Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Vaak is het een kwestie van uitproberen, klinkt misschien cru maar als je iets probeert en het wordt daarna erger dan weet je dat het niet goed is maar heb je wel meer info over waar het probleem kan zitten.
Dan heb ik al vaker meegemaakt dat paarden nog heel lang door kunnen lopen als ze goed dressuurmatig op niveau worden getraind en dat het dan mis gaat als ze uit die training komen en/of in handen van minder kundige mensen.
En paarden communiceren zeker wel ohz en in de training, denk maar aan staken en bepaalde oefeningen niet uit kunnen of willen voelen. Het is altijd belangrijk om voorzichtig te blijven maar het toch ook goed te interpreteren en dat kan heel lastig zijn, zelfs voor dierenartsen.
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:Vaak is het een kwestie van uitproberen, klinkt misschien cru maar als je iets probeert en het wordt daarna erger dan weet je dat het niet goed is maar heb je wel meer info over waar het probleem kan zitten.
Dan heb ik al vaker meegemaakt dat paarden nog heel lang door kunnen lopen als ze goed dressuurmatig op niveau worden getraind en dat het dan mis gaat als ze uit die training komen en/of in handen van minder kundige mensen.
En paarden communiceren zeker wel ohz en in de training, denk maar aan staken en bepaalde oefeningen niet uit kunnen of willen voelen. Het is altijd belangrijk om voorzichtig te blijven maar het toch ook goed te interpreteren en dat kan heel lastig zijn, zelfs voor dierenartsen.
Maar dat uitproberen doe je dan toch als je qua onderzoeken e.e.a. hebt gedaan/uitgesloten? Van wat ik begrijp is er enkel een röntgenfoto gemaakt, niks anders dat de pezen in beeld brengt, ook is er niet verder gekeken dan de benen. Dan is erop gaan zitten imo geen goede stap.
Esther schreef:_San87_ schreef:
Maar dat uitproberen doe je dan toch als je qua onderzoeken e.e.a. hebt gedaan/uitgesloten? Van wat ik begrijp is er enkel een röntgenfoto gemaakt, niks anders dat de pezen in beeld brengt, ook is er niet verder gekeken dan de benen. Dan is erop gaan zitten imo geen goede stap.
J kunt niet alles zien en dierenartsen weten niet alles.
Als het paard slechter wordt kunnen ze wellicht gerichter zoeken.
Stuk is hij al, het is de moeite waard om te proberen, je merkt snel genoeg of hij er beter of slechter van wordt.
fransje23 schreef:Het gaat er hier wel erg fel aan toe richting ts! Dat lijkt mij niet nodig!
Ze doet haar best ook al pakt ze het anders aan dan sommige anderen zouden doen
Dat er na de röntgenfoto's, tweemaal inspuiten en orthopedisch beslag al binnen 8 maanden gekozen wordt voor een zenuwsnede is m.i. vrij vlot.
De dierenarts heeft ook nog gedacht aan een peesprobleem (bij de hoefkatrol, denk ik?).
Als dat het geval is ben je zo maanden met herstel bezig.
Maar ik neem aan dat ze dat allemaal heeft gedaan op advies van een dierenarts.
Wat raad de dierenarts nu aan?
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:Vaak is het een kwestie van uitproberen, klinkt misschien cru maar als je iets probeert en het wordt daarna erger dan weet je dat het niet goed is maar heb je wel meer info over waar het probleem kan zitten.
Nikass schreef:Volgens mij geven mensen hier gewoon hun mening over de informatie die ze in dit topic krijgen. Daar is niets te persoonlijks of te fel aan.
Gelukkig roept het verontwaardiging of emotie op als het om het welzijn van een dier gaat. Waarom zou dat niet gewoon mogen gebeuren?
fransje23 schreef:Nikass schreef:Volgens mij geven mensen hier gewoon hun mening over de informatie die ze in dit topic krijgen. Daar is niets te persoonlijks of te fel aan.
Gelukkig roept het verontwaardiging of emotie op als het om het welzijn van een dier gaat. Waarom zou dat niet gewoon mogen gebeuren?
Ik zou graag zelf bepalen of ik het fel vind of niet!
Als iemand gaat roepen dat ts paarden kapot rijdt is dat toch echt persoonlijk!
Nikass schreef:Zet er dan even bij dat jij het vindt. Een ander bepaalt ook graag zelf of iets te ver gaat of te fel is.
Nikass schreef:Die opmerking vraagt om een toelichting vind ik, dus daar heb ik ook om gevraagd. Vooralsnog geen antwoord helaas. Een opmerking zo droppen vind ik ook niet ok, maar dat is wat anders dan wat jij stelt.
Ik vind het jammer dat als er in een topic een beetje emoties doorklinken, dat er dan altijd meteen weer zo'n brave Hendrik moet roepen dat iedereen aardig tegen elkaar moet blijven.
Mazida schreef:Ik zou paard een welverdiend pensioen geven of het paard laten inslapen als het blijft kreupelen, maar ik zou geen medische ingrepen meer laten uitvoeren. Je kunt alles op de foto laten zetten en scannen en dan kun je nog zonder diagnose blijven.
Nikass schreef:Fransje het effect is 0? Wat is jouw doel dan? Misschien niet hetzelfde als dat van een ander. En gekat? Heb ik niet gezien. Misschien heb ik erover heen gekeken. Dus als je iets wil beweren, quote dan even de kattige opmerking en geef aan waarom je hem kattig vindt. Dán heb je een inhoudelijk gesprek.
Wat heeft zo'n algemene opmerking droppen voor effect volgens jou?
fransje23 schreef:Dat bedoel ik inderdaad, ilse_123![]()
Verder ga ik ook niet quoten, dit topic is geen discussie over al dan niet kattige opmerkingen. Het helpt ts ook niet verder.
Fortitude schreef:Goh. Ik vind wel wat van het uitvoeren van een neurectomie aan beide voorbenen. En dan ook nog zonder diagnose. En dan druk ik me vriendelijk uit.
Dat terzijde.
Persoonlijk zie ik drie keuzes:
- uitzoeken wat er nou echt aan de hand is en dan verder kijken of het behandelbaar is of niet.
- echt op pensioen en dan niet alsnog weer erop kruipen omdat je dat zelf nou zo leuk vindt. Je schrijft zelf dat hoe meer hij moet doen, hoe minder blij hij is. Laat dat arme beest dan gewoon staan als je zelf niet het geld wilt/kunt uitgeven om verder onderzoek te doen. Wat je nu doet vind ik persoonlijk echt niet eerlijk naar je paard toe.
- inslapen.
En eerlijk gezegd zou de 2e optie niet eens op mijn lijst staan als het mijn paard was. Want op dit moment heb je geen idee of rust goed of slecht voor hem is.