Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hahahatsjoe schreef:Brainless schreef:3 maanden is TS al bezig... 3 maanden en alsnog loopt hij niet goed!
Nou ik ben al veel meer dan 3 maanden bezig en ze lopen nog steeds niet goed. Als een hoefbeen gekanteld is kost dat soms wel een jaar volgens mijn hoefsmid. Dus ik zou niet zo hard oordelen. De mijne lopen uit zichzelf, hebben ook nooit heel veel gelegen, maar zijn wel hoefbevangen geweest en eentje heeft aan een voet een vrij erge kanteling, de rest van de kanteling is licht. Ze worden elke 3 weken bekapt waar nodig.
marleen_usar schreef:Moderatoropmerking:Deze post is verwijderd omdat deze niet voldoet aan de Bokt Regels
Brainless schreef:Mijn vorige paardje had een sincker en een kanteling maar liep binnen 2 weken redelijk en binnen een maand pijnvrij.
Heeft jaren nog rond gelopen (incl meerder paarden4daagsen) maar moest voor wel altijd een hoefijzer hebben, want ze had een lichte bolling in haar zool die gevoelig bleef (zonder ijzer).
De kanteling + sincker zijn nooit minder geworden.
Ze horen echt absoluut geen maanden met pijn te lopen, dan is het gewoonweg niet goed.
SjonnieZ schreef:Tis een account van juni 2022 dus fake zou kunnen.
Anderzijds de aanpak past wel bij het gedachte goed van de paard natuurlijk aanhangers.
Daarvan zie je op FB ook wel eens dit soort verhalen langskomen.
kiki1976 schreef:SjonnieZ schreef:Tis een account van juni 2022 dus fake zou kunnen.
Anderzijds de aanpak past wel bij het gedachte goed van de paard natuurlijk aanhangers.
Daarvan zie je op FB ook wel eens dit soort verhalen langskomen.
Nou ik lees daar niet van deze extreme berichten, of ik lees niet mee in de bizar extreme groep natuurlijk
Khalid123 schreef:Nee hoor, die weken met pijn zijn voorbij sinds dat hoefbeen is doorgebroken, maar dat wil niemand horen en geloven. Het is een dierenkliniek geweest die kai verkeerd bekapt heeft waardoor hij langer moest afzien omdat zijn hoeven moeten aangroeien en hij weer wel goed gezet kon worden op zijn hoeven.