Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Konstantine schreef:Daarvoor zou ik iemand geen schuldgevoel aanpraten.
Als ik morgen een zeer gecompliceerde elleboogbreuk oploop en het vooruitzicht is dat ik een jaar niet mag tennissen zeg ik de tennisclub ook op tot dat wel weer mag.
Mijn hobby is tennissen, niet contributie betalen.
Als je een paard hebt is de hobby paardrijden, niet stalling betalen of stront scheppen. Dat neem je erbij omdat je ook de leuke zaken hebt.

DuoPenotti schreef:Dan zeggen we inderdaad hetzelfde maar praten langs elkaar heen.
Denk dat wij je vorige berichtje op namen van als nou als je niet meer kunt tennissen doe je hem maar lekker weg

Konstantine schreef:Daarvoor zou ik iemand geen schuldgevoel aanpraten.
Als ik morgen een zeer gecompliceerde elleboogbreuk oploop en het vooruitzicht is dat ik een jaar niet mag tennissen zeg ik de tennisclub ook op tot dat wel weer mag.
Mijn hobby is tennissen, niet contributie betalen.
Als je een paard hebt is de hobby paardrijden, niet stalling betalen of stront scheppen. Dat neem je erbij omdat je ook de leuke zaken hebt.
DuoPenotti schreef:en daar spreekt ts niet over behalve jaarlijks.
En daar spreken honderd andere nooit over als je zo de weggeef paarden bekijkt.
En dan ook aan jou de vraag, wat ts niet beantwoord. Waarom zou een ander wel stalgeld en in jou hypothese nog extra kosten?
prompter schreef:Little_Gift schreef:Omdat het met niet meer bruikbaar vaak niet over de stalprijs gaat maar alle andere managementkosten en medische kosten.
Ik heb andere ervaringen om me heen gezien in de loop der jaren. Mensen willen een paard om op te rijden. Als dat niet meer kan, is de stalling "ineens" te duur terwijl die voor het nieuwe paard wel weer op te brengen is.

Lieser schreef:Konstantine schreef:Ik wilde alleen maar aangeven dat ik begrijp dat als je je hobby niet meer kunt uitvoeren, je de kosten liever ook niet meer wilt dragen, of dat als je maar geld hebt voor 1 paard ik snap dat je dan een rijdbaar paard wilt.
Maar pensioen in Frankrijk is toch niet gratis?
Elin_ schreef:Lieser schreef:Maar pensioen in Frankrijk is toch niet gratis?
Klopt, maar het kost wel minder dan de gemiddelde zorgverzekering in Nederland. Dat had ik er toen wel voor over
Een stuk betaalbaarder dan de gemiddelde pensionstal in Nederland, zeker als je uit de Randstad komt. En veel meer ruimte voor het paard, als je de topics hier op bokt ziet. Win-win dan. DuoPenotti schreef:Germie, dan laat je een paard inslapen als je er niet meer naar wilt kijken.
Uiteraard een gezonde verkoop je, maar daar gaat het hier niet om.
Ja internet staat er vol van, maar dat maakt het nog niet oke.
Toen mijn sjimpie 10 was (meen ik) kreeg hij op pensionstal een glijder in de wei.
Ik reed toen nog fanatiek sport. En dat ging niet meer.
Recreatief ging nog wel, maar daar lag toen mijn doel niet.
Maar nooit heb ik overwogen hem weg te doen. En die stond toen toch ook met binnenbak.
Maar het was verder ook een stal met goed welzijn, dus ook niet verhuisd.
Ben toen weer sportpaarden van een ander gaan rijden.
Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen als je graag wilt rijden.
Lieser schreef:Konstantine schreef:Ik wilde alleen maar aangeven dat ik begrijp dat als je je hobby niet meer kunt uitvoeren, je de kosten liever ook niet meer wilt dragen, of dat als je maar geld hebt voor 1 paard ik snap dat je dan een rijdbaar paard wilt.
Maar pensioen in Frankrijk is toch niet gratis?