Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Als er nog prut uit komt gaat het lichaam ook de wond weer groter maken, alle kapotte cellen weghalen etc. Nadat de infectie weg is. Het is best een uitputtingsslag
Diddykong schreef:Ik wilde net zeggen doe je cap op, maar dat is al geregeld.
Verder vind ik de wond er mooi uitzien. Ik zou alleen de haartjes net rondom de wond wegscheren en dan vooral die boven de wond. Gewoon met een simpel scheermesje en daarna de wond schoonmaken ivm losse haartjes her en der. Met de haarrichting meescheren geeft ook geen wondjes oid. Maar goed, het moet wel lukken zonder gevaar voor eigen leven.
En verder geven wij mensen in het ziekenhuis bij wonden vaak extra eiwitten. Het zal niet alles versnellen, maar alle beetjes helpen.
Succes! Dit komt goed
speurneusc schreef:liever niet wegscheren, is nog een beetje eigen isolatie tegen drukkingen, en je maakt de huid weer schraal, hoogstens wat langere haren die in de wond prikken afkorten. En wat houvast tegen glijden haren zijn net ff wat stugger dan gladde huid
VillaNeusjes schreef:Persoonlijk zou ik de situatie veiliger maken met sowieso een cap op, maar heb je ook al eens gedacht aan het opbinden/ kluisteren van 1 voorbeen omhoog zodat hij niet kan meppen ? Niet idealistisch maar wellicht voor veiligheid wel handig. Je kunt dat zelf ook met een touw doen ipv leren kluister banden (nood breekt wet denk ik dan…
Ik zal vast half bokt over mij heen krijgen dat t zielig is maar ik zie dat toch als mogelijkheid in dit geval.
[ [url=m/LmWaiR.webp]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jKRhqp.jpg]Afbeelding[/url] ]
ikkedus schreef:Ben eerder bang dat hij dan valt en dat been ook nog breekt. Eigenlijk.
VillaNeusjes schreef:Sommige paarden zijn super atletisch of koppig . Een praam werkt ook niet altijd bij elk paard. ♀️
Lastig hoor, dat je niet kan uitleggen waarom t moet etc..
nikkel schreef:Ik zou het paard op de wei zetten en er verder niets meer aan doen. Stappen aan de hand misschien samen met iemand anders. Op een gegeven moment, kan je er gewoon niets meer aan doen. Ik ben erg bang voor hoefbevangenheid in dit soort situaties, dit omdat de omstandigheden niet normaal zijn.
Suc 6 ermee.
Tancreda4 schreef:Nikkel, kans op hb vergroot je dan misschien juist met op t land zetten? Zolang de da zegt nog verbindingen en of behandelen zou ik dat wel doen. Ook omdat je wildvlees of ontstekingen wilt voorkomen en dat laatste zit de kans er enk ik nog wel in als het been dik wordt en temp verhoogd is.
Goed dat mensen al de cap hebben opgeworpen. Idd gewoon dragen, beter safe than sorry.
paars schreef:Wil je attenderen op wonderdust van Farnam.
Daar heb ik ook mooie resultaten mee gezien en je kunt het aanbrengen door in de fles te knijpen want het is een poeder. Helpt ook tegen de ontwikkeling van wild vlees want ik vind op de laatste foto die je deelde de eerste tekenen ervan te zien. Dat lichtroze vlakke beeld wat het wondbed daar heeft. Is alweer
Daar heb ik ook mooie resultaten mee gezien en je kunt het aanbrengen door in de fles te knijpen want het is een poeder. Helpt ook tegen de ontwikkeling van wild vlees want ik vind op de laatste foto die je deelde de eerste tekenen ervan te zien; dat lichtrozige fluffy beeld wat het wondbed daar heeft. Die foto is alweer van een paar daagjes terug natuurlijk, mss is er inmiddels iets ten goede veranderd! Ik hoop het voor jullie.
Froukje_J schreef:Ik heb echt enorm veel respect voor je!
En wil je even een dikke virtuele knuffel geven! Want man wat maak jij wat mee
nikkel schreef:TS : Sterkte in de strijd en bedankt voor je uitleg.
Melzazu schreef:Hou je het nog een beetje vol GustixBill??
Hopelijk zit er goed verbetering in.
Rocamor schreef:Ook al ben je nog niet tevreden, wat een verandering.
Dit paard heeft, ook al beseft ie dat niet, zijn leven te danken aan jouw moed en doorzettingsvermogen