Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Padoertje schreef:Ach gut, die heeft echt pijn. Inderdaad niet fijn om te zien.
Wat zegt de kliniek nu? Want persoonlijk zou ik dit echt geen dag langer meer aan kunnen/willen zien. Het duurt nu toch echt te lang en verbeteren doet ze niet. Ben benieuwd wat de Lingehoeve van de video zegt.
Annefleur200 schreef:Padoertje schreef:Ach gut, die heeft echt pijn. Inderdaad niet fijn om te zien.
Wat zegt de kliniek nu? Want persoonlijk zou ik dit echt geen dag langer meer aan kunnen/willen zien. Het duurt nu toch echt te lang en verbeteren doet ze niet. Ben benieuwd wat de Lingehoeve van de video zegt.
Het is echt alleen na het slapen dat ze loopt. En dan een minuut of 10. Daarna loopt ze "goed".
Annefleur200 schreef:We zijn weer thuis. Onwijs trots op mijn meisje. Het was een lange dag maar wat was ze braaf.
Het bot wat ze op de foto hadden gezien heeft een verminderde botintensiteit. De vraag was waarom. Ze gebruik dat been dus minder waardoor haar bot zwakker word. Maar de grote vraag was hoe komt dat. Ze hebben de weke delen bekeken. Uiteindelijk zag ze in haar koothoolte haar sesambeentje wat een "warboel" was zoals ze zei. Ze kon niet met 100 procent zekerheid zeggen dat haar bot daardoor zo is. Maar voor nu ging ze daar wel van uit. Het plan is nu 2 maanden echt volledige rust. Als het dus echt aan dat sesambeentje ligt moet het over 2 maanden echt over zijn. Mocht ze na die 2 maanden ook maar een heel klein beetje nog kreupel lopen gaan ze een ct scan maken. Als ze na die 2 maanden goed loopt dan lag het dus daar aan en is het dus opgelost. Dusja. Blij dat we zijn geweest. Lekker rustig aan doen en veel verwennen. [ [url=m/9QqM6m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nicje87 schreef:Annefleur200 schreef:We zijn weer thuis. Onwijs trots op mijn meisje. Het was een lange dag maar wat was ze braaf.
Het bot wat ze op de foto hadden gezien heeft een verminderde botintensiteit. De vraag was waarom. Ze gebruik dat been dus minder waardoor haar bot zwakker word. Maar de grote vraag was hoe komt dat. Ze hebben de weke delen bekeken. Uiteindelijk zag ze in haar koothoolte haar sesambeentje wat een "warboel" was zoals ze zei. Ze kon niet met 100 procent zekerheid zeggen dat haar bot daardoor zo is. Maar voor nu ging ze daar wel van uit. Het plan is nu 2 maanden echt volledige rust. Als het dus echt aan dat sesambeentje ligt moet het over 2 maanden echt over zijn. Mocht ze na die 2 maanden ook maar een heel klein beetje nog kreupel lopen gaan ze een ct scan maken. Als ze na die 2 maanden goed loopt dan lag het dus daar aan en is het dus opgelost. Dusja. Blij dat we zijn geweest. Lekker rustig aan doen en veel verwennen. [ [url=m/9QqM6m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze loopt al sinds eind augustus kreupel. En nu nog steeds. Ze moest op volledige rust van de arts in de hoop dat ze na 2 maanden weer goed was, maar dat staat ze niet. Ik vind het wel erg lang duren, 5 maanden echt kreupel. Ik zou contact opnemen met de arts, of een second opinion doen.
Annefleur200 schreef:Padoertje schreef:Ach gut, die heeft echt pijn. Inderdaad niet fijn om te zien.
Het is echt alleen na het slapen dat ze loopt. En dan een minuut of 10. Daarna loopt ze "goed".
Elisa2 schreef:Ik herken deze vorm van kreupel lopen door een cyste...ik denk echt dat er iets echt niet goed zit hoor. Ik zou zeker verder onderzoek laten doen..pony kan haar been nauwelijks meer belasten.
Supertje schreef:Elisa2 schreef:Ik herken deze vorm van kreupel lopen door een cyste...ik denk echt dat er iets echt niet goed zit hoor. Ik zou zeker verder onderzoek laten doen..pony kan haar been nauwelijks meer belasten.
Ik heb dezelfde indruk. Botcystes bij een paard zijn ook nog eens eigenlijk geen ‘echte’ cystes als in een holte gevuld met (ontstekings) vocht, maar ze zijn gevuld met broos zwak bot en soms kraakbeen. Eigenlijk dus een plek met veel mindere botdichtheid, misschien dat de veearts het gewoon zo heeft omschreven en hetzelfde bedoelt als wij met cyste bedoelen?
Als ze er zo kreupel op gaan is dat vaak omdat de cyste net onder de oppervlakte ligt en er een scheurtje in is ontstaan waardoor de inhoudt als het ware naar buiten lekt.