Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hannanas schreef:Slmt9 schreef:
Als ze vanuit Utrecht al adviseren om het ongekookt te geven, dan hoef je je eigen hersens ook niet verder te kraken toch?
Maar er worden al meerdere uitleggen gegeven over lijnzaad en psyllium koud, dus ik zal er over ophouden
Dan verliest een medium zoals bokt snel zijn kracht als niemand maar zijn hersens moet kraken en ja en amen buigt tegen elke prof. Nogal destructief zo’n reactie als de jouwe, slaat de uitwisseling volledig plat.
Heel lijnzaad heeft lang niet die mucolage als psyllium. Ook lees ik van Utrecht weinig over bijv het nut van standaard zoveel ml paraffine toevoegen bij een week kuur, of de Epsom salt toevoegen (welke genoeg genoemd wordt in medische artikelen over zand).
Citaat:Psyllium is more efficacious than the flax seed but both provide for some degree of sand removal from the colon. Psyllium acts by actually picking up the sand and moving it through the colon, whereas flax see grounds provide for some lubrication of the sand with less amount of bulk to move the sand through the colon. Oil alone does nothing to move sand through the colon. Hope this helps
https://www.justanswer.com/horse-health ... llium.html
Blaze1994 schreef:Nog niet het hele topic gelezen maar ik dacht altijd dat paarden alleen zand aten bij honger of heel kort gras. Nu zag ik mijn pony laatst gewoon een grote hap zand (geel zand) nemen toen ze 1 seconden op de paddock stond nadat ze 4kg hooi had gegeten in de uren daarvoor. Heb haar dit nog nooit zien doen.. dacht dat ze "verstandig" was en ik stond echt met open mond te kijken en het staat zelfs per ongelijk op film. Kan dit door een tekort komen?
Slmt9 schreef:Zijn de paarden die het and echt eten ook op bloed gecheckt? Ik zou zelf bijv willen weten of de mineralen op orde zijn.
Wat zou anders een oorzaak kunnen zijn? Verveling? Staan de paarden met maatjes?
Ik denk dat als je de oorzaak niet weet het dweilen met de kraan open is..
lnvdh schreef:snorkel1986 schreef:Maar 100 gram per dag voor een paard is veel te weinig
ik geef het dus als onderhoudt dan vind ik dit dus op internet terug.. ik vind het heel lastig hoor..
Blue258 schreef:Hij had een week daarvoor een week lang een zandkuur gehad. Uit voorzorg omdat meerdere paarden zandkoliek kregen. dit mocht dus niet genoeg meer baten.