Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:18

Ik verzorg Kelly al bijna twintig jaar en heb haar nu 8 jaar geleden van de vorige eigenaar overgenomen :j
Het is echt soms een vreselijke irritante ouwe tante haha.
Maar ze doet het verder nog best goed dus dan gaan al die emmers slobber er gewoon maar weer in :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:09

Grit schreef:
Ik deel jouw mening van beide posten Tancreda4.
Ik kan mij voorstellen dat je je grenzen verlegd omdat de keuze tot inslapen erg definitief is en je nog andere dingen ziet waardoor je paard nog zin heeft in het leven.

Dus ik durf niet te zeggen hoe mij dit zou verlopen, maar ik denk dat het voor een paard erg belastend is om niet over te kunnen of durven geven aan de noodzakelijke rust die liggend nodig is. Ik vind het altijd schrijnend om te zien als ze staand zo diep in rust gaan dat ze op de knieën wakker schrikken (of echt omvallen).

We moeten ook beseffen dat ze geen andere keuze hebben dan zich voortdurend aan te passen aan hun beperkingen en wij daardoor een vertekend beeld kunnen hebben van hoe zwaar ze dit valt.

Dat inderdaad en ze maskeren het vaak ook erg goed. Daarnaast groei je er ook in mee waardoor de overgang van redelijk slecht maar nog te doen naar het is te ver heel lastig te zien is wanneer je er midden in zit. Een buitenstaander valt het dan veel sneller op.

ellepel schreef:
Ja nou ja, 8 tot 10 kilo ruwvoervervanger per dag :j
Ik doe het met alle liefde <3

Wat fijn dat ze het daar goed op doet.

Ik merk dat mijn paard toch nog meer afvalt ondanks dat de voer wat omhoog is gegaan. Dus vandaag onder een 0 grams regendeken en de voer verdubbeld. Ze is een wintervacht aan het aanmaken en daar gaat steeds meer energie in zitten wat ik dan gelijk aan haar gewicht merk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:50

Ik ben gister ook nog begonnen met een extra emmer voer erbij .
Merk dat het gras nu minder word,. Ze kreeg 3 emmers voor de nacht,maar heb er gister eentje bij gedaan.
Zo maar eens kijken of ze alles opgegeten heeft.
Ik moet smorgens altijd zo lachen, ze krijgt wat hooi bij in een bak.
Maar dat kan ze helemaal niet kauwen dus worden het proppen.
Ligt echt haar hele paddock vol met van die propjes :')

EvaC

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:38

Ik heb een 10% kortingscode gekregen van Pavo omdat ik de proefzakjes 18+ heb gebruikt. Wilde gisteravond 2 zakken bestellen, maar de korting weegt niet op tegen de verzendkosten, dus ik ga maar naar de lokale voerboer. Die gun ik de omzet meer.

Mocht iemand een flinke bestelling moeten doen en een beetje korting willen, de code is samplebag. Heb al even geprobeerd of het overal op geldt O:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:57

Is dat alleen geldig op Pavo hun eigen site?
Oh ik krijg net mail dat doc horse de hele week zelfs 20% korting op Pavo geeft :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:16

Ja, alleen op hun site. Maar kreeg ook al mail van DocHorse dat zij 20% hebben vandaag, hun assortiment is alleen niet zo groot.

Heb net via Zooplus de Health Boost besteld. Ze hebben daar 50% korting op.

Zorrolily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 13:29

Vanmorgen is de dierenarts/tandarts voor controle bij Zorro geweest. Een kleine maand geleden schreef ik hier nog dat ik me zorgen maakte en me afvroeg hoe lang het nog zou duren.. Nou vandaag dan toch een positieve noot. DA was zeer tevreden met hoe hij er uit zag, natuurlijk mag er wat vet/gewicht bij maar hij is toch echt wel langzaan aan het aankomen. Toch weer 1 kies eruit, die zat zodanig los dat we hem daar beter mee konden helpen.
Ik vroeg om een bloedtest te doen, de laatste was namelijk niet zo goed, ontstekingswaarden waren hoog en hoge eiwitwaarde, hoog calcium en hoge globuline. Dat kon wijzen op tumoren en ik besloot toen om dat niet verder te onderzoeken, omdat ik hem dat niet wou aandoen.
Al die zorgelijke waardes zijn gedaald! Eigenlijk is alles nu goed en binnen de marges. Heb wel even gehuild van geluk, haha. Dit hadden we allebei niet verwacht.

Hij staat nu lekker bij te komen en krijgt straks weer een grote emmer met slobber.

Over het algemeen doet hij het dus toch echt heel goed. Het aankomen gaat heeeeel langzaam maar ik zie wel echt verschil per week. Ik voer hem eigenijk alsof hij Cushing heeft, ondanks dat dat niet uit het onderzoek naar voren kwam, maar misschien heeft dat toch positief effect op hem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 13:41

@Zorrolily: wat zal dat een opluchting zijn.
Langzaam aankomen is juist beter dan wanneer de kilo's er aan vliegen, dat kan weer andere problemen geven nl.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

Net even snel hooi gehaald, want de TruckRun is vandaag en klem zitten vanwege 150 langzaam rijdende toeterende vrachtwagens zag ik niet zo zitten :)

Altijd blij met de Fiat Qubo waar ik 8 flinke pakjes in krijg :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:26

Flinke hoeveelheid Ellepel, maar alles voor de oudjes. <3

Altijd fijn weer even een voorraadje.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Het is bij Voer voor paarden wel makkelijk dat ze het komen brengen :j
Ik rijd geen auto en dan scheelt het enorm als ik niet met zakken voer op de scooter hoef te slepen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:55

Dat heb ik ook een tijdje gedaan via Lavor en dat is ook gratis als je genoeg besteld, maar ik heb nu meer keus als is het assortiment daar nu ook uitgebreider.
Qua hooi had ik ook altijd grotere voorraden, zeker in de winter handiger :) Maar de kwaliteit was op een bepaald moment niet meer goed voor wat ik graag voer, dus nu moet ik het weer zelf halen want waar ik nu kom bezorgd niet thuis.