Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
purny schreef:Ik heb het met mijn kat gehad.
Gebitsreiniging, bloed trekken, nagels knippen. 250 euro.
Gesprek met de dierenarts waarbij de dierenarts geen handelingen had gedaan, wel medicatie mee 90 euro. Prijs van een consult dus plus de medicatie.
Spuiten erin met solensia, 68 euro
Inslapen was 120 euro.
En vervolgens een sneer van een van de assistentes dat ik mijn verantwoordelijkheid moest nemen...
Ik denk niet dat als ik een nieuwe kat neem er nog een stap binnenzet
Nyaleti schreef:purny schreef:Ik heb het met mijn kat gehad.
Gesprek met de dierenarts waarbij de dierenarts geen handelingen had gedaan, wel medicatie mee 90 euro. Prijs van een consult dus plus de medicatie.
Inslapen was 120 euro.
En vervolgens een sneer van een van de assistentes dat ik mijn verantwoordelijkheid moest nemen...
250€ is echt rete goedkoop voor al dat. Echt goedkoop.
Volgende bedragen vind ik ook heel normaal. Echt goedkoper ga je het niet meer vinden hoor.
Tuurlijk moet je een consult afrekenen ookal raakt ze het beest niet aan. Toch gewoon tijd vrij gemaakt in de agenda.
120€ is ook een nette prijs voor een euthanasie.
Mindim schreef:Ik lees hier nu al een paar maal dat je niet moet zeuren dat het geld kost, want dat heb je nu eenmaal als je een dier hebt. Dus niet janken als je moet betalen.
Ik denk dat men heus wel wil betalen, maar het verschil in prijs bij verschillende praktijken geeft toch wel te denken...
Nyaleti schreef:purny schreef:Ik heb het met mijn kat gehad.
Inslapen was 120 euro.
250€ is echt rete goedkoop voor al dat. Echt goedkoop.
Volgende bedragen vind ik ook heel normaal. Echt goedkoper ga je het niet meer vinden hoor.
Tuurlijk moet je een consult afrekenen ookal raakt ze het beest niet aan. Toch gewoon tijd vrij gemaakt in de agenda.
120€ is ook een nette prijs voor een euthanasie.
Mindim schreef:Nagels knippen, tanden schoonmaken en een bloedje trekken voor de prijs van 250 euro vind je goedkoop? Nou leg eens uit waarom dat goedkoop is. Want meestal moet je het bloedonderzoek apart afrekenen.
Pumpkinbroes schreef:Hoe zit het eigenlijk met verzekeringen en die grotere klinieken?
Die maken onderling toch gewoon afspraken in hoeverre is dat nadelig voor iemand zonder verzekering?
Ook zie ik dat evidensia zelf verzekeringen aanbied, dat geeft toch belangenverstrengeling?
Danmaarzo schreef:Lang leve Evidensia.. Die zijn de afgelopen periode landelijk 3 procent omhoog gegaan in alles.
Evidensia wilt alleen maar geld zien. Kwaliteit interesseert ze geen ene zak.
Alles gaat omhoog in de kliniek, maar qua lonen verandert niks. Maar wel overal nieuwe klinieken uit de grond stampen en het liefst zoveel mogelijk patienten in zo'n kort mogelijke tijd..
Geloof me, ik zie het van heel dicht bij gebeuren. Mensen kunnen ook de verzorging van hun dieren niet meer betalen.
In Zweden zijn ze niet voor niks weer allemaal op zichzelf aan het beginnen en evidensia naar buiten aan het kicken.
Mindim schreef:Ik heb dan toch wel een erg goedkope dierenarts. Ze zijn hier driemaal geweest in het weekend, 2 maal buscopan gespoten en 2 maal niglumine en ik heb 312, 17 moeten betalen.
Waar komen dan die enorme verschillen in kosten vandaan? Hoe zijn die uit te leggen?
Cayenne schreef:Mindim schreef:Nagels knippen, tanden schoonmaken en een bloedje trekken voor de prijs van 250 euro vind je goedkoop? Nou leg eens uit waarom dat goedkoop is. Want meestal moet je het bloedonderzoek apart afrekenen.
Bij tanden schoonmaken komt er op z'n minst ook nog een roesje of narcose bij + de zorg die daarbij nodig is. Dan zal de kat ook nog even moeten blijven.
Denk dat je dat er ook nog bij moet rekenen.
purny schreef:Cayenne schreef:
Bij tanden schoonmaken komt er op z'n minst ook nog een roesje of narcose bij + de zorg die daarbij nodig is. Dan zal de kat ook nog even moeten blijven.
Denk dat je dat er ook nog bij moet rekenen.
Ik bedoelde idd het algehele plaatje.
Maar dat een dierenarts er tijd voor vrij maakt omdat ze anders hogere behandelingen kan doen snap ik aan de ene kant wel maar aan de andere kant ook niet. Dierenarts heeft toch gewoon een vast salaris ongeacht de drukte die er is. Maar tegenwoordig draait alles om geld
callippo schreef:Pff, wat een bedragen! Ben enorm dankbaar dat mijn dierenarts nog in de vorige eeuw lijkt te leven qua tarieven.
Melkkliertumor verwijderen bij de kat? €155 (incl medicatie mee voor thuis).
Voorrijkosten? 8 euro gewoon, 16 euro in het weekend.
AB dagelijks spuiten? 12 euro per bezoekje.
Vorig jaar pony met koliek, 2x bezoek, medicatie spuiten, tussendoor telefonisch consult en uiteindelijk toch zaterdagavond moeten laten inslapen. Zelfde bedrag als de TS, maar dan voor het complete pakket.
En hij heeft ook vaak erg leuke stagiairs bij zich![]()
Ik ken ook de andere kant, DA die zegt dat iets 250€ gaat kosten, maar achteraf een rekening van bijna 600 presenteert, zonder opmerking dat het extra werk of medicatie kostte