woemp schreef:En wat is er zo abnormaal aan het feit dat we toch ook rekening houden met de kosten ? We rijden recreatief en hebben een gewone doorsnee job, een huis af te betalen en kinderen om te onderhouden dus we moeten wel kijken welke keuzes we maken. Ik kan niet meteen naar een kliniek rijden en eindeloos onderzoeken laten uitvoeren . Mijn man is van mening dat als de eigenaresse van de manege zegt dat ze terug normaal loopt en de pony voorlopig toch niks doet, de dierenarts en de smid geweest zijn en een afspraak vastligt bij de osteopaat, dat ze dan toch wel de nodige basiszorgen krijgt. Ze krijgt ook de nodige supplementen en voeding die werd aanbevolen.
Laat dat "meteen" er maar af want dit duurt al een tijdje. En betert niet met rust.
T.o.v. het eerste filmpje is de pony in het tweede filmpje echt niet verbeterd.
Je had de pony toch uit de manege gekocht? En de dierenarts die je nu hebt doet ook veel manegepaarden?
En je kunt nu niet lessen dus heeft de manege eigenaresse minder inkomsten?
Misschien heb ik een beetje teveel van het gezonde wantrouwen, maar stel dat de manege eigenaresse je nu een pony heeft verkocht die rijp is voor de slager. Denk je dat je dan van de manege eigenaresse en de betrokken dierenarts een eerlijk antwoord gaat krijgen? "Wiens brood men eet diens woord men spreekt." komt echt heel veel voor in de paardenwereld.
Dat ze bute geven zegt ook al genoeg. Je kunt het best eens doen bij een onduidelijke kreupelheid die moeilijk te vinden is, maar jouw pony loopt kreupel genoeg om een diagnose te stellen. Bute is een pijnstiller maar neemt de oorzaak niet weg.
In de paardenhandel wordt door handelaren nogal eens kwistig gebruik gemaakt van bute.
Daarom moet je bij het klinisch keuren bij aankoop ook altijd een bloedonderzoek laten doen om te weten of een paard bij de keuring pijnstillers heeft gehad.
Een eerlijk antwoord krijg je alleen van een dierenarts die onafhankelijk is van de manege eigenaresse waar je je pony hebt gekocht. En beeldvorming (foto of echo) hoort nu eenmaal bij het stellen van een goede diagnose.
Klopt dat een dierenarts geld kost en de uitkomst kan ook nog wel eens negatief uitvallen. Even aankijken kan ook best, maar dat heb je eigenlijk al gedaan.
Ik hoop dat je wel het besluit neemt om je paard te brengen naar een kliniek voor een goede diagnose.
Anders wordt dit het zoveelste topic dat ik ontstip omdat er maar wordt door gereden op een kreupel dier. Daar kan ik echt heel verdrietig van worden.
Bij basiszorg hoort nu eenmaal dat het dier dat je onder je hoede hebt geen pijn heeft. Daar kun je beter je geld aan uitgeven dan aan supplementen.