerde. bij ons was het binnen een paar dagen over. sommige paarden merk je niks aan, bij anderen zijn de lichtste verschillen genoeg om voor veel verandering te zorgen.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:45

ik moet mazzel laten castreren,wordt te vervelend.
mazzel is bijna twee jaar nu,en wil gweoon dat hiet een brave pony blijft.
ik heb geinformeerd bij de dierenarts en die vraagt ong 90 euro voor een pony

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:05

solina schreef:
ik moet mazzel laten castreren,wordt te vervelend.
mazzel is bijna twee jaar nu,en wil gweoon dat hiet een brave pony blijft.
ik heb geinformeerd bij de dierenarts en die vraagt ong 90 euro voor een pony

als ruin zal het iets makkelijker kunnen worden, maar dat hoeft nog niet eens. als hij niet braaf is, is dat eerder een opvoedkundig probleem. ook ruinen hebben opvoeding nodig.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:22

hij is verder in de omgang eigenlijk nog superbraaf,als hij kindjes ziet begint hij gelijk te hinniken en wilt hij maar al te graag gekroelt worden,ook bijt hij nog niet naar mensen,en dat wil ik zo houden en voorkomen dat hij wel bijterig word.
wil wel dat hij weer gewoon gaat doen tegen gijsje ze kunnen normaal niet zonder elkaar en nu takeld hij hem helemaal toe,denk ook dat dat komt omdat sinds paar weken een steeds hengstige merrie naast hun wei staat.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:08

Youri is vandaag gecastreerd en de kliniek heeft voor mij een boel foto's gemaakt.Als er intresse is wil ik wel de hele fotoshoot plaatsen?

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:56

ja interesant

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:38

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:23

Even een vraagje voor degenen die ook hebben laten castreren in de kliniek, via de lies: na hoeveel tijd zijn jullie begonnen met weer een beetje het werk op te bouwen?
Wij hebben hem op de 4e dag na de castratie opgehaald en moesten nog 2 weken stappen maar hij begint zich ontzettend te vervelen dat wandelen telkens komt 'm z'n strotje uit ook al proberen we het zo leuk mogelijk te maken het is nou eenmaal een paardje wat heel graag werkt Hyper!
Heb net maar even gebeld en we mogen (omdat de wond er prima uitziet en het verder ook heel goed gaat) wel een klein beetje gaan draven maar ben ook wel benieuwd hoe jullie dat deden.

tervuerense

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:41

Mijn haflinger heb ik een maand , gekocht als ruin maar volgens de landeigenaar waar hij nu staat is hij een klophengst omdat hij op de andere paarden wil rijden.Niet continu maar het is in de maand dat we hem nu hebben een paar keer gebeurt , het is alleen gek vind ik dat hij zijn piemel slap houd.En we hadden zondag wedstrijden en daar was hij heel braaf en in de afgelopen week dat wij de paarden in de wei zelf gevoerd hebben omdat de landeigenaar op vakantie was hebben we zelf niets gezien.Wij hebben hem bij een hippisch centrum vandaan en volgens hun is hij ruin , daar willen wij nu bewijzen van want volgens onze verzekering kunnen we hun anders aansprakelijk stellen.De operatie enz... is namelijk niet vergoed terwijl wij hem rondom verzekerd hebben.Zijn er mensen met ervaring over deze ingreep en de kosten en het evntueel verhalen op de vorige eigenaar.We kregen ook nog een tip hem eerst een bloedonderzoek te laten ondergaan????Hoor graag van iemand.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:48

de meeste ruinen blijven dekken, helemaal met 4 jaar Lachen zou me er niet teveel zorgen om maken

FriesGurlll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:47

Jenna schreef:
Ik heb een topic gemaakt waar de foto's instaan Knipoog viewtopic.php?f=53&t=758928
Ach gut ziet eruit als een behoorlijke ingreep, er komt zelfs een hijskraan aan te pas.

Bij stieren doen ze dat een stuk eenvoudiger, gewoon mesje erbij en castreren .
Zelfs dit meisje probeert het, ziet er een stuk makkelijker uit. Vingers aflikken

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:45

Met mijn paard is het ook een stuk eenvoudiger gegaan, gaat niet bij alle paarden zo, met een hijskraan en alles Knipoog

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 10:31

Wij lieten onze hengsten altijd na het weideseizoen castereren bij een castereur. Alles gebeurde super proffesioneel, netjes verdoofd, antibioticaspuiten enz.......nooit problemen. Alles geneest altijd perfect en dat voor €35,00 per paard!!

Nu komt vanmiddag mijn nieuwste aanwinst, een jaarling shetlanderhengst.....als hij gaat klieren wil ik hem toch laten ruinen. 3x raden wat het kost bij Hofland DAP Bodegraven €200 incl. Dat is toch te gek voor woorden bij een jaarling 'mini' ???

Iemand anders ervaring met bedragen van het laten castereren van shets?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:13

Dat lijkt mij ook iets aan de hoge kant. voor zover ik hier in het topic heb gelezen kwamen de prijzen voor een shet niet boven de 100,- uit.
Mijn P.R.E, die dus een stukkie groter is Knipoog, daar moest ik ongveer zoveel voor betalen (rond de 230,- , moet de rekening nog krijgen).

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 14:11

bij mij welshe gaat het 90 euro kosten,zit nog steeds te wachten op telefoontje van dierenarts.
heeft het erg erg druk op moment dus nog even afwachten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:22

Ik ben benieuwd naar de groei van de ruinen na de castratie.
Stagneert deze of schieten ze dan juist de lucht in?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:57

solina schreef:
bij mij welshe gaat het 90 euro kosten,zit nog steeds te wachten op telefoontje van dierenarts.
heeft het erg erg druk op moment dus nog even afwachten

is het nu wel een goede tijd om te castreren? ivm de warmte zitten dr al ontzettend veel vliegen op het moment, die graag op zo'n wond gaan zitten...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:10

De gecastratie van mijn paard koste rond de 200 euro die van mij bleef daar ook nog enkele dagen ter observatie

BarSjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:48

Wie heeft er hier een klophengst gehad en in een kliniek laten castreren?
Graag zou ik willen weten bij welke kliniek jullie het hebben laten doen, en hoe jullie ervaringen bij de betreffende kliniek waren, en wat de kosten ervan bedroegen.
Ben namelijk zelf in het bezit van een eenzijdige klophengst.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:42

de dierenarts beld me als hij tijd heeft en het wat koeler weer is kan echt niet meer tot na jaar wachten is niet braaf en eender ging ook niet aangezien hij tot 2 mnd terug nog niks had...even wachten tot het wat koeler is was wel de bedoeling

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:46

wie kent een castreur in almere?
en wat waren de kosten en ervaringen??
ik kan namelijk niks vinden via internet en het zou fijn zijn als ik gelijk ervaringen hoor.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:30

Mijn hengsten zijn net gecastreerd. De kwpn doet het prima, beter als dat ik dacht. Maar m'n shet/welsh doet t toch nog niet zo. Er hangt ook een heel dun "sliertje" aan.....? Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik zal straks foto's plaatsen.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:45

mazzel is man af...ging allemaal goed nu paar dagen later ziet het er ook nog goed uit