hann schreef:Reactie vwa (keuringsdienst van waren): uit een reeds eerder uitgevoerd onderzoek is gebleken dat toxicsche stoffen niet met dierlijke produkten, zoals vlees en melk meekomen, en Jkk daardoor geen bedreiging is voor de volksgezondheid. De gezondheidsdienst voor dieren in Deventer hadden dit onderzoek gedaan.
Reactie Produktschap voor veevoeders (pdv): JKK is in de risico beoordeling voor melkveehouderij onder het risico botanische onzuiverheden meegenomen (kort en maar matig krachtig).
De ragfork werkt overigens fantastisch, ook fijn voor je rug en je kunt het JKK zonder met je handen op te pakken in je kruiwagen leggen.
De 3 soorten gif moet ik nog even uitzoeken.
De plaastelijke televisies vind ik ook een goed idee, alleen wel jammer dat mensen buiten de bebouwde kom dit vaak niet kunnen ontvangen, maar meestal wel de paarden (in beheer) hebben.
Plaatselijke, regionale en landelijke bladen hebben natuurlijk een groot bereik. En ik ga toch nog eens informeren hoe de provincie Brabant hier tegenover staat. Soms denk ik dat ik hier de enige Brabander ben op dit forum, maar het JKK groeit en bloeit hier ons ook boven het hoofd uit.
Tja, ik vraag me dan af hoe men in Deventer die melk heeft onderzocht.
Er zijn 6 soorten gif in deze plant....die niks doen tot het met de enzymen van de lever in aanraking komt.
Dat het toch wel in de melk zit staat oa. op de volgende (engelstalige) site http://www.agf.gov.bc.ca/cropprot/tansy.htm dus het komt mij een beetje raar over als de engels koe dit wel in de melk heeft zitten en de nederlandse koe niet?
Daarnaast zijn er ook wel site's te vinden die spreken over gif in geitenmelk....maakt die de melk anders dan een koe dan?
Het zal wel weer zo wezen dat de hoeveelheid niet schadelijk genoeg is om er iets aan te doen (geld, geld, geld)....ofwel....we mogen ons dus best door de keuringsdienst van waren dagelijks met onze 3 glazen melk een beetje vergiftigen....tot ook bij ons het lampje uit gaat...maar wie controleerd dat nou dat dat door dit gif kwam he.....dat valt toch niet op... we krijgen al zoveel gif binnen dat dit er ook wel bij kan, das dan misschien maar een druppel op de bekende gloeiende plaat?
Hoewel....nog niet zo heel lang geleden is er al eens gezegd in het nieuws dat melk niet zo goed was als we eigenlijk dachten.
Zijn die melkproducten niet uit de gezonde schijf van 5 gehaald???? en weet iemand hier nog waarom???