Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
appiesjappie schreef:Nog een keer.... het paardenfonds wil haar overnemen zodat ik het geld krijg wat ik 18 jaar lang heb betaald. Maar dan zou ze naar een handelaar of slacht gaan. Nu vraag ik mij af mensen zo n paard dan zouden kopen
appiesjappie schreef:Nog een keer.... het paardenfonds wil haar overnemen zodat ik het geld krijg wat ik 18 jaar lang heb betaald. Maar dan zou ze naar een handelaar of slacht gaan. Nu vraag ik mij af mensen zo n paard dan zouden kopen
Schapenwol schreef:Even een vraag: Om hoeveel geld gaat het eigenlijk dat het Paardenfonds uit zou betalen als je het paard wel aan hun geeft?
Kimmie1974 schreef:Buiten dat ik vind dat TS verantwoordelijkheid moet nemen als eigenaar (en mij persoonlijk dat rotgeld niets zou kunnen schelen, als mijn paard maar geen pijn heeft): er zijn zeker mensen die dit soort paarden kopen met maar 1 doel: zo snel mogelijk cashen, en dat betekent meestal direct naar de slager.
Dat vertellen ze dan niet rechtstreeks aan jou, ze zeggen tegen jou wat je wilt horen, dat ze als grasmaaier of gezelschapspaard een fijne oude dag krijgt. Alles voor die € 100,- winst, want veel zal het niet zijn wat voor een ziek paard wordt betaald, en afhankelijk van de slachtprijs maken zij een calculatie. Kortom, wees niet naïef, hak die knoop door en zorg voor een waardig afscheid. En nee, dat is niet makkelijk maar wel het enige juiste. Sterkte ermee.
Dreamboy schreef:Ninx schreef:Geef haar eens leidingwater in plaats van grondwater
Dit inderdaad. In grondwater zit vaak heel veel ijzer. Daar heb ik er al meer heel ziek van zien worden.
Elisa2 schreef:Dreamboy schreef:
Geef haar eens leidingwater in plaats van grondwater
Dit inderdaad. In grondwater zit vaak heel veel ijzer. Daar heb ik er al meer heel ziek van zien worden.
Elisa2 schreef:Het lijkt mij sowieso de moeite van het uitsluiten waard.
anjali schreef:Elisa2 schreef:Het lijkt mij sowieso de moeite van het uitsluiten waard.
Op mijn stalling is alleen maar grondwater en ik vind inderdaad dat dat een vreemde ijzerlucht heeft. Maar ik zou niet weten hoe er dan voor te zorgen dat hij voortaan leidingwater zou krijgen. Dan zouden die leidingen veranderd moeten worden. Als je ergens huurt dan kan dat niet.