Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paard met 3 bemerkingen kopen?

Ja kopen!
147 (31%)
Nee, nooit aan beginnen.
267 (57%)
Anders namelijk...
50 (10%)

Totaal aantal stemmen: 464

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:14

Cayenne schreef:
Hee, dit paard herken ik van de foto!
Leuk dier hoor TS.
Ik zou alleen wel de foto verwijderen want ik denk niet dat de eigenaar het fijn vind dat het paard nu gekoppeld kan worden aan de genoemde bemerkingen.

En ik denk dat ik de ruiter herken :D

Succes TS!

BigOne

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:09

Dier al gekeurd ts, ben heel benieuwd of idd alleen die bemerkingen aanwezig zijn en wat er uit de rug en halsfoto’s is gekomen. Ik hoop voor je dat je met paard in de trailer op weg naar huis bent.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:25

Ben erg benieuwd!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:56

Hoe is het gegaan?

SafierZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:51

Ik volg. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:23

Hopelijk is geen nieuws goed nieuws!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 19:49

Hallo allemaal.

bedankt voor het medeleven. De keuring was om 15:00 en omdat ze het zo een leuke casus vonden gingen ze met 4!!! artsen keuren. Dat duurde in het totaal 3 uur. Ik ben net thuis.

Eerst het goede nieuws: Hij is goed!!! *\o/* . De arts (degene met wie ik had afgesproken, zeer erkent keurend arts) was erg sceptisch en vroeg zich af waar ik aan begon. Aan het einde was hij heel positief en vond het een heel erg leuk paard! Bovenlijn helemaal meegenomen en de scan van de pees vonden ze met 4 artsen prachtig want dat was heel uniek om te zien.
Afbeelding(gezichten even onherkenbaar gemaakt.

Zijn eind conclusie. Paard is 100% goed klinisch, nav van de foto's licht verhoogd risico maar ik verwacht niet dat het ooit een probleem zal worden tenzij het een trauma is van een klap.

En dan het slechte nieuws...
Hij zat helemaal onder de bulten. Zaterdag had hij er ook al wat maar vandaag was het echt veel en zielig! En dat moet eerst weg zijn + een clausule in het contract dat als het ooit terug komt ze hem terug moeten nemen (het is ook geen pakje boter dus of ik dat zou doen?). Momenteel kan je er echt geen zadel op leggen en als dat vaker terug komt kun je het paard dus niet gebruiken voor wat je wil, Sport.

We gaan dus nog even in spanning zitten want met 4 artsen werden ze het niet eens over de oorzaak.
We hopen op schimmel. We hopen niet op Netelroos...
Ze gaan nu 1 week wassen met imaverol (3x) en dan op hun kosten met de DA kijken wat de situatie is.

To be continued....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:53

Oh wat leuk dat enthousiasme, helemaal van iemand die eerst norsig er over was +:)+

Maar balen van die bulten joh. Nu dat weer... Hopelijk is het niks bijzonders....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:54

Fijn nieuws van de keuring. Bulten zou ik me gek genoeg niet druk over maken, Is het geen eikenprocessie rups? Ik zat zelf onder de bulten, honden ook en hier in de regio ook paarden vol met dikke bulten. Komt vanuit het niks opzetten en houden even vol voor ze weer verdwijnen

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:56

Fijn dat hij zo goed door de keuring gekomen is! Hopelijk snel duidelijkheid over de bulten :)*

Daarbij... een keuring is altijd maar een moment opname. Mijn merrie was volledig goed gekeurd. We zijn nog geen half jaar later en modderen nu flink aan met problemen in haar knie. Iets wat ze op de keuring helaas gemist hebben. Hadden ze overigens ook niet zo kunnen zien... of ik had bij aankoop keuring een echo van haar knie moeten laten maken... maar he... daar denkt niemand specifiek aan als er geen aanleiding is tot. Helaas toch een fikse oude blessure welke niet van gister is.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:00

Gefeliciteerd! Die bulten zijn wrsl een allergische reactie op bijv een insectenbeet. Ons paard stond ook ooit eens ineens helemaal onder de bulten. Was met een paar dagen weg

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:00

Oh wat fijn!!

Heen allergische reactie op dazen? Heeft een paard dat ik ken ook gehad, koelen met water en anti allergie spul laten spuiten was dag later weg.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 21:36

karuna schreef:
Fijn nieuws van de keuring. Bulten zou ik me gek genoeg niet druk over maken, Is het geen eikenprocessie rups? Ik zat zelf onder de bulten, honden ook en hier in de regio ook paarden vol met dikke bulten. Komt vanuit het niks opzetten en houden even vol voor ze weer verdwijnen

Dat deed ik ook niet echt maar de DA wel! Die vond dat erger dan de hele foto's! En ik ga op zijn raad af. Momenteel is het ook wel echt zo erg dat je er geen zadel op zou leggen met gezond verstand. Dus als je dit iedere 3 maanden 1 maand hebt... Word het opeens wel een ding zeg maar. Hij heeft dit overigens nooit eerder gehad dus we hopen op een eenmalige uitbarsting.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:07

Een allergie kan heel vervelend zijn. Soms ben je jaren verder voor je weet wat het nu veroorzaakt en soms is de oorzaak amper te mijden. Dan wordt het heel snel heel relevant.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:37

Ik ken het bultenprobleem, ook zo'n paard gehad, kwam te pas en te onpas heftig opzetten en met eensingel zou je hem kapot rijden. Nooit achter de oorzaak gekomen. Mijn paard werd er op afgekeurd, Is al wel 30 jaar geleden . Had dit paard het eerder gehad? Als je niet heel erg zeker krijgt te weten wat de oorzaak is zou ik hem zeker laten staan. Het klinkt mij ook erger in de oren als de overige probleempjes als ik het zo lees.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:45

dems75 schreef:
Gefeliciteerd! Die bulten zijn wrsl een allergische reactie op bijv een insectenbeet. Ons paard stond ook ooit eens ineens helemaal onder de bulten. Was met een paar dagen weg

Mijn paard kreeg een paar weken geleden ook vreselijke bulten en die bleek te reageren op ander hooi.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:52

Misschien heb je hier iets aan?
[MD] Hitteuitslag bij paard?

Fijn dat hij verder de keuring goed is doorgekomen. Hopelijk zijn de bulten ook gauw weg.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:04

Vaak in deze tijd is het urticaria en dat is vrij onschuldig. Trekt vanzelf weg of even inspuiten dan is het zo weg. Heb dit bij zoveel paarden eenmalig gezien in de zomer.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:13

Ik zelf zou er nooit aan beginnen. Er staan zo ontzettend veel paarden te koo die wel goed en gezond zijn. Waarom een paard kopen, er een band mee krijgen en er een grote kans is dat je voor hoge onkosten komt te staan of lange blessuretijd of erger.
Waarom zou je daar sowieso aan willen beginnen?
Ik zelf zou een dergelijk paard nog niet voor niks willen hebben. Puur uit zelfbescherming en bescherming voor mijn portomonee

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:25

Wat een fijn bericht dat de artsen zo positief waren over hem!!! *\o/* . Alleen wel balen van de bultjes. Wat zij de eigenaar over de bultjes? Nog nooit eerder gehad? Hoop dat ze snelweg trekken nooit meer terug komen. Krijg de indruk dat je er een prachtig leerpaard aan hebt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:46

Fijn dat er op de bulten na positief advies was.

Mijn paard had ik laatst op een avond even zonder vliegendekens en die stond daarna met enorme plakkaten van bulten op haar lijf. De grootste waren ruim 5 bij 10cm denk ik. Leek mij allergische reactie op insectenbeten. Was na paar dagen weg. Daarna deken langer gelaten en niet meer zulke reacties gehad

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:58

tamaramt schreef:
Ik zelf zou er nooit aan beginnen. Er staan zo ontzettend veel paarden te koo die wel goed en gezond zijn. Waarom een paard kopen, er een band mee krijgen en er een grote kans is dat je voor hoge onkosten komt te staan of lange blessuretijd of erger.
Waarom zou je daar sowieso aan willen beginnen?
Ik zelf zou een dergelijk paard nog niet voor niks willen hebben. Puur uit zelfbescherming en bescherming voor mijn portomonee

Even de realiteit: er staan maar bar weinig fijn te rijden leer paarden te koop met kwaliteit. Als ze 100% gezond zijn, zijn ze onbetaalbaar. Dit paard is klinisch top. Te gefeliciteerd! Heel veel plezier en veel leermomenten gewenst!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 01:22

Tja, bulten........

Onze 4jr hengst zat ook opeens onder de bulten en de eerste keer kwam de veearts, spoot hem omdat hij er ook echt lamlendig van was.
daarna weer een keer en weer gespoten en leek het even weg. Kwam daarna snel terug. Heeft ab en prednison gehad, maar hielp niet afdoende.

Toen naar Steffi vd Laarse en die heeft acupunctuur gedaan en kruiden mee gegeven. Daarna was hij er compleet vanaf, maar duurde wel een tijdje.
Oorzaak is nooit gevonden en in 2017 is hij vanwege andere ernstige nek/hals problemen ingeslapen.

Maar wat is normaal? vd week hoopte ik dat het zou gaan regenen en deed de vliegendekens af. Later een hele plakkaat op mn ene ruin.
gewone bultjes hebben ze ook weleens en zo een plakkaat weet je dat het van de beestjes is.

Maar het is wel goed om even goed na te vragen hoe en wat. Wij hadden laatst voor het eerste de luizen vlieg en dat was voor 2 echt heftig.
De eikel rups hebben we ondanks de eiken geen last van gehad gelukkig, maar nu zie ik wel aardig wat wespen en die zie ik normaal ook vrijwel niet bij de paarden.

Hebben ze de bulten goed bekeken en gevoeld? Er zit echt veel verschil in.

Maar fijn dat ze positief waren over de rest.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:32

leonie87 schreef:
karuna schreef:

Dat deed ik ook niet echt maar de DA wel! Die vond dat erger dan de hele foto's! En ik ga op zijn raad af. Momenteel is het ook wel echt zo erg dat je er geen zadel op zou leggen met gezond verstand. Dus als je dit iedere 3 maanden 1 maand hebt... Word het opeens wel een ding zeg maar. Hij heeft dit overigens nooit eerder gehad dus we hopen op een eenmalige uitbarsting.

Gefeliciteerd met het positieve aankoopadvies! als het paard die bulten nog nooit eerder heeft gehad zou ik me er niet al te druk over maken. Zoals al eerder genoemd hittestress, urticara en/of een allergische reactie op insecten is in deze tijd met dit extreme weer heel normaal.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:03

Gefeliciteerd met de aankoop en goed opgelost met het bultenverhaal, hopelijk trekken die snel weg.