maras schreef:Rainer schreef:Ik vind het toch bijzonder dat een lever die ondersteuning (nodig J2 -?) heeft wel gediagnosticeerd kan worden maar zeer afwijkend tumoreus weefsel niet. Maar goed, we hoeven het niet te snappen natuurlijk…
Hier ben ik het zo mee eens, ik snap het gewoon niet meer, de minste afwijkingen in de organen die vindt de Lecher maar de joekel van een tumor wordt totaal niet opgemerkt.........
Een joekel van een peesblessure staat ook niet op de röntgenfoto. Gelukkig hebben we de scan.
Ik snap dat een eigenaar van een ziek paard baaie boos is als het zo loopt, maar ik vind het geen bewijs 'dat het onzin is'.
Wat ik begrijp van de Lecher: nadat het ding werd uitgevonden is het ding zoals ieder meetinstrument geijkt.
Bij dit ijken 'is er een frequentie van de lever vastgesteld'.
En kun je meten in hoeverre de (meeste) levercellen op die frequentie functioneren.
En dat getal neem je mee in je diagnose.
Ik heb nooit de cursus 'meten met de Lechner' gevolgd, als blijkt dat de tumorcellen in (in dit geval) de lever op zo'n andere manier functioneren dat de Lechner ze niet ziet, hoor je dat te leren.
... tumorcellen zijn er doorgaans knap in, om het immuunsysteem 'om de tuin te leiden', dus waarom de Lechner niet.