[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:25

Ik geef Mokcure sinds een paar dagen aan mijn pony. Hij heeft mok ten gevolge van een natte bodem. Ik hou jullie op de hoogte!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:27

Hey ff een vraagje aan jou, hoeveel zit er in zo'n pak en hoeveel schepjes/lepels moet je aanhouden? Ze zeggen dat dit nl een volledige kuur is, dus ik neem aan voor 6 weken. Zou je dat niet moeten aanpassen voor een koudbloed (de hoeveelheid)

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:24

Volgens mij zijn MokCure en MokCare twee verschillende middelen, of niet?

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:51

ow...tja nou je het zegt, er staat mokcure....

curemok ken ik wel, maar ik weet niet wat mokcure is...

nikkigioa

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:54

Ik ben niet zo duidelijk geweest zie ik. De pillen die mijn paard krijgt heten geen Mokcure maar Curemok. Dit is het:
Afbeelding

Er zitten 600 tabletten in en je moet je paard er 2-6 per keer geven. Ik geef hem 1 keer per dag 6 van die tabletten. Hij krijgt het nu een halve week en zijn mok is (toevallig?) aanzienlijk verminderd. Maar dat hoeft nog niks te zeggen natuurlijk. Zoals ik al poste: ik hou jullie op de hoogte!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:05

ik heb dit ook gebruikt..eerst zag ik ook verbetering..daarna werd het erger (is normaal met homeopathis..) Toen weer ff beter en toen kreeg ze weer heeeeeeeel veel jeuk... toen ben ik maar gestopt. ik heb dit 30 dagen gegeven...

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:30

ik gebruik nooit van die pilletjes... ben dr altijd vroeg bij omdat mn vzpaardje nogal gevoelig is voor mok. maar als ik dan met betadine shampoo zn plekjes was en daarna goed afdroog (dus geen zalf ofzo) en zorg voor een lekkere schone bodem in zn stal dan is het de week erna altijd weer een stuk minder.

ligt ook erg aan het weer hoor... als het weiland modder is en hij loopt een halve dag buiten is het gegarandeerd mok

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:54

Ik denk, dat ik die MokCare gewoon eens ga proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Toch???

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:39

euh... lijkt me op zich ook wel...maar niet altijd...hoewel ik dat mokcare ook wel zou durven proberen, zeker voordat ze de wei weer opgaan...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:06

Hier een stukje over de ingediënten van MokCare:
Deze pure kruidenmix van o.a Solidago virga aurea, Viola Tricolor, Calendula officinalis is een echt wondermiddel tegen mok.
Zelfs paarden die hun hele leven lang onder de mok hebben gezeten waren na 3 weken geheel MOK VRIJ.
Meestel na 14 dagen zie je dat de huid rustiger wordt, dat de mok opdroogt en dat mok makkelijk is te verwijderen en blijvend verdwijnt.
Gebruik:
De kuur bestaat uit 2x per dag 2 eetlepels mokcare laten trekken in 1 liter kokend water en daarna laten afkoelen en geheel over het voer als slobber toedienen.
De paarden zijn er dol op.

Mokcare is ook getest op paarden met zomer eczeem (schuren) en ook daarop reageerden paarden zeer goed. U dient in het voorjaar voordat de mugjes komen te starten en het gehele seizoen door het eten te geven
Calendula officials is een heel gewoon tuinplantje dat in heel Europa en Noord Amerika voorkomt. De Calendula officinalis of gele bloemen worden al eeuwenlang medicinaal gebruikt

De flavonoiden, welke in grote hoeveelheden in Calendula officinalis worden gevonden, zijn de ontstekingsremmende stoffen. De triterpene saponinen kunnen ook van belang zijn, terwijl Calendula officinalis ook carotenoiden bevat.
Solidago virga aurea maakte in lang vervlogen tijden naam als een kruid dat uitstekend wonden kon genezen. Zijn oude Latijnse benaming was Consolidae saracenias, oorspronkelijk vertaald als heidens wonderkruid. Solidago virga aurea werkt ontsmettend en versnelt de genezing van wonden.
De echte is een overblijvende, kruidachtige plant met een korte wortelstok en rechtopstaande stengels en geurige gele bloemenhoofdjes. Het bloeiende kruid wordt verzameld en bij ca. 30 graden gedroogd. De Solidago virga aurea heeft meerdere namen zoals: wonderkruid, heidens wondkruid of St. Pietersstaf. De echte Solidago virga aurea is bedreigd en staat op de rode lijst.
Viola Tricolor is sinds lang in gebruik tegen allerlei ziektes. Rode draad daarin zijn de toepassingen tegen huidaandoeningen, zoals eczeem, huiduitslag en jeuk.
Zoals je het hier leest, zijn het dus alleen plantjes en zou dat niet kunnen schaden, of zitten er plantjes tussen waar een paard allergisch op zou kunnen reageren???

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:21

geen idee...geloof het niet...maar het kan natuurlijk wel. Calendula is heel goed...teminste de calendula creme voor mensen werkt heel goed.. zeker tegen zonnebrand e.d. dus ik geloof er wel in. En misschien is dit nou eindelijk een gezond middel tegen de jeuk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:04

Kun je die MokCare ergens bestellen? Zoja, iemand een link?
Ik ga van de zomer een kuurtje Drainage Compositum voor de afvoer van afvalstoffen in der lichaam eens proberen, is mij toendertijd aangeraden voor mijn paardje

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:41

Hier de link: http://www.huppa.nl/mokcare.htm

Zou ik zomaar met die MokCare kunnen beginnen bij Fleur? Ze heeft als 3jarige een darminfectie o.i.d. gehad en sindsdien is het altijd rustig beginnen met van hooi naar gras en andersom. Anders is ze ontzettend aan de schijterij!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:46

hmmz als je dat ook doet terwijl je dat mokcare in gewone porties geeft, is het denk ik geen probleem. Het zou goed kunnen dat ze erop reageert, maar dat moet je denk gewoon uitvinden... ik geloof dat het in verhouding met het gewone eten maar een beetje is wat je erbij geeft.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:45

Anouar blijft maar last houden van de mijt Soms is het een hele tijd weg, maar dan komt het ineens weer terug. Met dat spul wat ik heb gaat het dan wel weer weg. Ik blijf echt smeren tot het helemaal weg is, maar het steeds weer terug.
Nu heeft hij ook weer allemaal open plekken.
Kan ik nou niks doen zodat het nooit meer terug komt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:48

Die MokCare ziet er interessant uit

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:50

jah eej...zoals ze het nu zeggen is het ook tegen de jeuk...MOOI! want die jeuk bij onze belgen lijkt wel nooit te stoppen. De da had we wat tegen de jeuk, maar dan hadden ze weer een verhoogde kans om hoefbevangen te worden...dusja dat wil ik niet he...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:31

Ik ga van de zomer, dan heeft ze meestal mok, die MokCare kruiden eens proberen Keet reageert heel goed op kruiden
dus dat probeer ik dan liever dan die tabletjes van VSM.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:48

Ik ga binnenkort een andere weg inslaan met Bonita's mok.. Ik ga contact opnemen met de Silverlinde, voor een homeopatische behandeling. Zij is overigens de eerste professional die zegt dat ik de sokken niet mag afscheren!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:00

ow, en wat voor rede had ze daarvoor??? heb ze dat ook verteld?

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:24

jah,, ben ik ook wel benieuwd naar
hoe werkt die homeopatische behandeling en waarmee onderbouwt ze het? en hou je ons up-to-date? ik ben wel benieuwd of het gaat werken

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:36

Hmm, ben ik ook errug benieuwd naar! En zeker ook waarom je de sokken niet mag afscheren (dat helpt namelijk wel bij fleur....)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:10

Ja Teuntje, hou ons allemaal up-to-date hier
Ben er ook errug benieuwd naar!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:10

Hey! Ik heb haar nog niet gebeld, maar dat ga ik zeker wel doen!

De reden voor het eraan laten zitten van de sokken is omdat ze dienen voor de afwatering van zweet en water van het land, terwijl de meeste dierenartsen er een omgekeerde wereld van maken, door de sokken trekt het water van het land juist in de sokken en op de huid. Als je goed kijkt in de sokken, zie je ook dat de huid schoon en droog is. Ik heb alleen voor de betere behandeling uitsluitend de haren weggeknipt waar ook plekken zaten.

Dat het bij veel paarden wel werkt dat je de sokken afknipt, is omdat er meer lucht bij kan komen, omdat de bacteriën die de natte mokplekken veroorzaken het liefst in een luchtloze ruimte leven (Anaerobe bacteriën)

Ik knip altijd wel de koten kaal, bij de sporen zeg maar. Daar helpt het wel als ik het afknip, maar de plekken bij haar voorknieën daar helpt het niet bij. En ik zorg er ook voor dat de haren net niet op de grond komen te hangen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:49

Ik weet wel dat de vetlok beter kan blijven zitten omdat deze het vocht etc. goed afvoert, komt er dus met het verhaal van Teuntje op
t zelfde neer.
Ik ben verder heel benieuwd hoe het allemaal na je belletje gaat lopen !