Marlou heeft een ongeluk gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:02

Dat geloof ik graag ja... van je schraapfilmpje werd ik al niet goed... laat staan dat je het in het echt ziet gebeuren met je geliefde paard meg een veulen in de buik..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:04

Wat een verbetering!!
Om het glijden minder te maken zijn er evt hoefnagels met een soort pintjes waardoor ze minder glijden. Maar ik denk dat dit ook een kwestie van een beetje wennen is icm met deze ondergrond.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 21:09

eilleen333 schreef:
Wat een verbetering!!
Om het glijden minder te maken zijn er evt hoefnagels met een soort pintjes waardoor ze minder glijden. Maar ik denk dat dit ook een kwestie van een beetje wennen is icm met deze ondergrond.

Ja die vloer is echt erg glad. daarom hadden we t kleed neergelegd. Maar daar moet ze ook even aan wennen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:21

Die brace is super, volg de adviezen van Offereins maar, vlgs mij net zo kundig en betrokken als zijn vader.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:34

Jeetjr TS, wat een bewondering voor jou! En wat gaat ze vooruit met de brace al. Heb je al enig idee hoe je het gaat doen als ze moet bevallen?

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:49

Wauw TS, wat een verbetering al! Je hebt er nu niks meer aan, maar misschien voor het volgende ijzertje; die van mij heeft aluminium ijzers. Veel lichter voor ze aan hun beentje, maar vooral: ze zijn stroever! Heel veel beterschap voor Lou!! Wat een kanjer is ze en jij ook!!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:53

Dat het zo schuift is omdat ze haar been niet wil belasten, doordat ze hupst en er dus weinig gewicht komt op haar voet die beslaan is schuift die bij het hupsen naar achteren. Heb paarden zonder hoefijzer dat ook al zien doen hoor. Hoe minder die pezen aan getrokken wordt hoe beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:57

Lijkt idd dat ze meer dat deken of wat er ook op de grond ligt eng vindt..
Goed bezig in ieder geval, super lief wat je allemaal voor je paard over hebt :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:01

Ik vind het een enorme verbetering bij de eerste filmpjes! Ik kan me helemaal voorstellen dat je hier heel blij mee bent. Die wideapuntjes waarover gesproken wordt ( die je in het ijzer doet om ze stroever te laten worden) zou ik zeker niet doen, die maken dat ze helemaal niet meer kunnen glijden met een ijzer en dat komt nog veel meer op de pezen aan. Ze zal er even aan moeten wennen dat het gladder is dan met blote voeten, maar over het algemeen lukt dat best snel. Ze zal wat voorzichtiger lopen dan normaal omdat ze nu weet dat het gladder voelt, maar als het niet te lang is per keer redt ze dat heus.
Succes verder en houd ons op de hoogte van hoe het verder verloopt!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:02

Filmpjes zien er inderdaad al 10x beter uit. Respect hoor, voor jou en je paardje. Misschien helpt zand op de betonvloer strooien? Of glijd dat des te meer?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:06

deken weghalen en tijdelijk laagje ruw zand strooien, is makkelijk aan te harken is dat geen optie, of bewust training gaan doen om er alsnog over de deken te laten lopen, maar ze doet zichzelf geen goed door gekke bewegingen te maken om maar niet over die deken te hoeven gaan, de deken even bedekken met laagje stro en steeds minder stro erover om te wennen.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:43

Ik heb gladde stenen ondergrond in mijn stal als er net schoon stro in ligt en dan glijdt die van mij met haar ijzers. Ik haal mest van de mesthoop, van de net uitgemestte stallen en maak daar een ondergrondje van op de stenen. Lekker aanstampen en het schone stro erover. Misschien kun je op die manier een paadje voor haar maken.

Of een paar rollen graszoden neerleggen. Mooie 'loper' voor haar maken. ;) lopend buffet
Beide ondergronden zullen misschien natuurlijk voor haar aanvoelen dan een deken, die ze probeert te vermijden. Misschien een tip

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:26

Ik volg je al een tijdje. Echt respect voor wat je allemaal doet!

Vind de filmpjes wel echt heftig, met name omdat ze juist niet over die mat wil lopen en daardoor gekke bewegingen maakt, zou persoonlijk wat anders gekozen/bedacht hebben.

Ik duim op een goede afloop

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 05:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog paar foto's van gister.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:04

Ik heb ook altijd nagels in de ijzers met speciale widiapuntjes, anders glijden die van mij ook zo onwijs. De hoefsmid doet ongeveer half gewone nagels en half die widianagels. Ik ben daar in ieder geval heel tevreden. Over, en veel minder geglij.

Verder ziet het er al een stuk beter uit zo. En ze is echt al heel rond ook. Dat duurt vast niet lang meer.

SloppyScone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:22

Ik ben heel benieuwd hoe ze het erop doet. De wonden lijken wel echt de goede kant op te gaan hè

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:43

De foto's lijken al een stuk fijner TS. Nu duimen voor een goede bevalling en een gezond veulen.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 16:00

Afbeelding
Afbeelding

Wonden genezen goed.
De be transportbeschermers zijn binnen. Voelen super. Stug maar toch wat flexibel. Goede padding er in.
Ter bescherming en ondersteuning van verband en pezen.

Wonden zien er goed uit
Afbeelding

Uier groeit gestaag.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jackyline op 24-04-20 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:23

Het ziet er een stuk rustiger uit, die wonden. Ben benieuwd wat de beschermers positief te weeg gaan brengen. Je bent super goed bezig, mag wel gezegd worden!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:51

Wauw zeg wat een verbetering! <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:56

Top zeg TS!! Petje af voor jou

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:11

Wat zien de wonden er goed uit!
Loopt ze ook al iets beter of dat nog niet?

Je bent heel goed bezig!!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:12

Wow wat een verbetering al zeg!

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:53

wat zal jij geschrokken zijn, bikkel hoor je merrie, dat ze maar snel en goed vooruit mag gaan, veel sterkte met haar

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:39

Wat een verbetering en de wonden zien er inderdaad rustiger uit.