Na een nacht op stal wel licht verdikt, maar volgens mijn arts was dat niet zorgwekkend. Zakt heel goed af met beweging.
Als ik fotos zie van waar ik weg kom en waar ik nu ben, ben ik erg dankbaar dat het nu zo voorspoedig gaat.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Christadk schreef:Loopt hij er kreupel op Spokey? Bij mijn paard is de pees ook bijna helemaal door. Echter is de prognose nog steeds gunstig maar hij is wel een aantal jaar jonger dan die van jou. Gaat dat nog uit maken voor herstel?
spokey schreef:Christadk schreef:Loopt hij er kreupel op Spokey? Bij mijn paard is de pees ook bijna helemaal door. Echter is de prognose nog steeds gunstig maar hij is wel een aantal jaar jonger dan die van jou. Gaat dat nog uit maken voor herstel?
Hij trok een klein beetje in draf maar inmiddels loopt hij weer goed. Ik ben ook begonnen met supplementen.
De plek is gunstig, kan wel lang duren maar zijn leeftijd is ongunstig. Hij zit wel goed in zijn vel en ziet er goed uit.
Tierania_ schreef:Klopt hoor, een les genootje van mij met dezelfde blessure (2 weken na elkaar gebeurd) is alweer volop aan het rijden en springen. Dat mocht van de kliniek waar zij is geweest. Waar ik ben geweest is wat voorzichtiger met de opbouw.
Ik heb nu wel het idee dat mijn paard toe is aan de volgende stap. We doen nu stap, draf en galop en het gaat nog steeds goed. We rijden zomaar al een minuut of 40/50, met stappen mee.
Maar weet niet zo goed wat de volgende stap nu is. Ik hoef namelijk ook niet meer terug te komen op de kliniek. Kleine voltes wil ik vermijden, en de zijgangen zoals appuyeren/travers ook. Wil binnenkort wel weer een keertje wijken meepakken of schouderbinnenwaarts. En ik wil graag in januari weer eens een sprongetje meepakken.
Ze ontploft namelijk dagelijks in de paddock, dat ik echt denk oh nee nu zal het wel mis zijn. Maar het blijft (gelukkig) goed gaan. Dus het been kan het wel aan.
ivy_power89 schreef:Ik heb dan niets met jullie blessure, maar wel met een tussenpees.
En loop bij de raaphorst die aangaf dat shockwave wel degelijk invloed heeft op herstel.
Laser therapie niet, dat heb ik dan ook niet gedaan.
Fly_high schreef:Uiteraard wat er nog speelt is mate en soort van beschadiging, leeftijd van het paard, voorgaande blessures, je kan zo relevante factoren blijven noemen.
Wat ik zelf problematisch vind wat betreft de keuze tussen wel of geen extra behandeling is dat er geen mogelijkheid bestaat om te kijken hoe hetzelfde paard zou herstellen bijv. met en zonder laseren. Dus je kan nooit 100% zeker weten wat doorslaggevend is geweest voor de korte hersteltijd, de behandeling of iets aan het paard zelf.