Ja vroeger dachten dierenartsen het ook maar naar later onderzoek of ervaring is gebleken dat dat niet zo is. Sommige dierenartsen weten het nog steeds niet!
Mag je als er droes op een stal heerst wel gewoon op buitenrit of moet je dan echt rond je stal blijven ? Wij hebben het gelukkig nog nooit gehad en als ik dit topic zo lees hoop ik het ook zo te houden
bij mijn dochter op de pony club bleek er eentje droes te hebben de ouders hebben het paardje gewoon laten komen! nu is mijn vraag of ik voorzorgs maatregelen moet treffen . er schijnt namelijk ook een penciline te zijn als ze nog geen last hebben van hoge koorts en bulten . hoelang mag ze niet vervoert worden en tot hoelang is ze besmettelijk.
Enten niet, ik geloof dat de enting zelfs niet meer te krijgen is vanwege tegenvallende resultaten. Als ze in het begin stadium van de ziekte zijn kan je peniciline geven, maar overleg dit met je DA.
Ik had gevraagd of men hier alleen droes meldingen wilde plaatsen. Het gaat weer mis, dus daarom een slotje. Als er ergens droes is geconstateerd, dan kan men een pb naar mij sturen en zet ik het in dit topic!