Teken, ziektes, voorkomen, enz.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

camarque

Re: Centraal Topic over Teken, ziektes, voorkomen, enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:33

paashaas ; Wat een gedoe allemaal met onze paarden he?,ik hoop dat alles weer snel goed gaat .Ik leef met je mee het is zo moeilijk om een ziek paard te hebben en zo machteloos te zijn.

blensink; eng hoor. om een teek te vinden bij je paard ! gelijk de angst op ziekte is dan weer groot . Ik denk dat je in nederland ook de piro teek overal hebt, alleen de mensen ,zijn hier nog onwetend . Ik hoop dat veel mensen onze helaas meegemaakte ervaringen lezen en er wat van opsteken.

Nogmaals voor iedereen : bij vage klachten zoals ( hoeven niet allemaal aanwezig te zijn)
suf geen pit ,karakter verandering, onregelmatig kreupel , ontstekingen in de grote gewrichten, haar uitval bultjes, spierbevangen zonder dat je anders hebt gedaan, hoefbevangen zonder weide of eten verandering, korte niet overgaande stof hoesten , niet mee komend been , staart verlamming, even wicht stoornis , gelig oogwit ,bleek tandvlees, bloedarmoede, over dreven reageren, gewichts verlies.

Laat dan OOK testen op alle tekenbeetziektes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en vertel dat lyme en piro ook in nederland voorkomt bij paarden,bij veel dierenartsen is het nog onbekend.
Bij Piro is behandelen met carbesia heel snel noodzakelijk.
Bij lyme is behandelen met antibiotica noodzakelijk en lukt dat niet, vraag dan ook om carbesia ! mijn paard was eigenlijk opgegeven na kilo antibiotica , maar het gaat nu na behandeling met carbesia gelukkig bergopwaarts.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:26

Ik wacht nog steeds tot het beter gaat Lachen, maar over algemeen genomen gaat het ook beter, alleen heel langzaam... en dan iedere keer weer drempels wat ik tegenkom. Maar eens ben ik weer boven op de berg, ben nu hard aan het trappen om boven te komen....

Camarque, met welke antibioticum was jouw paard eigenlijk behandeld? En via poeder, of zoals bij mijn paard een maand lang iedere dag ingespoten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:41

Weet iemand hier misschien wat de symptomen zijn van een Ehrlichiose besmetting? Mijn paard heeft wat verhoogde bloedwaardes en wat klinische symptomen, ik ben erg benieuwd of dit in het beeld past... Mogelijk wordt hij deze week nog getest...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:53

Moest even opzoeken wat een Ehrlichiose besmetting was, maar wat ik nu begrepen heb word dit ook veroorzaakt door een teek.
Ik denk hellaas er bijna zeker van te zijn dat het dezelfde symptomen brengt.
Zoals spierverslapping, evt koorts, evenwichtstoring enz zoals camarque eerder beschreven heeft.
Ik hoop voor je dat ik ernaast zit.
Heel veel sterkte iig toegewenst met de test.
[offtopic] Wat een prachtige paarden heb jij!!

Paashaas schreef:
Ik wacht nog steeds tot het beter gaat Lachen, maar over algemeen genomen gaat het ook beter, alleen heel langzaam... en dan iedere keer weer drempels wat ik tegenkom. Maar eens ben ik weer boven op de berg, ben nu hard aan het trappen om boven te komen....

Heb geduld vrouw en blijven trappen je paard doet het ook hij heeft net zoals jij al laten zien dat het een doorzetter is.
Jullie komen er wel ookal gaat het langzaam.
Niet de moed verliezen en positief blijven denken.
Veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:54

Dank je Blensink! De symptomen van Ehrlichiose schijnen wel degelijk heel anders te zijn dan Borreliose. Echter...wat precies dat weet ik niet...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:22

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:34

Ik werd net gebeld, hij heeft koliek, ligt al neer sinds gisteravond maar staat nu terug, maar zou niet ernstig zijn volgens de staleigenaar..
Ik ga nu naar hem toe, de da zou komen rond half 2.
Zal vanavond meer vertellen.

Verdomme, waarom nu dit weer...
De da zou normaal komen om te kijken naar zijn dikke been, en nu dit... wanneer stopt het????

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:44

Jee meid verdorrie, wat verschikkelijk voor je Ach gut , wanneer stopt die ellende nou eens voor jullie Verdrietig .
Hopelijk valt het allemaal mee (wat de staleigenaar zegt), ik duim voor jullie.
Heel veel sterkte toegewenst, geef je paard en jezelf een dikke knuffel Vriendjes zijn?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:47

Toen ik aankwam stond hij redelijk wakker in zn stal, en kwam direct naar me toe, en was wat van zn stro aant peuzelen.
De da had gezegd hem op een kale stal te zetten, ma dat wilde de staleigenaar en ik niet omdat als hem dan ging liggen hij direct allemaal schaaf en doorlig wonden zou hebben, en zeker Vas met zijn dunne vel.
Dus had ze hem maar op de wei gezet, daar is niks te eten, en hij was nu toch rustig op de wei nu hem zich niet lekker voelde.
Hij had hele dunne benen, ik zag alle pezen lopen. Juist dat rechterachterbeen was iets verdikt maar niet veel.
Hij had zich goed gerold want zat onder de modder... Lachen
De da had een hele emmer met een of ander product gemengd met warm water bij hem naar binnen gepompt.
Maar hij kreeg de slang niet naar binnen, wel naar binnen, maar dan moest Vas slikken om zo de slang naar zijn maag te krijgen, maar Vas wilde maar niet slikken...
Kwam me bekend voor, net zoals toen hij in Gent niet wilde plassen als ze 't wilde opvangen...
Daar hebben ze even mee gesukkeld en toen de slang helemaal naar binnen was heeft hem de hele emmer naar zn maag gepompt.
En van achter alle mest die er zat eruit gehaald en daar ook nog product ingepompt zodat 't van 2 kanten zou worden opgelost.
De komende uren kan hij nog krampen krijgen, maar die vloeistof zou normaal alles moeten oplossen.
Vanavond krijgt hij slobber, en hij krijgt voorlopig olie bij zijn eten.
En hij had n pijnstiller ingespoten gekregen, daarmee dat hem zich nu goed voelde, straks als 't is uitgewerkt zal 't wel weer wat minderen.
Deze ochtend had hij nog 36,1, toen ik aankwam had hij al 36,6 en toen ik weg ging 36,9 dus 't gaat de goede kant uit.
En hij had ook niet meer gelegen, hij heeft dus echt helemaal plat gelegen, dat doen ze niet snel ook met t hoofd plat en de benen heel gestrekt!

Heb hem uit zn stal genomen, hem eens goed met de stofzuiger geborsteld, hij vond t volgens mij wel lekker.
Toen ben ik met hem gaan stappen in de bak, en heb hem daarna 10-15 min lichtjes gelongeerd.
Hij was redelijk goed met longeren, zag zo niks echt aan hem, die pijnstiller zal goed zijn werk doen.
Daarna op de poetsplaats moest hem 2x mesten, dus de beweging had hem goed gedaan, de mest zag er redelijk goed uit.
Maar kan zijn dat het mest is wat na de verstopping zit, dat weet ik dus niet, zal t morgen weten als hij meer heeft gemest.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:02

Gelukkig Paashaas dat hij er weer boven op lijkt te zijn.
Wat zul je geschrokken zijn, ze zijn toch wat gevoeliger dan hele gezonde paarden.
Wat vreselijk om je paard zo te zien protesteren tegen de slang.
Terwijl je toch al zo zenuwachtig bent op zo´n moment.
Nouja het lijkt weer rustig te zijn dus vergeet deze dag maar zo snel mogelijk.

camarque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:55

paashaas , wat naar weer dat je paard niet lekker was .
gelukkig gaat het beter.
mijn pony kreeg doxcl poeder 2x 6gr perdag ,1kilo lang. verbeterderde maar bleef hangen . hij gaat nu na behandeling perfect en rijden 5min stap en draf langs de weg ,hij vindt het erg leuk en komt aan galoperen in het land.

camarque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:38

skippy1 schreef:
Dank je Blensink! De symptomen van Ehrlichiose schijnen wel degelijk heel anders te zijn dan Borreliose. Echter...wat precies dat weet ik niet...

Koorts , pijn , spierkrampen, koliek , algemene verslechtering van het af weer systeem (lijkt griep te hebben dan heel lang of regelmatig, dus ook de symtomen van de andere tekenbeet ziektes. De wittebloedlichaampjes worden door virus aangetast.
komt voor bij honden uit buitenland en het meeste buiten europa dit wil niet zeggen dat je hier je paard geen gevaar loopt . Testen op de ziektes kan je een paard besparen.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:41

Ik heb net gebeld, hij heeft zijn slobber van gisteravond en deze morgen goed opgegeten, en had ook al verschillende keren gemest en deze zag er goed uit. Er was ook niks meer aan hem te zien dat hij ellendig was ofzo.
Oef nu ben ik opgelucht!!

Vas is toen gespoten geweest met doxcl. Zou beter helpen dan poeder, maar natuurlijk minder plezierig en erg arbeidsintensief en kostbaar.

Camarque
Gelukkig dat je paard zo goed op de behandeling met Carbesia heeft gereageerd en dat hij terug vrolijk is. Dat doet echt goed als je ziet dat hij terug zin heeft om te galopperen in t land.

Blensink, dankjewel voor je lieve en steundende reacties

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:14

Paashaas geen dank, ik leef gewoon met jullie mee.
Het doet me goed om te horen dat Vas weer opgeknapt is.
Op het moment is het gewoon twee stappen naar voren en één terug Verdrietig .
Ik bewonder je geduld en ik blijf hopen (ookal ben ik min of minder er van overtuigt) dat jullie terug gaan komen.
Gisteren gauw vergeten en met goede moed positief verder denken.
Waren zijn benen ook goed vanmorgen?

camarque fijn om te horen dat jouw paard ook weer is opgeknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:19

Als mijn paard weer de symptomen krijgt die hij de afgelopen 2 weken had (nu zijn ze weer weg), dan laat ik hem testen op Ehrlichiose. Een paard onder behandeling van de kliniek waar ik ook kom en dat hier ook in de buurt staat, heeft Ehrlichiose gehad. Nu testen heeft geen zin, pas als er weer symptomen optreden, dan is dat ook weer goed in het bloed af te lezen. Momenteel voelt mijn paard zich weer 100%. Afwachten dus... Het is goed te behandelen met een speciaal antibioticum.

Momenteel kunnen we dus even niets, het laatste bloedonderzoek wees uit dat er geen Borreliose besmetting was, maar op Ehrlichiose was niet getest. Ik ben erg benieuwd of t terug komt en of t dan Ehrlichiose is...

Paashaas: gelukkig gaat t weer beter! Sterkte!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:26

skippy1 schreef:
Momenteel kunnen we dus even niets, het laatste bloedonderzoek wees uit dat er geen Borreliose besmetting was, maar op Ehrlichiose was niet getest. Ik ben erg benieuwd of t terug komt en of t dan Ehrlichiose is...

Paashaas: gelukkig gaat t weer beter! Sterkte!

Fijn dat het geen Borreliose besmetting was.
Ik hoop voor je dat je paard niet opnieuw symptomen gaat krijgen.
En dat het alleen bij de schrik is gebleven en je paard zich 100% goed blijft voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:32

Om eerlijk te zijn verwacht ik wel een nieuwe 'aanval': hij heeft sinds juli 4x dezelfde symptomen gehad (dikke benen, 2x koorts erbij, beetje last met ademhaling af en toe en lusteloos, laatste keer ook dikke koker). In 1e instantie werd er vanuit gegaan dat t een virusje was dat ie zelf moest overwinnen. Daarna waren de symptomen 2x erg snel weer weg, laatste keer wilde ik verder kijken, vertrouwde t niet. T is dat ik zelf met de teken kwam, maar toch niet getest op Ehrlichiose, terwijl ik dat wel vroeg. Andere DA opperde Ehrlichiose zelf na t aanhoren van het verhaal...

Maar goed, even afwachten dus...

De Lyne symptomen vertoonde hij niet, dus daar maakte ik me niet druk om gelukkig! Desalniettemin erg prettig dat t ook uit de test blijkt! Nu dus afwachten of er opnieuw symptomen komen en dan testen!

camarque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:41

paashaas ; de inspuitingen helpen goed bij de beginnende of besmetting met verhoging en hoge waardes ,de poedervorm lang geven is de keuze die wij(ik samen met arts) gemaakt hebben omdat hij al staartverlamming had , geen verhoging en lage waardes anti stoffen tegen lyme en dit de minste schade aan nieren en organen zou geven. Als mijn paard weer symtonen zou krijgen betekend dat de besmetting niet geheel weg is of de kop opsteek door verminderde weerstand en zou ik behandelen weer met doxcl poeder dit geeft geen bij werkingen zoals slappe mest (darmflora blijft goed). Het blijft maar zoeken naar de beste remedie ,en de eigenaar/verzorger heeft de beste kijk op zijn/haar dier en kan dan ook zelf ook voor een behandeling vragen, jouw dier jouw keuzes. Na de carbesia is mijn paard weer gaan leven , ik hoop dat dat zo blijft en hoop dat jouw paard weer snel beter wordt . Mijn vraag aan jou is hoeveel ben jij al kwijt aan de dierenarts vanaf het ziek worden van jou paard? Ik begon in juli visite onderzoek lab en pijnstillers, neutradex en diagnose spierbevangen met lage waardes, 200euro. augustus visite onderzoek bloedafname onderzoek lyme docl 1kg 180euro, november 2x visite behandeling met finadyne en carbesia 185 euro , Homeopathie vsm hb plus en myo cure voor conditie verbetering 45 euro . Dus 610 euro bij elkaar.

skippy; welke antibiotica wordt gebruikt voor erhlichiose?
heel vervelend om te horen dat deze ziekte ook in nederland is bij paarden maar ik kijk er niet van op. Ik vindt dat alle dierenartsen bij geschoold moeten worden op tekenbeetziektes en eerder gaan testen op de ziektes omdat het zoveel klachten kan geven , gaan ze eerst de klachten behandelen en de oorzaak wordt zo niet behandeld en de dieren gaan maar achteruit en jij als eigenaar misschien niet met internet wordt hier niet alleen, ontzettend ziek van maar ook Arm!!! Ik hoop op een snelle diagnose en een passende behandeling ,sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:52

Camarque: gelukkig voelt mijn paard zich niet ziek en zijn alle kwaaltjes die hij had nu weg. Als t terugkomt, laat ik hem testen (nu onderzoek doen heeft geen zin). Bij het paard bij ons in de buurt is t bij toeval in Utrecht ontdekt. Als dierenartsen t niet zelf meegemaakt hebben, weten ze er over het algemeen bar weinig van. Een goede voorlichting aan dierenartsen zou niet verkeerd zijn!
Over mijn paard maak ik me gelukkig niet heel veel zorgen. Zoals ik al zei, hij voelt zich erg goed en toont niet ziek. Krijgt ie toch weer last en blijkt uit een test dat t Ehrlichiose is, dan is het met een speciaal AB goed te behandelen. Ik weet zo niet welke AB, maar t kan gewoon goed behandeld worden.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:55

Paashaas hoe gaat het ondertussen?
Ik hoop dat je de draad weer aan het oppakken bent na de schrik van vorige week en daarom geen tijd hebt om te posten.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:46

Hallo Camarque,

Ik wil wel ruilen... Lachen
Ik ben tot nu toe over de 2 jaar al €6500 euro kwijt!
Als je me je emailadres per pb doorstuurd, dan zal ik je de specificatie doorsturen met wat en waarvoor enz hij is behandeld met de bedragen erbij, want ik heb wel alles altijd bijgehouden in een excel bestand sinds de eerste klachten.

Ah, wist niet dat jouw paard al zo erg was dat hij zelfs al staartverlamming had... Mijn paard was al behandeld geweest met antibioticum maar voor iets anders en geen resultaat gehad, daarmee de inspuitingen. Maar mocht hij opnieuw ziek worden dan twijfel ik geen moment en laat ik hem ook carbesia spuiten, zeker naar jouw goede ervaringen.

Mijn paard had al last van een slechte darmflora voor de behandeling. Tijdens de behandeling heeft hij er geen last van gehad, daarna is t wel weer terug gekomen. Maar na een kuur primeval is dat weer terug in orde. Tot natuurlijk de koliek van afgelopen week. Maar dat heeft verschillende oorzaken.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:53

Ik zal nu even snel proberen ook een mini verslag te maken van hoe t nu met Vas gaat. Lachen
Voordat mn baas gaat binnen komen...

Ik heb afgelopen zaterdag wat met hem gereden, de donderdag en vrijdag was hij nog ellendig geweest. Zaterdag ging t eigenlijk redelijk goed, beter dan voorgaande weken terwijl hij zich nog niet 100% voelde door de koliek. Maar dacht beweging doet goed, dus had hem toch maar lichtjes gereden.
Zondag is hij gelongeerd, maandag rustdag.
Dinsdag heb ik weer gereden, en weer liep hij heel fijn, niet meer zo steunen op mijn hand rechtsom, bleef gewoon lekker los van voren. Ook de galop was nu veel beter doorgesprongen.
Gister opnieuw gaan rijden, opnieuw liep hij weer wat fijner en beter. En rechtsom helemaal geen problemen meer van onzuiver lopen of hangen op de teugel. Alleen rechtsom in de galop is het nog wat moeilijk voor hem. Ook zijn 2e draf pakt hij al wat op, gewoon uit zijn eigen. Hij werkt terug graag en blijft vooral heel ontspannen, en dat vind ik het allerbelangrijkste. De rest komt allemaal wel, als aan die 2 voorwaardes zijn voldaan.
Nu is t gewoon van stilletjes aan verder werken, en hopen dat hij vooruit blijft gaan. Maar eigenlijk, mag ik het niet zeggen, maar die koliek heeft hem goed gedaan...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:04

Fijn om te horen Paashaas OK dan! , het kan inderdaad zijn dat de koliek net nodig was om zegmaar te reinigen.
Nu rustig aan vooruit jullie twee, het klinkt allemaal erg positief in je laatste update.
Hopelijk blijft het zo!!
Dat het geluk jullie gaat toelachen hebben jullie wel verdient nu.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:13

Hallo,

Hier weer eens een verslag hoe het nu met Vas gaat na de eerste 3 maanden opbouwen.
Mijn lesgever heeft hem afgelopen donderdag weer voor het eerst een half uur gereden en vandaag heb ik voor het eerst weer les gehad, wel maar een half uur maar voorlopig is dat genoeg. Ik vraag alleen dingen aan hem die hij gemakkelijk aan kan, zodat hij genoeg reserve houdt om de lyme hopelijk blijvend te kunnen onderdrukken..
Het was al heel lang geleden dat mn lesgever op hem had gereden en lang geleden dat ik zelf nog les had gehad.. Bloos
Ik vond dat het goed ging en dacht dat ik hem goed had opgebouwd en gereden, maar is natuurlijk altijd de vraag of mijn lesgever dat er ook van vond...
Mijn houding was toch verbeterd, ik zat rechter en lichter in mijn zadel en ik had hem goed opgebouwd, was heel licht en zacht in zijn mond, los in zijn rug, ontspannen en goed aan de hulpen. Lachen

Op dit moment loopt hij 5 a 6 x per week waarvan hij 2x gelongeerd wordt. Hij wordt ongeveer 1 uur per x gereden maar wel met veel stap tussendoor. Zijn conditie is op dit moment goed, zijn spieren zal natuurlijk nog wel even duren. Hij is al wel sterk genoeg om zijn 2e draf enz te kunnen doen, alleen zijn zijn spieren nog snel moe.
Dat is geen probleem, liever dat hij iedere x 2 min. goed loopt met impuls, soepelheid en vering dan 10 min. vlak en zonder lichaamsgebruik te lopen. Maar waar hij vroeger toch zeker een 15-20 min. nodig had eer we hem goed in zijn 2e draf kregen, pakt hij het nu vanaf de eerste pas zelf aan. En dat terwijl hij niet getraind is en ook nog maar minimale spieren heeft Lachen. Zelfs als hij in topconditie en vol in het wedstrijdseizoen zat pakte hij niet vanaf de 1e pas zijn draf aan en nu wel. Is denk omdat hij waarschijnlijk al jaren ziek is geweest maar gewoon is doorgegaan tot hij echt niet meer kon... Mijn lesgever zei dat hij de toekomst heel goed in zag, dat hij waarschijnlijk veel beter ging worden dan hij vroeger was, als hij nu al zo kon lopen, hoe loopt hij dan wel niet als hij weer helemaal in conditie en spieren is... Vingers aflikken

Vroeger moesten we hem ook altijd wat onder zijn tempo rijden om hem goed over de rug te krijgen en hem in zijn 2e draf te krijgen, nu hoeft dat helemaal niet meer en rijden we eigenlijk heel erg voorwaarts om hem van achter sterker te krijgen. Vroeger ging dat niet, dan werd hij haastig, hectisch en vlak en kreeg er geen beter achterbeengebruik door, nu wel. Ook is hij meer ontspannen laat zich nu eindelijk helemaal los in zijn lichaam wat ik vroeger nooit zo kreeg. En hij kon altijd weinig verdragen met rijden Vork , nu laat hij zich veel beter rijden dan vroeger, kan nog wel eens uitslaan, maar veel minder dan vroeger, ook het hectische is er fel vanaf.

As. woensdag komt de veearts op controle.
Hij glanst heel mooi, ook zijn buik is dunner.
Alleen 1 ding... als hij 1 dag heeft stil gestaan dan heeft hij dunne benen.
Is hij gereden of gelongeerd dan heeft hij de volgende dag dikke benen...
Precies het tegenovergestelde van stalbenen... Iemand een idee van de reden?
Als het overbelasting zou zijn, dan zou ik dat ook aan hem moeten merken met rijden enz?
Of is het omdat zijn lichaam nog niet goed in balans is en de afvalstoffen nog niet goed kan verwerken na een training ook al stap ik veel tussendoor en stap ik hem lang in en uit?

Hij is terug wat aangekomen, maar ik hou hem nog wat aan de magere kant, dat zou minder belastend voor zijn vertering en gewrichten enz zijn. Ook krijgt hij nog steeds maar 3,5 kilo onderhoudsmuesli van Pavo.
Vroeger stond hij op 6 kilo energievoer en was nog te mager...
Nu hij is ook frisser dan vroeger.
Nu zie ik pas goed doet dat als een paard gezond is hij eigenlijk weinig nodig heeft, en dat voer enz het toch niet opgelost krijgt. Maarja toen wisten we ook niet wat hij had en in het begin ook niet dat hij iets had...
Ik ga hem zo verder opbouwen, heel op mijn gemak, ik wil nog lang plezier van hem hebben en ook dat hij beter wordt dan hij vroeger was, en daar neem ik ook mijn tijd voor. Oefeningen enz interesseren mij niet, nu gewoon vooral nog verder zijn basis verbeteren en hem sterker maken zonder de druk van ook eens oefeningen te moeten oefenen enz.
En we zien wel wanneer hij klaar is om terug op wedstrijd te gaan, dat maakt me nu helemaal niet uit. Ik heb nu veel meer plezier in het rijden dan vroeger met hem, en dat wil ik zo verder uitbouwen en vooral genieten van hem en hem een fijn leven te geven.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:43

Dat klinkt goed zeg!! Haha! Gefeliciteerd!!!
Ik ben blij voor jullie, nu rustig aan verder en genieten.
Persoonlijk denk ik dat de dikke benen komen doordat hij weer aan het werk is en dat net het bloed niet zo snel doorstroomt dan hoe het eigenlijk zou moeten wat je zelf al zegt dat zijn lichaam nog niet helemaal in balans is.
Maar ik weet zeker dat dat langzaam aan ook beter word.
Denk dat je nu inderdaad goed zit aan je voer en werk schema.
Rustig aan zo doorgaan en hopelijk brengt de VA je van de week ook goed nieuws daar ben ik bijna van overtuigt.
Wat moet het heerlijk voor je zijn dat hij nu zelfs beter loopt dan voorheen.
Ookal gaat er nog wat tijd overheen denk toch dat je stiekum kunt gaan denken aan weer te starten langzaam aan spieren en conditie opbouwen.
Ik gun het jullie zo.
Nu iig lekker genieten van elkaar en rustig aan zo doorgaan.
Hoe oud is Vas eigenlijk?
En is hij helemaal medicijn vrij nu?

Nou meis heel veel geluk en succes verder en niet vergeten af en toe een up-date te plaatsen he.
Want ook het goede nieuws willen we horen.