En inderdaad, ik zou ook mijn DA volgen en eventuele tips van bokkers meenemen. Ik hoop dat je paardje snel opknapt! 22 is mijns inziens nog niet heel oud dus hopelijk kan paard nog een aantal jaartjes mee in goede gezondheid!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Het zal wel weer aan mij liggen ... Maar je hebt de DA toch gebeld ivm het zweten? Waarom heb je niet naar die test gevraagd dan? Je moet daar geen 3 dagen meer mee wachten want ik vraag me zelfs af of de test nu nog kan (moet volgens mij op een vers staal gebeuren) en dan kan het zeker niet meer.
_Penotti schreef:[***] schreef:Het zal wel weer aan mij liggen ... Maar je hebt de DA toch gebeld ivm het zweten? Waarom heb je niet naar die test gevraagd dan? Je moet daar geen 3 dagen meer mee wachten want ik vraag me zelfs af of de test nu nog kan (moet volgens mij op een vers staal gebeuren) en dan kan het zeker niet meer.
Zover ik weet moet het direct gekoeld worden, dus gewoon bloed afname is al niet correct.
Dus de dierenarts zal er nu nog een keer voor terug moeten komen.
Tieneke schreef:Hij is niet voller, hij staat alleen iets minder opgetrokken.
superpony schreef:Ik wist niet zeker of het bekend is, of het bij paarden exact hetzelfde is. Maar dan is het dus hetzelfde en echt vresleijk pijnlijk.
Ik schreef het ook, omdat ik denk dat veel mensen er echt te licht over denken. Je ziet vaak niet echt iets aan het oog en als je een diagnose hebt en artsen niet gelijk ingrijpen, kan het wel gevolgen hebben.
Bij mij word ik dezelfde dag geholpen. Ze kijken in het oog, geven atropine en pred forte. Pred forte moet je later ook weer afbouwen. Als je niks doet, kan je verklevingen krijgen en zicht kan echt slechter worden.
Mijn laatste keer duurde lang en pas na het stoppen met pred forte kwam mijn volledige zicht ook terug. Maar mn ogen gaan na elke keer wel een stukje achteruit.
Zelf ben ik er niet ziek van, maar ik word gelijk geholpen en behandeld. Ik kan situaties vermijden en mezelf helpen. Kan je dat niet en moet je ermee rondlopen is het gewoon vreselijk.