rien10 schreef:eshz schreef:Soms doen zulke paarden het nog wel goed voor de wagen. Mocht je toch nog iets willen proberen.
En als je helemaal niks aan mennen vind?
In mijn geval is de kwestie andersom, ikzelf kan niet meer goed rijden maar heb een paard dat nog redelijk gezond is en wel echt de beweging nodig heeft om gezond te blijven.
vroeger was ik echt ruiter, recreatief en dressuurmatig, mennen was iets voor andere maar toch heb ik 4 jaar geleden de over stap gemaakt naar mennen en nu genieten we alsnog van elkaar maar dan op de bok ipv erop.
Mijn vorige paard had ook KS en in zijn geval speelde er er nog meer lichamelijke factoren waardoor ik hem hij uiteindelijk op 15 jarige heb laten inslapen, maar als ik toen wist wat ik nu weet wat betreft mennen, had ik het zeker overwogen en uitgezocht of het een optie was voor hem.
Maar mijn ervaring opzij, ik snap ook de keuze als men een paard zo jong met deze gradatie van KS laat gaan, het is niet niks, en als je de middelen niet heb om een paard aan te houden als grasmaaier (als dat voor het paard ook een pijnloze optie is) is hemelen het meest humane imo
In elk geval heel veel sterkte toegewenst TS