Lezingen worden op zijn site aangekondigd bij nieuws, maar daar staat geloof ik nog niets bij. Misschien moet je hem even mailen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kazoo schreef:Wat ik niet snap is: waarom vragen ze een ir. om een lezing te houden over o.a hoef- en peesproblemen e.d.? Dat is toch iets waar je een dierenarts voor vraagt? Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden, en heb wel zin om deze man een keer "live" te zien. Even mijn topografische kennis opfrissen, want ik heb geen idee waar St. Michelsgestel ligt.
trisca schreef:Ik heb toch besloten een topic te openen voor mijn topic, hier de link:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=532314&hilit=
Wij hebben hier net op de praktijk een geval van ernstige bloedworm.. Daar wordt je ook niet blij van, het gaat niet best met het betreffende paard. De oorzaak is waarschijnlijk niet of veel te weinig geent.
Askja schreef:Goed verslag, Imre. Heel verhelderend.
Van Leen Taal heb ik zelf geen hoge pet op. Zijn uitlatingen over Boett-dekens en het vermeende verband tussen eczeem en onnatuurlijke omstandigheden vind ik tamelijk belachelijk en zelfs kwalijk. Waar haalt hij het vandaan?
Voor mij is het 200 % duidelijk dat eczeem wordt veroorzaakt door de culicoidesmug. Waar de gevoeligheid voor die mug door wordt veroorzaakt, is een stuk minder duidelijk (ik denk een optelsom van verschillende dingen), maar ik weet 1 ding heel zeker: onze zomer en winter buiten gehouden eczeempaarden zijn heel gelukkig, in de zomer mede dankzij die ondingen van een Boettdekens. Kom gerust kijken, mijnheer Taal.
Mensen, gebruik wat het welzijn van je paarden betreft je gezond verstand en laat je geen schuldgevoel en wondermiddelen aanpraten door zo'n pseudowetenschapper met goeroe-trekjes als Leen Taal.
ravel schreef:Heb een schrijven van LT persoonlijk waarin hij ondertekent met;
Ir. L. Taal MSc Pa/Kt
Heeft iemand enig idee om wat voor een science master het hier zou moeten gaan? Pa= pathologie? Kt=?
Daarnaast heb ik nog een hele lijst aan referenties gevonden en heeft LT het in zijn eigen uitgaven over 'nieuwe medicatie' en 'nieuwe geneesmiddelen'.
De scan's van dit alles krijg ik hier niet op de site, voor belangstellende kan ik het per mail versturen
Wind schreef:
Het waren er slechts 60 ivm de hoge kosten van het onderzoek. Hij vertelde nog dat hij een selectie moest maken van alle aangeboden eczemers en dat hij het aantal het liefst had verdubbeld, maar dat kon financieel niet.
henny_w schreef:Vanochtend heb ik met de 'big boss' van het Fjordenstamboek gebeld over het zomereczeem onderzoek.
Hij had het over 102 paarden, Taal over 60 ????
Nou lijken fjorden wel verhipt veel op elkaar dus per ongeluk dubbeltellen zou wellicht snel kunnen gebeuren![]()
russel schreef:Ik heb het zelf niet zo op wormspuiten, maar doe toch wel 3 x pj equest en 1x equimax, heb ooit een paard met een zware worminfectie meegemaakt en dat is geen pretje.
russel schreef:Mooi ook een optie, ik doe in september equimax, wanneer doe jij dan equest?