Ervaringen met Regumate

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re: Ervaringen met Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:33

Jeetje, bijzonder zeg.
Ik hoop dat het haar helpt met alle ongemakken. Zoja, dan is het het wel waard allemaal denk ik. Dit hoe ze nu is, is ook niet fijn voor het dier.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 22:44

Noukie schreef:
Vraag voor de mensen die de varkens variant geven: hoe komen jullie eraan? Mijn da kan/wil het namelijk niet leveren omdat het niet voor paarden geregistreerd staat, zo ook een andere kliniek uit de buurt..
Mag overigens ook per pb

Hetzelfde hier, bij mijn weten geld dit voor alle dierenarts klinieken in NL?

Vandaag weer nieuwe fles afgerekend, bijna 1000 euro in het jaar kwijt aan die zooi -O-

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 23:35

Ik heb nog een bijna volle varkens variant staan. Van een dierenarts die ook ander vee doet..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 07:10

josewoos schreef:
Hetzelfde hier, bij mijn weten geld dit voor alle dierenarts klinieken in NL?

Vandaag weer nieuwe fles afgerekend, bijna 1000 euro in het jaar kwijt aan die zooi -O-

Ja het is echt een hoop geld he? En voor iets wat ik eigenlijk liever niet zou geven ook nog.
Maar zonder is gewoon geen doen, voor de merrie zelf ook niet, dus ja.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 08:10

Ik heb 3 DA's en alle 3 bestellen gewoon de varkensvariant van Virbac als ik ernaar vraag. Ik woon wel in België. Maar als ik uitreken, dan zou me dit nog steeds 800-850€/jaar kosten als ik continue zou geven...

Voor diegene die zei dat ze dacht dat de Regumate niet veel deed, maar dat het na het stoppen toch wel een groot verschil was: de eerste hengstigheid na het stoppen is altijd feller, niet te vergelijken met hengstigheid die erdoor breekt, die zijn meestal wel een afgezwakte versie van normaal.

Hier gelukkig nog geen reden gehad om terug op te starten. Inmiddels al aan de 3de hengstigheid dit seizoen (ze heeft weer maar 2x overgeslagen deze winter), maar buiten dat we de drinkbak stukgeslagen heeft omdat het buurpaard naar haar keek :roll: is ze goed te doen. Ook bij het rijden heeft ze nog niet naar mijn been gemept of uit frustratie geplast. Het humeurig zijn op stal hebben we opgelost met haar te verzetten zodat ze geen directe buren meer heeft, maar wel zicht op de andere paarden. Humeur is er duidelijk op vooruit gegaan evenals eetlust, wat haar maag weer ten goede komt.
Dus momenteel zie ik geen reden om terug een hormonenkuur op te starten en hoop dat dit zo blijft. Alleen heb ik nu nog wel een bijna volle fles over...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:24

Ik gebruik bij mijn hevig hengstige merrie enkel nog Venus van Cavalor. Ze doet het daar beter op dan de regumate. Ze blijft nu stabiel in haar gedrag. Ik geef het het hele voorjaar/zomer seizoen door.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 13:07

Hier ook nog redelijk stabiel op de puur oestro en magnesium. Of het echt daardoor komt is natuurlijk ook niet zeker. Ze is meteen wel weer elke 3 weken hengstig dus ze heeft haar cyclus snel weer opgepakt :) Buitenrijden als ze hengstig is is nog steeds te gevaarlijk maar ze is gelukkig nog niet door draadjes geen gerend. Even afwachten hoe het weideseizoen gaat verlopen

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:30

Ik lees al even mee en ben nu op zoek naar ervaringen of mensen die meedenken. DA komt deze middag/avond.

Vorige zomer bleef mijn merrie cystes aanmaken op de regumate, dus hebben we haar deze winter chemisch gecastreerd. Twee spuiten met een maand tussen en ze zou voor 6 maanden goed moeten zijn.
Nu hoorde ik van de stalhouder dat ze dit weekend licht hengstig stond. Gisteren aan haar eierstokken gevoeld (via drukpunt op de rug) en daar reageerde ze heel gevoelig op. Ik vraag straks sowieso aan de DA wat de opties nu nog zijn, maar ik hoop dat iemand hier kan meedenken.

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, want ik heb al weken het gevoel dat er iets niet ok was. Ze was terug aan het bijten tijdens het opzadelen en liep weer heel stijf met haar achterhand. Symptomen die ze deze zomer ook had. Die zijn nu helaas net begonnen nadat ze de clown heeft uitgehangen op buitenrit, dus ik linkte het aan een spierverrekking in haar bil. Die bil stond toen en paar dagen wat dikker en met telefonisch overleg met de DA toen ontstekingsremmers gegeven. De stijfheid bleef wel aanhouden, maar iedereen in de omgeving zei dat dit idd wat tijd nodig zou hebben en dat ze zeker niet mank liep. Ik twijfel altijd aan mezelf, maar het is wel duidelijk dat ik mijn gevoel meer moet volgen want ik ken mijn paard.

Iemand met ervaring in chemische castratie en toch hengstig worden?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:45

Laure schreef:
Iemand met ervaring in chemische castratie en toch hengstig worden?

Yep, werkte hier ook niet. Na de eerste spuit, leek ze over het algemeen wat meer rust in hoofd te hebben en wat luier dan anders, na de rappel een maand later werd ze van de ene dag op de andere schrikachtig, wat niet volledig weggegaan en kan ook toeval geweest zijn.
Een maand later was ze terug hengstig, wel met veel mildere symptomen dan gebruikelijk, maar nietemin hengstig. DA is haar zelfs gratis komen scannen omdat ze het niet kon geloven dat ze er zo snel doorheen brak.
Na +/-5 maanden werden de symptomen van hengstigheid terug feller en heb ik terug een rappel laten zetten, maar dit gaf geen verandering meer in haar gedrag. Nogmaals laten scannen voor cystes en tumoren en bloedonderzoek voor tumormarkers en testosteron overproductie. Maar dat was allemaal negatief waardoor sterilisatie ook niet meer in aanmerking kwam (zeer lage slaagkans).
Dus ben toen terug overgestapt op Regumate, waar ze ook gezellig doorheen breekt. Maar eveneens met mildere symptomen en ik heb liever een merrie die me niet bijt bij het opzadelen, continu naar mijn been slaat, de piste besproeit en wijdbeens al plassend naar de weide slentert.

Inmiddels paard verhuisd en met ander vriendje en nu lijkt ze hormonaal iets stabieler en zie ik nog geen reden om terug op te starten...
Laatst bijgewerkt door petitparis op 03-04-25 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:47

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het vaker geprobeerd wordt en het niet altijd werkt om de hengstigheid bij merries te onderdrukken. Dus kan goed zijn dat het bij de jouwe niet het gewenste effect heeft helaas.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:53

Vergeet ook niet dat die prik van de chemische castratie echt goed zeer doet!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:10

Idd bij de derde inspuiting heb ik een extra kuur ontstekingsremmer moeten geven omdat er echt een dikke vochtbult ter grootte van een tennisbal gevormd had ipv de lichte zwelling de voorbije keren.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:51

Dat heb ik idd bij de eerste 2 prikken helaas ook al moeten doen. Ze kreeg er altijd een zwelling van. Heel zielig voor haar, maar ik nam het er graag bij als ze dan voor 6 maanden rust kon hebben.
Ze is idd ook veel rustiger in haar hoofd, veel stabieler en ik kan nu zonder problemen na 2 weken opstappen en wegrijden waarbij dat vroeger een doodswens was.
Ik vind het nu dus heel moeilijk om te bekijken wat goed is voor haar, want ze lijkt er echt wel beter door. Maar zo'n prik met bijhorende complicaties elke 3 maanden lijkt mij ook niet fair..

Bedankt voor jullie reacties!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:00

Als jij toch duidelijk effect hebt vd chemische castratie,is dan sterilisatie geen optie?
Moest mijn merrie duidelijker/beter gereageerd hebben, dan had ik haar zonder twijfel laten steriliseren. Zou op termijn ook goedkoper zijn dan de Regumate of inspuitingen...

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 14:56

Die optie ga ik inderdaad met de DA bespreken. Regumate geven zou ik idd liever vermijden ivm kinderwens. Ook de stalhouder is wat huiverig om dit te geven, wegens medische geschiedenis en ze niet zo secuur is met handschoenen etc.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 23:41

Vandaag was dag 5 op de Regumate voor mijn paard.

Direct op dag 1 was er geen melk meer uit haar uier en dat is zo gebleven (tot nu toe). Langzaamaan denk ik te merken dat ze wat meer tot rust komt. Vandaag een rondje buiten gemaakt en het ging erg goed. Wel een paar momentjes van korte hysterie vanwege een omgevallen kliko, een trekkertje en een motor, maar dit was een week geleden reden om zich heel erg te misdragen/aanstellen en nu was het goed te handelen.

Ik wil niet te snel conclusies trekken en/of verwachten dat het een wondermiddel is, dus ik blijf alles goed volgen en opschrijven, maar als dit het resultaat is (en blijft) dan is het het geld en het heftige middel wrs wel waard.
Hoop wel dat ze er ooit weer af kan..

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:43

hier met de regumate echt een fijn effect!
begonnen op 8 ml per dag ( merrie kwpn, 170 cm )
nu terug aan het bouwen per maand met een halve ml. ze zit nu op 5,5 en heeft nog steeds hetzelfde effect. ik kijk waar haar grens zit en ga er dan een halve ml boven zitten.
paard voelt zich super fijn, vol in de appeltjes op haar vacht en echt een happy atleet onder het zadel.